• محدوده طرح ترافيک تهران امروز

جزئیات ورود و خروج به محدود طرح ترافیک جدید

محدوده طرح ترافیک جدید 1402

12 مهر 1402 12:49

جزئیات ورود و خروج به محدود طرح ترافیک جدید

مهر 1402: مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران ، درباره طرح ترافیک جدید توضیح داد در ایده جدید، هدف این است که پرداخت عوارض عادلانه تر شود. در گذشته پرداخت‌های عوارض مبتنی بر زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودرو بود که طبیعتاً در روش درست باید بگونه ای محاسبه عوارض انجام شود که علاوه بر دو آیتم فعلی یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها، می بایست میزان پیمایش و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می کند را مشخص کرد تا میزان پرداختی متناسب با عوارضی باشد که برای شهر ایجاد می کند.

وی افزود بر این اساس با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستم های آی تی در سال های اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است، شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سال‌جاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانه تر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است. کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدوده های ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند. تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.

طبق گفته‌های وی، نحوه محاسبه پیمایش خودروها میزان عوارض در طرح ترافیک جدید براساس چند پارامتر مشخص می شود. مبلغ متوسط پرداختی شهروندان نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه ممکن است کاهش هم داشته باشد و این افزایش تنها متوجه افرادی است که میزان ترددشان در محدوده طرح ترافیک از حد متوسط بیشتر است و برای اینگونه رانندگان ممکن است عوارض افزایش یابد، اما برای رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیر تجاری دارند، قطعا عوارض کاهش خواهد داشت. محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه می شود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص فوق الذکر است.

تسهیلات ساکنین محدوده طرح ترافیک 1402

اردیبهشت 1402: معاونت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضمن اشاره به جزییات طرح ترافیک سال 1402، خبر داده که نحوه رزرو و خرید بسته‌های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و ضرایب تخفیف عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک 1402، دقیقا مشابه سال 1401 است.

در مورد تردد وسائل نقلیه در محدوده آلودگی هوا در سال 1402، تمام خودروهای پلاک تهران که در سامانه تهران من ثبت نام کرده باشند، دارای 20 روز سهمیه تردد رایگان فصلی خواهند بود.

تسهیلات عوارض تردد ساکنین محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا پابرجا می‌باشد و ساکنین دو محدوده مذکور به منظور تداوم تسهیلات مذکور می‌بایست بدهی عوارض طرح ترافیک و عوارض پسماند و نوسازی ملک خویش را پرداخت نمایند که برای انجام این کار، کافی است به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران مراجعه کنند.


ساکنین محدوده طرح ترافیک تهران

در مقالات پیشین، درباره ساعت طرح ترافیک تهران و همچنین نحوه خرید طرح ترافیک از تهران من صحبت کرده‌ایم. بنابراین امروز به سراغ یکی دیگر از نکات مهم درباره طرح ترافیک می‌رویم؛ در این مقاله قصد داریم از محدوده طرح ترافیک تهران سخن بگوییم و نقشه طرح ترافیک امروز را بررسی کنیم. سپس به سراغ سایر کلانشهرهای ایران خواهیم رفت و محدوده طرح ترافیک کرج، محدوده طرح ترافیک اصفهان، نقشه طرح ترافیک تبریز، محدوده طرح ترافیک شیراز و همچنین محدوده طرح ترافیک مشهد را با کمک نقشه گوگل مپ، خواهیم دید.

1- عوارض طرح ترافیک برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تهران، با تخفیف 50 درصدی محاسبه می‌شود. البته اعمال این تخفیف به شرط ثبت اطلاعات آنها در سایت «تهران من» به نشانی اینترنتی my.tehran.ir است.

2- علاوه بر تخفیف فوق، ساکنین محدوده طرح ترافیک می‌توانند یک خروج رایگان تا قبل از ساعت 9 صبح و همچنین یک ورود رایگان بعد از ساعت 14:30 نیز داشته باشند.

2- مالکان منازل در محدوده طرح ترافیک تهران و هم مستاجران ساکن در محدوده طرح ترافیک، برای استفاده از سهمیه ساکنین طرح ترافیک، باید تمامی عوارض شهرداری (شامل عوارض نوسازی، عوارض پسماند، عوارض سالیانه خودرو و سایر بدهی‌های ترافیکی) را تسویه کرده باشند.

3- مالکانی که خانه آنها در محدوده طرح ترافیک است، در صورت پرداخت «عوارض نوسازی»، تمدید آنها بصورت اتوماتیک انجام میشود.

4- مستاجرانی که خانه آنها در محدوده طرح ترافیک تهران است، باید با داشتن اجاره نامه، به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری مراجعه کنند.

5- به ازای هر سند ملکی، تنها یک خودرو مشمول تخفیف «ساکنین محدوده طرح ترافیک» می‌شود. این خودرو، می‌تواند بنام همسر یا فرزند یا والدین نیز باشد.

6- برای استفاده از سهمیه ساکنین طرح ترافیک تهران، باید نام صاحب ملک یا مستاجر ملک با نام حساب کاربری در سایت «تهران من» یکسان باشد.

7- ساکنین محدوده طرح ترفیک برای تردد در ساعت غیرمجاز، نیازی به رزرو ندارند و فقط کافی است که حساب کاربری آنها به اندازه کافی، شارژ شده باشد.

محدوده طرح ترافیک تهران 1402

محدوده طرح ترافیک تهران بصورت زیر تقسیم‌بندی شده‌ است:

1- مرزهای محدوده طرح ترافیک در شمال تهران:

  • خیابان فاطمی: از تقاطع کارگر با فاطمی تا تقاطع ولیعصر.
  • خیابان ولیعصر: از تقاطع فاطمی تا تقاطع مطهری.
  • خیابان مطهری" از ابتدای مطهری تا تقاطع ترکمنستان.

