فروش رنو در نیمه ابتدایی سال 2018 با افزایشی قابلتوجه مواجه بود؛ بااینوجود کاهش فروش 10 درصدی محصولات رنو در ایران توجه رسانههای خارجی را به خود جلب کرده است.
”باوجود رشد 10 درصدی فروش کلی رنو، این شرکت در ایران، هند و کره جنوبی ناموفق بود.“به گزارش رویترز، شرکت رنو اعلام کرد به کمک افزایش فروش در بازارهای روسیه، آمریکای جنوبی و همچنین افزایش تقاضا در اروپا، فروش خودروهایش با افزایش 9.8 درصدی در نیمه نخست سال 2018 مواجه شد و رکورد جدیدی برای رنو ثبت کرد. فروش دو میلیون و 70 هزار دستگاهی شش ماه ابتدایی 2018، رنو را به امسال امیدوارتر کرده و این شرکت چشمانداز رشد بازار جهانی محصولات خود را از 2.5 به 3 درصد افزایش داده است.
تلاش مضاعف رنو برای افزایش فروش
خودروساز فرانسوی تأکید دارد باوجود بهروزرسانیهای اخیرش در مدلهایی مانند داستر، قصد دارد برای فروش بیشتر در سال 2018 تلاش کند.
فروش رنو در اروپا طی نیمه ابتدایی سال با 4.4 درصد رشد به یکمیلیون و 70 هزار دستگاه رسید. رشد فروش خودروهای رنو در روسیه و آمریکای جنوبی تا 18 درصد هم بالا رفت و کشور برزیل نیز شاهد افزایش 14 درصدی فروش بود. رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند با کاهش فروش 4.5 درصدی مواجه بود. برهمین اساس رنو پیشبینی خود در بازار برزیل را از 5 درصد به 10 درصد و در اروپا از یک به 1.5 درصد افزایش داد.
کاهش فروش در هند، کره و ایران
هند و کرهجنوبی نقاط ضعف فروش رنو بودند که به ترتیب با کاهش 19 و 25 درصدی مواجه شدند. میزان فروش محصولات رنو طی نیمه ابتدایی سال 2018 در ایران با کاهش 10 درصدی به 61 هزار و 345 دستگاه رسید. به گزارش رویترز احتمالاً این کاهش فروش از وضع مجدد تحریمهای ایالاتمتحده علیه ایران متأثر است.
نویسنده : مسلم تقوی
منبع : reuters.com