با قلب Hellcat و بدنه‌ای ضدگلوله

میلیتاری ادیشن؛ تانک شهری رضوانی

23 تیر 1397 09:53

در بازار آمریکا، آن‌هایی که دنبال شاسی‌بلندی جان‌سخت با امکانات خوب و قیمتی نسبتاً به‌صرفه هستند، معمولاً سراغ جیپ می‌روند، اما آن‌هایی که می‌خواهند از شلیک سلاح‌های گرم جان سالم به‌در ببرند، یا از روی مین رد شوند، باید چه کنند؟!

میلیتاری ادیشن، نه تنها به انبوهی از امکانات جدید مجهز شده بلکه از قلب نیرومندتری نیز بهره‌گرفته است.جواب مشخص است؛ یا باید یک مدل نظامی بخرند که خرید و فروش آن‌ها برای اشخاص حقیقی، امکان‌پذیر نیست یا اینکه باید به کالیفرنیا بروند و سری به شرکت رضوانی موتورز بزنند چراکه نسخه جدیدی از تانک این شرکت، آماده ورود به بازار است.

«تانک» نام جدیدترین محصول رضوانی است که نوامبر 2017 برای اولین‌بار رونمایی شده بود. این شاسی‌بلند، هم نام متفاوتی دارد و هم اینکه طراحی‌اش در سبک و سیاق خودروهای نظامی است، ولی همچنان می‌توان با آن در خیابان‌های شهر تردد کرد.

حالا بعد از گذشت چندین ماه، رضوانی نسخه ارتقایافته‌ تانک را با نام Tank Military Edition (نسخه نظامی) معرفی کرده است و درون آن از تجهیزاتی استفاده کرده که تاکنون در نسخه استاندارد تانک وجود نداشت. تجهیزاتی مثل:

  • دوربین دید در شب با تکنولوژی گرمایی
  • تعلیق تقویت‌شده
  • تایرهای ران‌فلت
  • شیشه‌های ضدگلوله با استاندارد B7 (سلاح‌هایی با کالیبر بزرگ)
  • توانایی دوام در برابر حملات بالستیکی سطح 7
  • مخازن دودزا (Smoke-Screen) برای شرایط بحرانی
  • بدنه ضدبمب / محافظ رادیاتور

میلیتاری ادیشن، نه تنها به انبوهی از امکانات جدید مجهز شده بلکه از قلب نیرومندتری نیز بهره‌گرفته است. پیشرانه 8 سیلندر استاندارد تانک، با حجم 6.4 لیتر توانایی تولید 500 اسب‌بخار قدرت را دارد، اما رضوانی برای میلیتاری ادیشن، امکان سفارش پیشرانه دوج هلکت را هم برای مشتریان درنظر گرفته؛ پیشرانه‌ای سوپرشارژ با حجم 6.2 لیتر که 707 اسب‌بخار را تحویل راننده‌اش می‌دهد.

نسخه استاندارد تانک با پیشرانه V6 تنها 146 هزار دلار قیمت دارد، ولی رضوانی قیمت پایه‌ای میلیتاری ادیشن را 295 هزار دلار اعلام کرده است.

دیدگاه کاربران