I.D. Vizzion به یک پیشرانه الکتریکی دو دیفرانسیل مجهز شده و 664 کیلومتر با یک بار شارژ شما را جابجا می‌کند

رونمایی از کانسپت خودران I.D. Vizzion فولکس واگن در ژنو

22 اسفند 1396 15:51

فولکس واگن در این خودرو از تکنولوژی واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت استفاده کرده است

کانسپت فولکس واگن I.D. Vizzion به عنوان ایده این برند از یک سدان های تک در سال 2030 معرفی شده است. در طراحی بدنه، خودرو خیلی متفاوت از دیگر مدل‌های سدان که این روزها می‌توانید در جاده‌ها پیدا کنید نیست، ولی داخل کابین تصوری از آینده است که در آن دیگر خبری از دکمه‌ها و کنترل‌های معمولی نیست. به جای آن، سرنشین‌ها از دستورات صوتی و اشارات دست برای این که به خودرو بگویند آن‌ها را کجا ببرد استفاده می‌کنند. یک شبکه از سنسورها و هوش مصنوعی از آن لحظه به بعد کار رانندگی را به عهده می‌گیرند.

طراحی آینده نگرانه

در طراحی I.D. Vizzion از برخی عناصر طراحی دیگر کانسپت های خانواده I.D. الهام گرفته شده است. طراحی قسمت جلو، به خصوص چراغ‌ها که در طول دماغه کشیده شده ما را به یاد I.D. Crozz می‌اندازد. یک پنجره عقب بزرگ و سقف شیبدار ظاهری بسیار زیبا و شیک به این سدان داده و خطوط نرم روی بدنه، چهره آن را بسیار آینده نگرانه کرده است.

 

سیستم خودران پیشرفته

در بدنه خودرو، تعداد بسیار زیادی لیزر، سنسور رادار، دوربین و موارد دیگر وجود دارد که پنهان شده‌اند. علاوه بر این، کامپیوترها داده‌های ترافیک را از روی سرور ابری بررسی کرده و آن را با آن چه که سنسورهای آنبرد نشان می‌دهند مقایسه می‌کنند. فولکس واگن همچنین از سیستم‌های ارتباطی خودرو با خودرو به عنوان شیوه‌ای دیگر برای کسب اطلاعات از مسیر روبرو استفاده خواهد کرد.

کابینی نرم و راحت

با تمرکز زیاد روی رانندگی خودران، طراحان فولکس واگن تاکید زیادی روی کابین I.D. Vizzion داشته‌اند. داخل کابین، سرنشین‌ها 4 صندلی بزرگ و یک کفپوش ضخیم را خواهند یافت. پنجره‌های بزرگ خودرو و سقف شیشه‌ای آن کابین را بسیار پرنور کرده، ولی سرنشین‌ها زمانی که بخواهند، می‌توانند شیشه‌ها را به صورت الکترونیکی دودی کنند. کابین این خودرو مکانی بسیار نرم و راحت برای سواری به نظر می‌رسد.

 

تکنولوژی‌های آینده

فولکس واگن همچنین کابین I.D. Vizzion را پر از تکنولوژی‌های مختلفی کرده است. یکی از عجیب‌ترین موارد، استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت در این خودرو است که می‌تواند صفحات نمایش مجازی برای سرنشین‌های ردیف جلو بسازد. هوش مصنوعی خودرو همچنین می‌تواند راننده و سرنشین‌هایی که معمولاً سوار خودرو می‌شوند را بشناسد. به عنوان مثال، سیستم مواردی مانند تنظیمات صندلی و تهویه مطبوع مورد ترجیح شخص را می‌تواند یاد بگیرد.

 

پیشرانه تمام الکتریکی دودیفرانسیل

همانند دیگر مدل‌های کانسپت خانواده I.D. فولکس واگن، Vizzion هم از یک پیشرانه تمام الکتریکی استفاده می‌کند. یک موتور در محور جلو نصب شده که 101 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و موتور دوم روی محور عقب، 201 اسب بخار نیرو دارد. در کف خودرو، پک باتری 111 کیلووات ساعتی 664 کیلومتر رنج حرکتی با یک بار شارژ در اختیار Vizzion قرار داده است.

دیدگاه کاربران