قلب تیگو7 برای گران‌ترین MVM بازار

بررسی ام وی ام X55 مدیران خودرو

20 آذر 1398 14:00

از دومین هفته آذرماه 98، مدیران خودرو همزمان با آغاز فروش ام وی ام X55، تست درایو این محصول جدید را برای نمایندگی‌های منتخب خود آغاز کرده است. حال ببینیم این کراس اور جدید چری در ایران، چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

ام وی ام X55 همان تیگو4 است

در چندین سال اخیر، چری در کنار کراس‌اورهای پرفروشش، به ساخت یکسری کراس‌اور ارزان‌تر و البته با چهره‌ای متفاوت‌تر از اعضای خانواده تیگو، روی آورده است.

اولین محصولی که چری با این استراتژی ساخت، خودرویی به‌نام Tiggo 3x بود که سال 2016 به بازار چین رفت و در سال 96 نیز با نام ام‌وی‌ام X22 به بازار کشورمان آمد. اگر به چهره X22 خوب دقیت کنید، می‌بینید که طراحی آن نه مشابه تیگو7 و نه مشابه تیگو5 بوده و نه حتی به X33S شبیه است! حالا دوباره تاریخ تکرار شده و چری محصول دیگری را به ایران آورده است. 

نام این کراس‌اور جنجالی، Tiggo 5x است. چری نسخه کانسپت این چینی را ابتدا در سال 2014 و با نام Concept Beta رونمایی کرده بود. سپس از نیمه‌دوم سال 2017 مدل تولیدنهایی‌اش را با نام 5x به بازار چین فرستاد. البته این خودرو در بازارهایی غیر از چین (مانند روسیه، اکوادور و اسپانیا) با نام تیگو4 عرضه می‌شود.

اما برای بازار ایران، قرار است این چینی به‌عنوان عضوی از خانواده ام‌وی‌ام عرضه شود؛ یعنی در جلوپنجره‌اش لوگوی MVM را خواهیم دید، نه لوگوی چری را. طبق آخرین اطلاعات موجود، مدیران خودرو می‌خواهد این محصولش جدیدش را ام‌وی‌ام X55 بنامد. ما هم فعلا او را X55 می‌نامیم!

نکته آخر اینکه چری در اواخر سال 2018، اولین فیس‌لیفت X55 را به سبک و سیاق چری تیگو 8 عرضه کرد که مهم‌ترین تغییرش، طرح جدید چراغ‌ و سپرهاست. خوشبختانه نسخه مونتاژی در ایران نیز مربوط به همین فیس‌لیفت است. پس خوشبختانه با یک محصول جدید سروکار داریم.

پلتفرم مشترک با تیگو7

X55 دومین محصولی است که چری با پلتفرم T1X خود، برای بازار جهانی ساخته است. این پلتفرم در سال 2016 در دستان چری قرار گرفت و آن‌طور که مدیران این شرکت می‌گویند، چری در ساخت پلتفرم T1X هم از دانش فنی جگوار-لندرور و هم از تکنولوژی برند نوپای کوروس (Qoros) بهره گرفته است.

این پلتفرم برای ساخت خودروهایی با فاصله محوری 2560 میلی‌متر تا 2800 میلی‌متر، با آرایش 5 نفره تا 7 نفره و همچنین با فاصله کفی 145 تا 190 میلی‌متری از سطح زمین، مناسب است.

با قلب تیگو5 یا تیگو7 ؟

چری برای این خودرو دو پیشرانه مختلف را در نظر گرفته؛ یکی 2.0 لیتری تنفس طبیعی که با چری تیگو5 مشترک است و دیگری، 1.5 لیتری توربو که با چری تیگو7 یکسان است.


تجربه رانندگی با چری تیگو 5

تجربه رانندگی با چری تیگو 7


پیشرانه 2.0 لیتری را می‌توان با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا CVT و پیشرانه 1.5 لیتری را هم می‌توان با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 6 سرعته دوکلاچه اتومات سفارش داد.

اما قلبی که مدیران خودرو برای X55 درنظر گرفته، همان قلب توربوشارژ تیگو7، است. پس باید مشتریان ایرانی X55 را یکی از خوش‌شانس‌ترین مشتریان این خودرو در بازار آسیا بدانیم! در جدول زیر، تفاوت دو پیشرانه X55 را مشاهده میکنید.

»» جدول مشخصات فنی ام وی ام X55 ««

حال سری به لیست امکانات این خودرو بزنیم. قبل از هر چیزی ابتدا باید به دو نکته خاص در کابین X55 دقت کنیم؛ نکته اول اینکه طراحی دریچه‌های تهویه وسط آن، متقارن نیست و تا به امروز در کمتر خودرویی، چه آسیایی و چه اروپایی، نظیرش را دیده بودیم.

نکته دوم مربوط به صفحه کیلومتر خودروست؛ در سمت چپ این صفحه کیلومتر، آمپر دما وجود دارد، در مرکز آن نمایشگر کوچکی جاسازی شده و در سمت راستش نیز آمپر بنزین جاخوش کرده. X55 در فول‌ترین مدلش، دارای امکانات زیر است:

  • دی‌لایت / اتولایت / چراغ بدرقه
  • مه‌شکن جلو با لنز چرخشی
  • سقف پانورما با پرده برقی (بدون سانروف)
  • فرمان با روکش چرم و دکمه‌های چندکاره
  • بلوتوث / استارت دکمه‌ای
  • کروز کنترل
  • ترمز پارک برقی / اتوهلد
  • دو حالت رانندگی (اکو اسپرت)
  • کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)
  • دوربین عقب
  • سنسور عقب / سنسور فشار باد تایر
  • شش ایربگ (جلو / جانبی جلو / پرده‌ای)
  • مانیتور 9 اینچی با کیفیت HD
  • چندرسانه‌ای با سیستم Android Auto  و CarPlay
  • نمایشگر 4.8 اینچی صفحه کیلومتر

قیمت ام وی ام x55 چند است؟

مدیران خودرو هم‌اکنون در شرایطی است که محصولی برای رقابت مستقیم با کراس‌اورهای کامپکت توربو حاضر در بازار کشورمان ندارد. از این‌رو اضافه‌شدن ام‌وی‌ام X55 به سبد محصولات این شرکت، می‌تواند شروعی هیجان‌انگیز برای مدیران خودرو در رقابت با مدل‌هایی مانند هاوال H2 بهمن موتور و هایما S5 ایران خودرو باشد. ام وی ام X55 در بازار چین حدود 80 تا 110 هزار یوآن یا معادل تقریبی 11 تا 16 هزار دلار قیمت دارد. از این‌رو عرضه این خودرو به بازار کشورمان، قطعا در محدوده قیمتی بین ام‌وی‌ام X33S و چری تیگو5 خواهد بود.

در مقاله‌های شرایط فروش ام‌وی‌ام و شرایط فروش چری از آخرین شرایط فروش مدیران خودرو و همچنین قیمت مدیران خودرو برای انواع محصولات ام‌وی‌ام و محصولات چری مطلع شوید. همچنین از لینک‌ خرید و فروش ام‌وی‌ام X55 نیز جدیدترین آگهی‌های کراس‌اور ایکس55 را مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران