مجهز به قدرتمندترین پیشرانه چهارسیلندر ساخت ب‌ام‌و

X2 M35i، قوی‌ترین عضو خانواده X2

17 شهریور 1397 16:00

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و شایعات گوناگون، در نهایت بالاترین نسخه از مدل ب‌ام‌و X2 معرفی شد. از مدل M35i صحبت می‌کنیم که هرچند روی پلتفرم محور-جلو ساخته شده اما در این مدل تنها به صورت چهار چرخ محرک و با سیستم xDrive عرضه می‌شود.

X2 M35i نیرومندترین پیشرانه چهارسیلندری را در سینه دارد که ب‌ام‌و تاکنون در یک خودروی تولید انبوه نصب کرده است.عضو پرچمدار خانواده X2 نه تنها افتخار دریافت اولین پیشرانه چهارسیلندر مزین به نشان M را پیدا کرده، بلکه نیرومندترین پیشرانه چهارسیلندری را در سینه دارد که ب‌ام‌و تاکنون در یک خودروی تولید انبوه نصب کرده است. دریافت عناوین «اولین» از سوی این خودرو در اینجا خاتمه نمی‌یابد زیرا X2 M35i اولین مدلی از سری خودروهای عملکردی M است که در محور جلوی خود از دیفرانسیل اسپرت M بهره می‌گیرد که به کمک آن، هرزگردی ایجاد شده در محور جلو کاهش خواهد یافت.

سیستم خنک‌کننده پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ و بنزین‌سوز این خودرو مورد بازبینی قرار گرفته تا قدرتی معادل با 302 اسب‌بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر از این پیشرانه کم‌حجم حاصل شود.

برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها از جعبه‌دنده هشت سرعته استپ‌ترونیک هماهنگ با سیستم لانچ کنترل بهره گرفته‌اند. به لطف این آرایش سخت‌افزاری قابل توجه، X2 M35i قادر است ظرف 4.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

گذشته از پیشرانه نیرومند، این کراس‌اور ارزشمند دچار تغییرات دیگری نیز شده که آن را بیش از قبل شایسته دریافت نشان M ساخته است. از مهمترین تغییرات اعمال شده می‌توان به سیستم تعلیق قابل تنظیم در دو حالت، سیستم ترمز M با دیسک‌های استیل 18 اینچی در جلو و 17 اینچی در عقب اشاره کرد. فرمان نیز مورد بهسازی قرار گرفته تا بیش از پیش با قابلیت‌های خودرو سازگار باشد.

در بخش بیرونی M35i به لطف دریافت مجموعه قطعات ظاهری اسپرت با رنگ خاکستری و خروجی اگزوز دوگانه اسپرت، نمای متفاوتی نسبت به نمونه‌های استاندارد دارد. اگر رینگ‌های 19 اینچی این خودرو نظر خریدار را جلب نکند، ب‌ام‌و امکان سفارش رینگ‌های سفارشی 20 اینچی دو رنگ را نیز فراهم کرده است. علاوه‌براین چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌ها از جنس LED بوده و همچون اسپویلر عقب به صورت استاندارد عرضه می‌شوند.

همچون نمای بدنه، در کابین X2 M35i نیز از مجموعه قطعات M استفاده شده که البته برای پشتیبانی بهتر از سرنشینان، می‌توان صندلی‌های جلو را از نوع M اسپرت سفارش داد که در سه گونه مختلف عرضه شده و برای ظاهر بهتر به همراه کمربندهای M عرضه می‌شوند.

ب‌ام‌و اعلام کرده که تولید X2 M35i را از ماه نوامبر آغاز خواهد کرد، اما تولید مدل‌های سفارش اروپا زودتر از ماه مارس سال آینده شروع نخواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران