رونمایی ریسر برقی باواریایی‌ها برای فصل 19-2018

نسل جدید خودروهای فرمول E ب ام و

26 شهریور 1397 09:06

با معرفی خودرو مسابقه‌ای جدید ب‌ام‌و به‌نام iFE.18 در شهر مونیخ، این شرکت ورود رسمی خود را به مسابقات فرمول E اعلام کرد.

در پنجمین فصل (19-2018) مسابقات فرمول E، برای اولین‌بار شاهد حضور ب‌ام‌و هستیم. مرسدس نیز از فصل ششم (20-2019) به این مسابقات می‌پیوندد.این خودرو که به رنگ سنتی ب‌ام‌و برای خودروهای مسابقه‌ای، یعنی سفید و آبی، رنگ‌آمیزی شده، از شاسی استاندارد خودروهای فرمول E استفاده می‌کند تا مشخصات فنی آن با قوانین، مغایرتی نداشته باشد. قرار شده دو دستگاه از این خودروها در ماه دسامبر و با رانندگی Antonio Felix da Costa و Alexander Sims در مسابقات حاضر شوند.

قدرت تولید شده توسط پیشرانه برقی معادل 250 کیلووات یا 335 اسب‌بخار است ولی در هنگام شرکت در مسابقه این میزان، کاهش یافته و به 200 کیلووات یا 268 اسب‌بخار می‌رسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو در 2.8 ثانیه قابل دستیابی بوده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 240 کیلومتر برساعت است. برخلاف نسل قبلی خودروهای فرمول E، پیشرانه این خودروها دیگر نیازی به شارژشدن در حین مسابقه ندارد.

آقای Michael Scully سرپرست طراحی خودروهای مسابقه‌ای ب‌ام‌و، معتقد است با توجه به برگزاری مسابقات فرمول E در داخل شهرها، تماشاچیان امکان دیدار با این خودروها از فاصله‌ای نزدیک را خواهند داشت به همین دلیل شرکت ب‌ام‌و در هنگام رنگ‌آمیزی خودروهایش، به زیبایی نمای ظاهری آن‌ها -به‌خصوص در هنگام دید از بالا- توجه مخصوصی داشته است.

 

پیشرانه برقی این خودروهای مسابقه‌ای با تکیه بر تجربه و دانش به‌دست آمده از مدل‌های سری i ب‌ام‌و طراحی شده و انتظار می‌رود که نتایج حاصل، بر فناوری پیشرانه محصولات آینده این شرکت نیز اثرگذار باشد.

 

آقای Jens Marquardt که سرپرستی بخش خودروهای مسابقه‌ای ب‌ام‌و را برعهده دارد، نیز اعلام کرده که این شرکت از طراحان خواسته تمام مواردی که معمولا در هنگام طراحی و توسعه پیشرانه مدنظر قرار می گیرند را فراموش کرده و تنها برای دستیابی به عملکرد بهتر، وزن کمتر و بهینه‌بودن این پیشرانه تمرکز کنند تا پس از دستیابی به این اهداف، بتوانند این عوامل را در پیشرانه خودروهای تولیدی نیز اعمال کنند.

دیدگاه کاربران