راه‌حلی انگلیسی برای کاهش آلودگی هوا در فرانسه

تاکسی‌های برقی در پاریس

28 مهر 1397 11:39

تجربه موفق تاکسی‌های برقی در لندن به‌عنوان یکی از آلوده‌ترین کلان‌شهرهای دنیا، پاریس را نیز بر آن داشته تا از این سیستم حمل و نقل عمومی نهایت بهره را ببرد.

از سال آینده میلادی تردد خودروهای دیزلی با سال ساخت کمتر از 2005 در پاریس ممنوع خواهد بود.مذاکرات اولیه با شرکت انگلیسی LEVC‌ به منظور تولید و فروش انبوه تاکسی برقی موسوم به TX eCity به انتهای خود رسیده است. آن‌طور که مقامات فرانسوی می‌گویند، این تاکسی پیشرفته‌ترین نمونه در نوع خود بین رقبای جهانی‌اش است. قوای محرکه اصلی خودرو ‌یک موتور الکتریکی است که در کنار آن نیز یک پیشرانه بنزینی برای اتمام احتمالی شارژ تدارک دیده شده است.

گفته می‌شود این خودرو با یک بار شارژ باتری‌های ظرفیت بالای خود می‌تواند تا بیش از 600 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این در حالی است که معروف‌ترین تاکسی‌ برقی دنیا یعنی تاکسی لندن با هر بار شارژ زیر 200 کیلومتر پیمایش می‌کند.

اقدام شتاب‌زده دولت فرانسه برای برقی کردن ناوگان تاکسی‌های پاریس به این جهت است که از سال آینده میلادی تردد خودروهای دیزلی با سال ساخت کمتر از 2005 ممنوع خواهد بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که سفارش خرید 20 هزار تاکسی برقی به امضای دو طرف رسیده است. کریس گابی مدیر اجرایی شرکت LEVC می‌گوید شرایط اضطراری فرانسوی‌ها را درک می‌کند و در تلاش است تا خودروها را زودتر از موعد به دست مشتریان برساند.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسی فرسوده مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران