تجهیز ون‌های فولکس‌واگن به سیستم ترمز اضطراری خودکار

فولکس‌واگن پیشگام تولید ون‌های ایمن

30 مرداد 1397 13:00

شرکت فولکس‌واگن از تمام سازنده‌های خودروهای ون درخواست کرده تا سیستم ترمز اضطراری خودکار را به‌صورت استاندارد روی خودروهای تجاری خود نصب کنند.

شاخه تجاری فولکس‌واگن در حال حاضر در تمامی مدل‌های ون خود از سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) استفاده می‌کند.ترمز اضطراری خودکار یا همان AEB یک سیستم اتوماتیک است که بدون نیاز به راننده، در مواقع ضروری و زمانی که حسگرها یک تصادف احتمالی را پیش‌بینی کنند، فعال می‌شود. این سیستم برای پیشگیری از تصادفات با سرعت پایین مانند تصادفاتی که معمولاً داخل شهرها رخ می‌دهد طراحی شده است، ولی با این‌حال بازهم می‌تواند از تصادف با سرعت‌های بالا پیشگیری کرده یا حداقل میزان آسیب را کمتر بکند.

Thatcham Research که سازمان تحقیق و آزمایش صنعت بیمه در بریتانیا محسوب می‌شود، از این تکنولوژی با عنوان مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین اختراع ایمنی خودرو بعد از کمربند ایمنی یاد کرده است.

به گفته فولکس‌واگن، نصب این سیستم روی تمامی خودروهای تجاری بریتانیا می‌تواند سالانه از وقوع 2500 تصادف و مرگ و آسیب جدی 350 نفر پیشگیری کند. این شرکت همچنین ادعا کرده که در بازار خودروهای سواری، تکنولوژی ترمز اضطراری خودکار پتانسیل کاهش تا 38 درصدی تصادفات و جلوگیری از مرگ سالانه هزار نفر را دارد.

کارل ده زوها، مدیرعامل شاخه خودروهای تجاری فولکس‌واگن دراین‌باره می‌گوید: «ما مفتخر هستیم که در حال حاضر، میان تمامی مدل‌های ون خود از این تکنولوژی ترمز اضطراری خودکار استفاده کرده‌ایم. ما این قول را به مشتریان خود می‌دهیم تا همیشه امن‌ترین، مطمئن‌ترین و همچنین بادوام‌ترین خودروها را در اختیارشان بگذاریم. سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار به معنی خودروهایی ایمن‌تر، تصادفات کمتر بوده و در نتیجه، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های ناوگان‌های تجاری و همچنین نجات جان انسان‌ها می‌شوند.»

متیو آوری، مدیر Thatcham Research گفته: «در شرایطی که هرساله تعداد تصادفاتی که یک‌طرف ماجرا ون است بیشتر می‌شود، توانایی ثابت شده سیستم ترمز اضطراری خودکار برای پیشگیری و همچنین کاهش میزان آسیب تصادفات رانندگی چیزی است که استفاده از چنین سیستم‌هایی در ون‌ها را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.»

دیدگاه کاربران