پر کردن جای خالی مرسدس‌بنز با استون‌مارتین

DTM دیگر مختص به خودروهای آلمانی نیست

23 مهر 1397 16:06

مسئولان مسابقات DTM اعلام کرده‌اند که شرکت استون‌مارتین از سال 2019 به این مسابقات بازخواهد گشت. این خودروساز برای انجام این امر شرکت‌های R-Motorsport و HWA را در کنار خود دارد. همکاری این سه شرکت بدان معنی است که تیم جدید وارد شده به مسابقات DTM یعنی استون‌مارتین، با حمایت و پشتیبانی کامل به این رقابت‌ها وارد خواهد شد.

مسئولین مسابقه DTM اعلام کرده‌اند که استون‌مارتین برای شرکت در فصل آینده مسابقات، خودرویی براساس مدل ونتیج را آماده خواهد کرد. پس از اعلام رسمی انصراف مرسدس‌بنز از حضور در مسابقات DTM در پایان سال 2018، شرکت‌های آئودی و ب‌ام‌و جای خالی رقیب سنتی خود را احساس می‌کردند. مرسدس‌بنز به منظور تمرکز بیشتر بر مسابقه فرمول E از حضور در DTM منصرف شد ولی دو رقیب آلمانی باقیمانده تصمیم دارند با اضافه کردن به تعداد خودروهای تقویت‌شده در این رقابت، جای خالی مرسدس را تا حدی پر کنند.

مسئولین مسابقه DTM اعلام کرده‌اند که استون‌مارتین برای شرکت در فصل آینده مسابقات، خودرویی براساس مدل ونتیج را آماده خواهد کرد. همچنین مسئول ارشد این مسابقات، تصمیم استون‌مارتین به عنوان سازنده خودروهای لوکس و اسپرت برای شرکت در مسابقات DTM را به عنوان اتفاقی تاریخی در این رقابت‌ها و نقطه عطفی برای وجه بین‌المللی DTM توصیف کرده است. وی در ادامه اظهار داشته که برگزاری نیمی از مسابقات DTM در آلمان و بقیه در سایر کشورها، باعث جلب توجه بیشتر بین‌المللی به سوی این رویداد شده و به احتمال فراوان همین عامل مشوق حضور استون‌مارتین نیز بوده است.

بد نیست بدانید که از مدتی پیش مسابقات DTM و Super GT به واسطه قوانین موجود در یکدیگر ادغام شده و همگی زیر چتر Class One گرد آمده‌اند.

دیدگاه کاربران