با سابقه‌ای درخشان در ب‌ام‌و

پیِر لوکلِر، طراح ارشد سیتروئن می‌شود

7 مهر 1397 06:00

در چند سال گذشته، شاهد مهاجرت کردن بسیاری از نیروهای متخصص از آلمان به کره بوده‌ایم، چرا که کیا و هیوندای در طراحی و مهندسی محصولات جدید از نیروهای خارجی کمک گرفته‌اند. اما این بار پیِر لوکلِر (Pierre Leclerq)، طراح اتومبیل بلژیکی، قصد دارد به اروپا بازگردد.

وی در طراحی مینی کانتری‌مَن نقشی کلیدی ایفا کرده است. از موارد دیگر می‌توان به نسل دوم ب‌ام‌و X5 و نسل اول ب‌ام‌و X6 اشاره کرد.این طراح 46 ساله بلژیکی در ایالت کالیفرنیا تحصیل کرده است و بیش از یک دهه در ب‌ام‌و مشغول به کار بوده است تا جایی که مسئولیت طراحی مدل‌های M از این خودروساز باواریایی به او سپرده شده بود. لوکلر سال 2013 به استخدام شرکت چینی گریت‌وال موتورز در آمد و سال گذشته بود که در کیا مشغول به کار شد. اما اکنون گروه پژو-سیتروئن این طراح توانای بلژیکی را به عنوان رئیس بخش طراحی سیتروئن جذب کرده است.

پیِر لوکلر در پست جدیدش تحت ریاست ژان-پیِر پلوئی (Jean-Pierre Ploué)، طراح ارشد گروه پژو-سیتروئن خواهد بود. اما پیش از این، طراح ارشد در سیتروئن الکساندر ملوال (Alexandre Malval) بوده است که دیگر در سیتروئن فعالیت نخواهد کرد، اما مشخص نیست پس از این به کدام خودروساز می‌پیوندد.

پیر لوکلر تجربیات قابل ملاحظه‌ای در زمینه طراحی اتومبیل دارد، به طور مثال، او در طراحی مینی کانتری‌مَن (Countryman) نقشی کلیدی ایفا کرده است. از موارد دیگر می‌توان به نسل دوم ب‌ام‌و X5 و نسل اول ب‌ام‌و X6 اشاره کرد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران