پنجمین نسل RAV4 در راه است!

بررسی تویوتا راوفور هیبرید برساوش (Rav4 Hybrid)

30 دی 1402 14:58

واردات نسخه هیبریدی RAV4 به ایران

دی 1402: با اعلام رسمی شرکت صنایع خودروسازی برساوش، واردات نسخه هیبریدی تویوتا راوفور به کشورمان قطعی شده است و بر همین اساس نیز مشخصات رسمی این محصول جدید، از سوی این شرکت اعلام شده است:

کاتالوگ تویوتا راوفور هیبرید (PDF)

گفتنی است آخرین محموله وارداتی تویوتا راوفور به کشورمان، در مدل 2018 و نسل چهارم (اتاق XA40) بود که توسط شرکت ایرتویا و فقط در نسخه بنزینی به کشورمان آمد. اما راوفور هیبریدی که در نیمه اول سال 1403 به ایران می‌آید، از نسل (اتاق XA50) بوده و ظاهر کاملا متفاوتی نسبت به سری قبل دارد.


اولین کراس اور تویوتا با پلتفرم TNGA

یکی از ویژگی های بارز راوفور جدید، بهره‌مندی از پلتفرم تویوتا تحت عنوان TNGA-K است که سبب شده این خودرو اولین کراس‌اور تویوتا با این پلتفرم محسوب شود. نام اختصاری TNGA برای این پلتفرم برگرفته از Toyota New Global Architecture به معنی «معماری عمومی جدیدِ تویوتا» است. در واقع این پلتفرم، پایه و اساسی برای توسعه تمام سیستم‌های انتقال قدرت و وسایل نقلیه تویوتا در آینده خواهد بود.

به لطف بهره‌مندی از پلتفرم TNGA، مرکز ثقل این خودرو بسیار پایین‌تر آمده است، میزان استحکام بدنه 57 درصد افزایش یافته و تقسیم وزن خودرو 51 درصد در جلو و 49 درصد در عقب است. تعلیق عقب راوفور جدید از نوع دوجناقی (double wishbone) است که سواری نرمتر، فرمان‌پذیری بهتر و دقت بیشتر را برای این ژاپنی به ارمغان آورده است.

مشخصات فنی راوفور هیبریدی

در راوفور جدید هیبریدی، از سیستم انتقال قدرت جدیدی استفاده شده که ترکیبی از پیشرانه بنزینی تویوتا به نام داینامیک فورس (Dynamic Force) با 2.5 لیتر حجم و دو موتور برقی است. پیشرانه بنزینی ذکر شده طوری مهندسی شده است تا مصرف سوخت کمی داشته باشد. میزان قدرت ترکیبی این خودرو برابر با 260 اسب‌بخار بوده که در مقایسه با قدرت ترکیبی مدل قبلی که برابر با 194 اسب‌بخار بود، 66 واحد بیشتر است.

مشخصات فنی راوفور هیبرید وارداتی در ایران
پیشرانه 4 سیلندر VVT-iE
حجم موتور 2.5 لیتر
حداکثر قدرت 260 اسب بخار
حداکثر گشتاور 270  نیوتن متر
شتاب 9.1 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی 1.46 لیتر در هر صد کیلومتر
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس CVT
حجم باک 55 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

در این خودرو کماکان از جعبه‌دنده اتوماتیک CVT استفاده شده، اما تویوتا مدعی است عملکرد آن بهینه شده است (البته هیچ جزئیاتی در مورد این موضوع ذکر نشده است). به علاوه تویوتا در نسخه هیبریدی از راوفور جدید، از یک سیستم تمام چرخ محرک برقی استفاده کرده است که آن را بسیار بهینه‌تر از گذشته می‌داند. در این سیستم، میزان گشتاور قابل انتقال به محور عقب 30 درصد افزایش پیدا کرده و میزان گشتاور وارده به محور جلو می‌تواند از 20 درصد تا 100 درصد تغییر کند.

امکانات تویوتا راوفور هیبریدی

براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت صنایع خودروسازی برساوش، تویوتا راوفور هیبریدی وارداتی در بازار کشورمان، دارای امکانات زیر خواهد بود:

. کروز کنترل
. ترمز ABS و EBD
. استارت دکمه‌ای
. ایربگ سرنشین‌ جلو و راننده
. مه‌شکن عقب
. چهار اسپیکر
. آنتن کوسه‌ای
. شیشه‌های آنتی‌ترپ
. سیستم کنترل حرکت در سطح شیب‌دار
. ایزوفیکس
. صندلی راانده دستی
. ایموبلایزر
. آینه وسط برقی
. نمایشگر 10.25 اینچی با اپل کارپلی
. سیسیتم تهویه خودکار دوکاناله
. ایربگ پرده‌ای جلو و عقب
. ترمز پارک برقی
. صندلی‌های پارچه‌ای
. سیسیتم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایر
. اتوهلد
. کی‌لس
. حالت رانندگی برقی
. رادار بین خطوط
. سیستم کمک ترمز
. و ... 


شرایط فروش راوفور هیبرید

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت صنایع خودروسازی برساوش و همچنین برای آگاهی از جدیدترین شرایط فروش برساوش، پیش فروش محصولات وارداتی برساوش و قیمت خودروهای وارداتی این شرکت، مقالات زیر را مطالعه کنید:

. شرایط فروش تویوتا وارداتی
. شرایط فروش برساوش خودرو

دیدگاه کاربران
Parya 1400/11/10
بچه ها این قیمتش 3 میلیارده :|
پاسخ
0
0
0
mohsen57 1398/3/11
ما ایرانی ها باید ببینیم و تاسف بخوریم، من فکر نمی کنم این وارد ایران بشه، اگر هم وارد بشه، با این اوضاع ارز برچسب قیمتی یک میلیاردی یا بیشتر میخوره، افسوس
پاسخ
0
0
0