مونتاژ ام جی RX5 در خودروسازی فردا سمنان

آغاز مونتاژ اولین کراس‌اور MG با حضور وزیر صنعت

10 شهریور 1397 12:30

اوایل زمستان 96 خبر شراکت ام‌جی با همکار جدیدش در ایران، میان رسانه‌های داخلی پیچید. خودروسازی فردا، شریک جدید سایک‌موتور چین است و خط تولیدش در سمنان واقع شده. این شرکت در ابتدای سال 96 فعالیتش را شروع کرد و هم‌اکنون بخشی از خط تولیدش برای مونتاژ برخی محصولات ایران خودرو استفاده می‌شود. خودروسازی فردا تحت مدیریت خانواده «گرامی» است که تا قبل از این، نمایندگی‌های آسان موتور و اطلس خودرو را تاسیس کردند و از مدت‌ها قبل نیز صاحب امتیاز برند «گلستان» در حوزه مواد غذایی هستند.  

RX5 احتمالا از اواخر پاییز امسال و با قیمتی بیشتر از 190 میلیون تومان به بازار خواهد آمد.هنوز مشخص نیست که رابطه سایک با شریک قدیمی‌اش، یعنی شرکت آذویکو که هم‌اکنون مشغول تولید ام‌جی 360 است، چگونه تغییر می‌کند. همچنین هنوز نمی‌دانیم که آیا خودروسازی فردا، جایگزین آذویکوست یا اینکه این دو شرکت در کنار یکدیگر، به مونتاژ خودروهای ام‌جی می‌پردازند. اما واضح است که برنامه تولید خودرو در خودروسازی فردا کاملاً جدی و مصرانه پیگیری می‌شود چراکه اوایل سال 96 این کارخانه به‌دست رییس جمهور روحانی افتتاح شده بود و هفته گذشته نیز آقای شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با هفته دولت، از آغاز به‌کار خط تولید ام‌جی در این کارخانه بازدید کرد.

طبق تصاویر منتشر شده، نخستین محصول ام‌جی که به خط تولید خودروسازی فردا آمده است، کراس‌اور سایز متوسط RX5 است؛ خودرویی که احتمالاً با قیمتی فراتر از 200 میلیون تومان به بازار خواهد آمد و با آمدنش باید با رقبایی مانند بی‌وای‌دی S7، هن‌تنگ X7، دامای X7 و حتی جک S7 کرمان موتور رقابت کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، حتی ممکن است در سال‌های آینده، دو محصول به‌روز شده ام‌جی، یعنی ام‌جی 3 نسل جدید و همچنین ام‌جی 6 نسل جدید نیز در کارخانه خودروسازی فردا مونتاژ شوند.

دیدگاه کاربران