سورپرایز برای موتورسواران آسیایی

مسیریابی گوگل برای موتورسواران

31 تیر 1397 12:21

اگر شما هم مثل میلیون‌ها نفر دیگر، از اپلیکیشن‌های مسیریابی در اسمارت‌فون‌تان استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید نقشه گوگل (Google Maps)، که از سال 2005 عرضه شده، از نخستین برنامه‌هایی بوده و هست که مشکل پیدا کردن مسیرها را برای‌مان حل کرده. 

در حالت موتورسواری، امکان استفاده از مسیرهای غیرقابل تردد برای خودروها، یا مسیرهای میان‌بر نیز وجود دارد.برای مسیریابی با نقشه گوگل، بعد از انتخاب مبدا و مقصد، می‌توان چگونگی طی‌کردن مسیر را هم به گوگل بگویید تا کوتاه‌ترین مسیر و بهترین زمان را به شما نشان دهد، ولی فقط سه انتخاب دارید: پیاده‌روی یا حمل و نقل عمومی یا خودرو. حالا باخبر شده‌ایم که گوگل، انتخاب چهارمی هم در اختیار کاربرانش گذاشته است: حالت موتورسواری.

حالت موتورسواری (Motorcyclist Mode) نخستین‌بار در دسامبر 2017 به نقشه گوگل اضافه شده بود، ولی فقط کاربران هندی امکان استفاده از آن را داشتند. هندوستان، هم بزرگ‌ترین بازار موتورسیکلت جهان است و هم اینکه جاده‌های زیادی دارد که عبور از آن برای خودروها امکان‌پذیر نیست، ولی برای تردد موتورسیکلت‌ها، مناسب است. به همین دلایل، گوگل، ابتدا این حالت را در دسترس هندی‌ها قرار داده.

بزرگ‌ترین مزیت حالت موتورسواری را می‌توان در تخمین بهتر زمان رسیدن به مقصد و امکان استفاده از مسیرهای میان‌بر، خلاصه کرد.

حالا که گوگل، این قابلیت جدید را در هندوستان و به‌صورت موفقیت‌آمیز، آزمایش کرده، وقت آن است که دیگر کاربران آسیایی گوگل نیز از این ویژگی عالی بهره‌مند شود. طبق گفته گوگل، حالت موتورسواری هم‌اکنون در کشورهای اندونزی، مالزی، میانمار، هنگ کنگ، تایوان، تایلند، ویتنام و فیلیپین قابل دسترس است. هنوز مشخص نیست که این حالت، چه زمانی برای کاربران اروپایی و آمریکایی فعال می‌شود.

دیدگاه کاربران