محصولی برپایه کشنده‌های سری T رنو

RS جدید رنو یک هاچ‌‌بک نیست

21 تیر 1397 12:10

سنت همیشگی رنو بر این روال بوده که با اضافه کردن نشان RS بر مدل‌های هاچ‌بک خود، نمونه‌هایی ویژه با عملکرد فنی بهتر از مدل‌های استاندارد تولید کند که در مقایسه با رقبای خود، خودروهایی توانمند و دوست‌داشتنی هستند. غیر از این هاچ‌بک‌های داغ، سابقه داشته که برخی خودروهای تجاری رنو نیز مورد تقویت و بهسازی فنی قرار بگیرند اما خودرویی که در این مقاله از آن صحبت می‌کنیم، با بقیه بسیار متفاوت است چراکه این بار یک کشنده رنو به دریافت نشان RS مفتخر شده و به  «T High رنو اسپرت ریسینگ ادیشن» موسوم است.

شرکت رنو تراکز اعلام کرده که تنها 99 دستگاه از این کشنده ویژه را تولید خواهد کرد.جالب است بدانید که این کشنده ساخت شرکت رنو نیست، یا بهتر است بگوییم لااقل توسط بخش خودروسازی این کمپانی تولید نشده چرا که قسمت خودروهای تجاری رنو از سال 2001 به بعد به عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه ولوو شناخته می‌شود. اما به هرحال این خودروهای سنگین همچنان از نامی مشترک با خودروهای سواری نشان رنو استفاده می‌کنند.

اساس این کشنده بر پایه مدل‌های سری T این کمپانی شکل گرفته اما همان‌طور که در تصاویر منتشرشده مشخص است، در رنگ‌آمیزی بدنه و برخی قطعات کابین این مدل از همان رنگ زرد خاصی استفاده شده که روی بدنه خودروهای مسابقه‌ای تیم رنو شاهد هستیم. به منظور ایجاد تضاد با رینگ‌های زرد رنگ خودرو و البته جلوگیری از یکنواختی، برای پوشش برخی از بخش‌های بدنه همچون جلوپنجره و قسمت جانبی از قطعات مشکی استفاده شده که البته میزان استفاده از رنگ مشکی در فضای کابین بسیار بیشتر است.

در فضای کابین از چرم مشکی برای پوشش صندلی‌های ریکارو و فرمان خودرو استفاده شده که از دوخت با نخ زرد بهره‌مند شده‌اند. روی داشبورد از قطعات کربنی استفاده شده و دریچه‌های تهویه و کمربندهای ایمنی نیز به رنگ زرد درآمده‌اند.

در بخش فنی تغییرخاصی روی پیشرانه اعمال نشده و این کشنده از همان نسخه 13 لیتری شش سیلندر دیزلی استفاده می‌کند که توانایی تولید 520 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 2550 نیوتن‌متر را دارد. جالب است بدانید حجم پیشرانه این کشنده شش و نیم برابر مگان RS است در حالی‌که میزان اسب‌بخار تولید شده توسط آن، تنها دو برابر مگان RS است.

شرکت رنو تراکز اعلام کرده که تنها 99 دستگاه از این کشنده ویژه را تولید خواهد کرد.

 

دیدگاه کاربران