    2- مرزهای محدوده طرح ترافیک جدید در شرق تهران:

    • خیابان ترکمنستان: از تقاطع مطهری تا انتهای ترکمنستان.
    • خیابان ملک: از تقاطع ترکمنستان تا تقاطع شریعتی.
    • خیابان شریعتی: از تقاطع ملک تا تقاطه طالقانی.
    • خیابان خواجه نصیر: از تقاطع شریعتی تا میدان سپاه.
    • خیابان سپاه: از میدان سپاه تا تقطع ابن سینا و بیانی.
    • خیابان مازندران: از ابتدای مازندران تا میدان امام حسین.
    • خیابان هفده شهریور: از میدان امام حسین تا تقطع شوش.

    3- مرزهای محدوده طرح ترافیک در جنوب تهران:

    • خیابان شوش: از ابتدای شوش تا میدان راه آهن.

    4- مرزهای محدوده طرح ترافیک در غرب تهران:

    • خیابان کارگر جنوبی: از میدان راه آهن تا میدان انقلاب.
    • خیابان انقلاب: از میدان انقلاب تا تقاطه 16 آذر.
    • خیابان 16 آذر: از تقاطع خیابان انقلاب تا تقاطع کشاورز.
    • خیابان کارگز شمالی: از تقاطع کشاورز تا تقاطع فاطمی.

    نقشه طرح ترافیک امروز تهران

    در نقشه زیر، محدوده‌ طرح ترافیک امروز تهران را نشان داده‌ایم. توجه داشته باشید که خطوط آبی‌رنگ، محدوده طرح ترافیک را نشان می‌دهد. اما خطوط قرمز رنگ، محدوده طرح کاهش آلودگی هوا را مشخص می‌کند.

    محدوده طرح ترافیک تهران امروز

    همچنین توجه داشته باشید که دایره‌های رنگی مشخص شده در نقشه طرح ترافیک تهران (نقشه فوق)، محل نصب دوربین‌های پلیس را نشان می‌دهند.

    محدوده طرح ترافیک تهران در گوگل مپ

    از طریق لینک زیر، می‌توانید نقشه طرح ترافیک تهران را از سرویس گوگل مپ، مشاهده کنید:

    محدوده طرح ترافیک کرج 1402

    محدوده طرح ترافیک کرج شامل بلوارهای شهید مطهری، کاج، شورا، چمران، قدس، بلال، علامه جعفری و جمهوری شمالی است.

    »» نقشه طرح ترافیک کرج گوگل مپ ««

    محدوده طرح ترافیک اصفهان 1402

    محدوده طرح ترافیک اصفهان از شمال منتهی به خيابان عبدالرزاق، مسجدسيد، از جنوب منتهی به خيابان مطهری وكمال اسماعيل، از شرق منتهی به خيابان های هاتف، نشاط و چهارباغ خواجو و از غرب نیز منتهی به خيابان بهشتی و كاشانی است. همچنین تردد درخيابان‌های مرزی محدوده طرح ترافیک اصفهان، مجاز است.

    »» نقشه طرح ترافیک اصفهان گوگل مپ ««

    محدوده طرح ترافیک تبریز 1402

    محدوده طرح ترافیک تبریز، در شمال از تقاطع چایکنار و فلسطین شروع می‌شود و تا ثقه‌الاسلام ادامه دارد. سپس در غرب از خیابان ثقه‌الاسلام و سپس خیابان خاقانی ادامه یافته و به تقاطع خاقانی با خیابان امام خمینی می‌رسد. در جنوب نیز از میدان ساعت و خیابان ارتش جنوبی شروع شده تا به تقاطع ارگ جدید برسد. سپس در والمان ادامه پیدا کرده و به تقاطع شریعتی می‌رسد. در غرب نیز از تقاطع والمان با شریعتی شروع شده تا به تقاطع امام خمینی رسیده و سپس به تقاطع فلسطین ختم می‌شود و نهایتا از تقاطع فلسطین و امام خمینی تا چایکنار، ادامه می‌یابد.

    »» نقشه طرح ترافیک تبریز گوگل مپ ««

    محدوده طرح ترافیک مشهد 1402

    طرح ترافیک مشهد از تقاطع خیابان مک‌الشعرا بهار با خیابان امام خمینی شروع می‌شود. سپس تا میدان شهدا ادامه یافته و از خیابان هاشمی‌نژاد تا بلوار کامیاب امتداد می‌یابد. این محدوده، از بلوار کامیاب به بلوار وحدت می‌رود تا به میدان 17 شهریور برسد. سپس از این میدان به سمت خیابان 17 شهریور ادامه یافته تا نهایتا به تقاطع فداییان اسلام ختم شود.

    »» نقشه طرح ترافیک مشهد گوگل مپ ««

    محدوده طرح ترافیک شیراز 1402

    جزییات کامل محدوده طرح ترافیک جدید شیراز را می‌توانید از لینک زیر مشاهده کنید:

    »» نقشه طرح ترافیک شیراز گوگل مپ ««


    اخبار طرح ترافیک جدید

    برای اطلاع از آخرین اخبار خرید طرح ترافیک تهران، جدیدترین قیمت طرح ترافیک، سهمیه طرح ترافیک، مبلغ جریمه طرح ترافیک، میزان تخفیف طرح ترافیک امروز، نحوه خرید طرح ترافیک از «تهران من» و همچنین نحوه رزرو و خرید طرح روزانه ترافیک از سایت my.tehran.ir، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

    نویسنده : مرتضی برجسته

    منبع : باما

    دیدگاه کاربران