آغاز فروش نسخه ویژه تولید محدود از سال آینده

رونمایی از هیوندای کونا مرد آهنی در Comic-Con سن دیگو

31 تیر 1397 17:27

اگر تریم مرد آهنی جدید هیوندای کونا برای شما آشنا به نظر می‌آید، علتش این است که ما قبلاً یک نمونه مشابه آن را هنگام رونمایی رسمی کونا دیده بودیم. گرچه شباهت‌های بین دو مدل کاملاً مشخص هستند، ولی کونا مرد آهنی جدید به‌روزرسانی‌های طراحی زیادی دارد.

این نسخه ویژه نتیجه همکاری شرکت هیوندای و استودیو فیلم‌سازی مارول است و فروش آن در تعداد محدود از اوایل سال 2019 شروع می‌شود.یکی از قابل‌توجه‌ترین آن‌ها چراغ‌های روشنایی روز خودروست که هیوندای تلاش کرده طراحی‌شان تقلیدی از شکل چشم‌های مرد آهنی باشد. از دیگر موارد شبیه مرد آهنی می‌توان به قطعه تزئینی V شکل روی کاپوت، نشان مرد آهنی روی گلگیر جلو و ماسک مرد آهنی روی سقف اشاره کرد.

علاوه‌براین خودرو به رینگ‌های 18 اینچ سفارشی با درپوش‌های مرد آهنی مجهز شده است. همچنین شاهد برچسب Stark Industries روی در‌های عقب و نشان Iron Man حکاکی شده روی ستون عقب خودرو هستیم. ترکیب جلوپنجره کرومی تیره با تزئینات خاکستری مات و رنگ قرمز خاص مرد آهنی جلوه زیبایی به خودرو بخشیده است.

تزئینات مرد آهنی داخل کابین کونا هم راه پیدا کرده‌اند. مثلاً امضای تونی استارک روی داشبورد و دقیقاً در جلوی سرنشین دیده می‌شود. از دیگر موارد قابل‌توجه کابین می‌توان به هدآپ خاص و برخی عناصر طراحی مرد آهنی روی کنسول مرکزی اشاره کرد. کابین این خودرو همچنین از یک طراحی صندلی سفارشی هم بهره می‌برد.

هیوندای کونا مرد آهنی حاصل همکاری مشترک بین این خودروساز کره‌ای و استودیو فیلم‌سازی مارول است. موارد این‌چنینی در صنعت خودرو کم نبوده‌اند. فیلم‌ها به خودرو نیاز دارند و شرکت‌های خودروسازی به تبلیغات، به همین دلیل همکاری‌های این‌ نوع بین صنعت خودرو و سینما کاملاً منطقی هستند. قبلاً هم همکاری‌هایی ازاین‌دست بین «جنگ ستارگان» و نیسان و «تبدیل شوندگان» و جنرال موتورز دیده بودیم. همکاری‌های سینمایی و خودرویی جدید نبوده و بازهم در آینده ادامه خواهند داشت. خودروهای الهام گرفته از ابرقهرمان‌ها بسیار جذاب هستند و مردم استقبال بسیار خوبی از آن‌ها می‌کنند.

هیوندای کونا مرد آهنی در طول برگزاری نمایشگاه Comic-Con 2018 سن دیگو در غرفه مارول (Marvel) حضور دارد. این خودرو فقط یک مدل نمایشگاهی نیست. هیوندای قصد دارد از اوایل سال 2019 یک سری تولید محدود از آن را روانه بازار کند.

دیدگاه کاربران