با طرحی الهام گرفته از قهرمانان مارول

فورد F-Vision، کامیونی برقی برای آینده

31 شهریور 1397 20:00

شرکت فورد در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر از فرصت استفاده کرده و نسخه جدید فورد ترانزیت را به نمایش درآورد اما غافلگیری بزرگ این شرکت در نمایشگاه را باید معرفی کانسپت F-Vision دانست.

F-Visionبا وجود آن‌که کانسپت فورد شباهت‌هایی با دیگر مدل‌های خودران عرضه شده دارد، اما فورد ادعا کرده که F-Vision را با الهام از ابرقهرمان‌های مارول طراحی کرده است. را نباید به عنوان پیش‌نمایشی از نسل آینده پیکاپ F-150 محسوب کنیم بلکه این کامیون آینده‌نگر، قرار است نمایی از وضعیت خودروهای تجاری ساخت فورد در سال‌های بعد را به معرض دید بگذارد. بد نیست بدانید این مدل در کارخانه فورد اوتوسان در ترکیه ساخته شده است.

شرکت فورد هنوز جزئیاتی درباره این خودرو ارائه نداده اما از تصاویر انتشار یافته می‌توان دریافت که F-Vision طرحی آیرودینامیک داشته و شیشه جلوی آن نیز به گونه‌ای طراحی شده که از نظر بصری در طرفین خودرو با بدنه ادغام می‌شود.

این کانسپت چرخ‌های بزرگی داشته و بخش پایینی بدنه آن طراحی متمایزی دارد. در این بخش ورودی هوای سپرها که با چراغ LED احاطه شدهاند نیز جلب نظر میکند. به جای آینههای جانبی متداول، در F-Vision از دوربین استفاده شده است.

طراحی بدنه این کامیون در بخش کشنده نیز همچنان آیرودینامیک بوده و پنل‌های تراش خورده را می‌توان از نکات بارز این بخش دانست. بخش انتهایی کشنده F-Viosion نیز بسیار نوآورانه بوده و نسبت به تریلرهای متداول که در حقیقت همچون جعبه‌های سفید رنگ هستند، طراحی ساختارشکنی دارد.

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، فورد درباره مشخصات کانسپت جدید خود سکوت کرده ولی Motor Authority اطلاع پیدا کرده که F-Vision پیشرانه‌ای برقی داشته و به فناوری خودران سطح 4 تجهیز شده است. این فناوری به کامیون امکان می‌دهد که تحت شرایط مطمئن، بدون نیاز به راننده به حرکت خود ادامه دهد. همچنین گفته شده که از مواد و قطعات سبک وزن در ساخت این خودرو استفاده شده و همچنین نمای ظاهری آن در جلو و عقب قابلیت تغییر دارد. چنین قابلیتی هنوز مبهم است.

با وجود آن‌که کانسپت فورد شباهت‌هایی با دیگر مدل‌های خودران عرضه شده دارد، اما فورد ادعا کرده که F-Vision را با الهام از ابرقهرمان‌های مارول طراحی کرده است. با دقت به طراحی بخش جلویی این کامیون می‌توانیم تا حدی ادعای شرکت سازنده را بپذیریم چراکه این بخش تاحدی شبیه به کلاهخود شخصیت آیرون-من است.

دیدگاه کاربران