خودرویی با طراحی جذاب

کیا پروسید در آستانه معرفی رسمی

21 شهریور 1397 15:00

تنها دو روز به معرفی رسمی کیا پروسید باقی مانده، خودروی زیبایی که قرار است به عنوان جانشینی برای مدل سید استیشن‌واگن رونمایی شود. با وجود آن‌که کیا پروسید با کانسپتی که پیش از این از سوی کیا عرضه شد تفاوت‌هایی دارد ، اما می‌توان این مدل را در کنار استینگر به عنوان زیباترین ساخته‌های شرکت کیا به حساب آورد.

اگر هنوز هم کیا را به عنوان سازنده خودروهای کسل کننده می‌شناسید، بهتر است در افکار خود تجدیدنظر کنید.درحال حاضر تنها چند تصویر مخفیانه از این خودرو دردست داریم که نمایی کلی از آن ارائه می‌کند، خودرویی که بخش تحقیق و توسعه شرکت کیا از آن به عنوان ترکیبی بی‌نظیر از طراحی و کارایی یاد می‌کند. البته آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، نمونه تحت آزمایش از پروسید نسخه عادی از این خودرو نیست بلکه به احتمال فراوان نمونه‌ای با تجهیزات GT است که عملکرد فنی متفاوتی نیز خواهد داشت. شانس زیادی وجود دارد که کیا در همان ابتدای معرفی این مدل، از نسخه اسپرت آن رونمایی کند.

در هر حال به نظر می‌رسد عرضه این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با نیروی 201 اسب‌بخار در شش هزار دور در دقیقه و 265 نیوتن‌متر گشتاور در دورشمار 1500، قطعی شده است. این پیشرانه چهار سیلندر در هماهنگی با جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه، پروسید GT را قادر می‌سازد ظرف 7.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 225 کیلومتربرساعت خواهد بود.

براساس یافته‌های نشریه اتوکار، کیا در نظر دارد تا این خودرو را تنها در نسخه GT-Line و سطح تجهیزاتی GT به فروش برساند، هرچند برای سفارش پیشرانه آن دست مشتریان باز بوده و می‌توانند از میان پیشرانه‌هایی که اکنون برای مدل هاچ‌بک نیز قابل سفارش است، یکی را انتخاب کنند. مدل‌های هیبریدی و دیزل نیز مدتی دیگر و قبل از پایان سال 2018 عرضه خواهند شد تا طیف پیشرانه‌های این خودرو کامل شود.

با توجه به فرم ظاهری این خودرو، کیا با عرضه مدل پروسید هم نظر افرادی که به دنبال خرید خودرویی زیبا هستند را جلب خواهد کرد هم خودرویی کاربردی را به مشتریان خاص این‌گونه مدل‌ها معرفی می‌کند. درحالی‌که در سید استیشن‌واگن فضای بار بدون جمع‌آوری صندلی ها برابر با 600 لیتر است، این فضا در پروسید کمی کمتر و برابر با 594 لیتر خواهد بود.

کیا پروسید قرار است پنج‌شنبه آینده یعنی در تاریخ 13 سپتامبر به صورت رسمی معرفی شود هرچند که در نمایشگاه خودروی پاریس در ماه آینده نیز حضور خواهد داشت. با معرفی این خودرو، کیا به تولید مدل سید کوپه که آمار فروش نزولی داشته، خاتمه خواهد داد.

دیدگاه کاربران