برای اولین بار در پیست

شکار شورولت کوروت C8.R موتور وسط

21 مرداد 1397 14:00

برای اولین بار امروز تصاویری جاسوسی از نسل جدید شورولت کوروت موتور وسط مسابقه‌ای منتشر شده، خودرویی که به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده است. عکاسان این خودرو را زمانی که در حال آزمایش در پیست «Road America» در ایالت ویسکانسین بوده شکار کرده‌اند.

نسخه مسابقه‌ای نسل جدید کوروت موتور وسط موسوم به C8.R با مدل جاده‌ای تفاوت‌های ظاهری اندکی دارد و کمی بعدازآن رونمایی خواهد شد.برخلاف نمونه‌های اولیه مدل‌های جاده‌ای کوروت که کاورهایی پارچه‌ای روی خود دارند، این مدل مسابقه‌ای فقط به یک سری کاورهای ویژه خودروهای تستی مجهز بوده و همین، تصویری بهتر از طراحی بدنه آن در اختیار ما قرار داده است. در شرایطی که برخی عناصر طراحی این مدل به دلیل مسابقه‌ای بودن خودرو روی آن اعمال شده، ولی در کل هر دو نسخه جاده‌ای و مسابقه‌ای کوروت موتور وسط شباهت‌های زیادی به هم دارند.

در نگاه اول، طراحی بدنه آن شاید ما را به یاد یک کوروت نیندازد. با انتقال موتور به پشت راننده، بدنه خودرو دیگر نیازی به آن طراحی کلاسیک کاپوت دراز و صندوق‌عقب کوتاه ندارد. به‌جای آن، شاهد دماغه‌ای با ارتفاع پایین و اورهنگ‌های کوتاه در جلو هستیم. یک دریچه ورودی هوای مرکزی بخش اعظمی از طراحی قسمت جلوی خودرو را به خود اختصاص داده و با طراحی داکت‌‌هایی روی کاپوت، هوا مستقیماً به بخش‌های مهم خودرو انتقال داده می‌شود.

در نگاه اول، دریچه‌های ورودی هوای بزرگ خودرو توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند. این دریچه‌ها قطعاً هوای خنک زیادی را بدون مشکل می‌توانند به پیشرانه خودرو ارسال نمایند. در مقایسه با نمونه‌های تستی نسخه جاده‌ای، قطعات نصب شده روی این نمونه مسابقه‌ای بسیار بزرگ‌تر هستند.

بال بزرگی که روی دم خودرو نصب شده قابل‌توجه‌ترین عنصر طراحی بخش عقب خودرو است. در این بخش، یک دیفیوزر بزرگ هم دیده می‌شود که برای بهبود عملکرد خودرو در پیست استفاده شده است.

هنوز معلوم نیست چه پیشرانه‌ای روی نسخه جاده‌ای C8 کوروت استفاده خواهد شد، ازاین‌رو در حال حاضر هیچ حدس و گمانی هم نمی‌توان در مورد پیشرانه نسخه مخصوص پیست آن زد. C7.R فعلی از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5.5 لیتری استفاده می‌کند. البته شایعاتی وجود دارند که نسخه خیابانی این خودرو با سه پیشرانه مختلف روانه بازار خواهد شد: 6.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی 460 اسب‌بخاری، 4.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو 650 اسب‌بخاری و یک 5.5 لیتری توربو دوقلو هشت سیلندر خورجینی 850 اسب‌بخاری!

برخی منابع خبری ادعا کرده‌اند که مدل نهایی C8 کوروت ژانویه سال بعد در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، مدل مسابقه‌ای آن هم اندکی بعد رونمایی می‌شود و قطعاً در مسابقه Rolex 24 دیتونا آن را خواهیم دید.

دیدگاه کاربران