پادشاهی که جوان مرگ شد!

تست و بررسی فولکس‌واگن تیگوان 2018

29 آبان 1397 21:00

امروز به سراغ یکی از کراس‌اورهای جمع‌وجور، موفق و پر فروش در جهان به نام تیگوان آمده‌ایم؛ محصولی از شرکت عظیم فولکس‌واگن که پس از حرف‌وحدیث‌های بسیار، بالاخره توسط «ماموت خودرو» قدم به کشورمان گذاشت و طرفداران ایرانی خود را به وجد آورد. تا مدتی همه چیز به خوبی پیش می‌رفت و حتی قیمت‌گذاری اولیه هم نسبت به شرایط خاص کشور، تقریباً منطقی به نظر می‌رسید؛ اما از آنجایی که انگار خوشی به ما ایرانی‌ها نیامده خیلی زود زمزمه بازگشت تحریم‌های ناعادلانه، شنیده شد تا این محصول پسابرجامی هم مثل بسیاری از محصولات دیگر، دست خوش آینده‌ای مبهم و نامشخص شود و پس از آن با یک جهش قیمت وحشتناک ناشی از بی‌ثباتی نرخ ارز، از دسترس عموم مردم خارج شود.

اما قرار نیست تا آخر مقاله مدام حرف‌های مایوس‌کننده بزنیم؛ به هر حال انسان به امید زنده است و ما هم به امید بهبود قیمت‌ها و ادامه روند واردات، به ملاقات این مهاجر خوش لباس آلمانی آمده‌ایم تا ببینیم پشت ظاهر ساده و چشمان عصبی تیگوان چه سورپرایزهایی برایمان تدارک دیده شده است.

برخلاف شرکت فولکس‌واگن که قدمت دیرینه‌ای در خودروسازی دارد، تیگوان در جمع کراس‌اورهای جمع‌وجور به عنوان خودرویی تازه‌وارد شناخته می‌شود. در واقع اولین نسل از این محصول در سال 2007 میلادی و در شرایطی که رقبایش سال‌ها در این سگمنت مشغول رقابت بودند قدم به میدان مبارزه گذاشت؛ ولی با این حال، تیگوان خیلی زود جای خودش را در بازار پیدا کرد و با تکیه بر مهندسی کم‌نقص آلمانی و تجربه ارزشمند فولکس‌واگن، به محصولی محبوب در این کلاس خودرویی تبدیل شد.

لطفاً «باما» همراه باشید تا در کنار هم نگاهی دقیق‌تر به نسل دوم این ولفسبورگی تازه‌وارد بیندازیم.

طراحی ظاهری فولکس‌واگن تیگوان

ژرمن‌ها در ساخت خودروهای شیک و با وقار مهارت خاصی دارند و معمولاً با ساده‌ترین خطوط و قطعات، زیباترین چهره‌ها را خلق می‌کنند. شرکت فولکس‌واگن هم خود ید طولایی در این سبک طراحی دارد و از گذشته‌های دور تا کنون اکثر محصولات این برند را به زیبایی توام با متانت و سادگی شناخته‌ایم. گویی پدر سخت‌گیر خانواده فولکس‌واگن، به فرزندانش اجازه جلف بودن نمی‌دهد و از گلف GTI گرفته تا پسران ارشد خانواده را وادار به پوشیدن لباس‌های وزین و رسمی می‌کند. خوب خودرو امروز ما هم از این قاعده مستثنی نیست و از هر زاویه که به تیگوان بنگریم متوجه این اصالت خانوادگی می‌شویم.

در قسمت جلویی، هارمونی دلچسب خطوط موازی سپر و جلو پنجره، که حتی به درون چراغ‌های جذاب جلو هم رخنه کرده‌اند، بیش از هر چیز توجهات را به خود جلب می‌کنند؛ در واقع اصل کلی طراحی تیگوان، بر پایه همین خطوط صاف و مستقیم بنیان‌گذاری شده و اگر نگاهی به روی کاپوت، خط شانه و حتی فرم ستون‌ها بیندازید متوجه این قضیه خواهید شد. در بخش کناری هیجان و پویایی خاصی در طراحی دیده نمی‌شود اما تناسب اندام میان قطعات و رینگ‌های جذاب خودرو باعث شده‌اند که سادگی این قسمت کسالت‌آور نباشد. ضمناً خطوط قدرتی کناری و برجستگی نسبی گلگیرها، حس استحکام را در بیننده تداعی می‌کنند. و در انتها نیز با چراغ‌های شیک و خطوط شکسته جالبی مواجه می‌شویم که شاید از نظر جذابیت به دماغه خودرو نرسد اما در مجموع زیبا و هماهنگ به چشم می‌آید.

البته خیلی‌ها معتقدند فولکس‌واگن در ساده‌پوشی محصولش اندکی زیاده‌روی کرده و در نتیجه ممکن است تیگوان در مقابل لباس‌های پر زرق‌وبرق و خطوط اغواگرایانه برخی از رقبا مقداری احساس کمبود کند. اما به اعتقاد من افرادی که به سراغ این محصول می‌روند معنی جمله معروف «زیبایی در سادگی است» را درک کرده‌اند و باید اعتراف کنم که خود من هم از دیدن قیافه عبوس و هارمونی خطوط تیگوان لذت بردم.

ضمناً این نکته هم از قلم نیفتد که کمبود زیبایی در برخی از قسمت‌ها به‌ دلیل ارگونومی بهتر صورت گرفته است. مثلاً طراحی شیشه عقب تیگوان در مقابل کیا اسپورتیج جدید، کاملاً قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد اما در عوض می‌تواند دید عقب بهتری به راننده هدیه نماید. یا مثلاً طراحی جعبه‌ای ستون‌ها با این‌که در ظاهر خودرو تاثیر منفی داشته‌اند اما باعث شده که داخل خودرو، با فضایی کارآمدتر نسب به ابعاد بدنه مواجه شویم.

طراحی داخلی فولکس‌واگن تیگوان

در داخل کابین هم با همان تم طراحی ساده و ارگونومیک همیشگی فولکس‌واگن مواجه شدیم. داشبوردی بی‌آلایش که ادوات را با نظم و ترتیب خاصی در خود جای داده و با خطوطی پخته و منطقی، حس آرامش مناسبی به بیننده ارزانی می‌دارد. البته شاید برخی از منتقدین، اینجا هم فولکس‌واگن را به محافظه‌کاری متهم کنند اما طرفداران این سبک طراحی از این‌که کابین تیگوان اسیر شلوغ‌کاری‌ها و حجم‌های غیر ضروری نشده خیلی هم خوشحال و راضی هستند. ضمناً وجود آپشن‌هایی نظیر نمایشگر بزرگ مرکزی، پشت آمپر دیجیتالی، کلیدهای پر شمار اطراف دنده و فرمان جذاب D-CUT، باعث شده‌اند که فضای کابین رنگ و بوی مدرنیته و امروزی بودن به خود بگیرد. از همه مهم‌تر این‌که اینجا ارگونومی فدای زیباسازی نشده و در نتیجه همه ادوات به راحتی هر چه تمام در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌گیرند.

البته در خصوص کیفیت باید بگوییم فولکس‌واگن برای قسمت‌هایی که کمتر در دایره دید قرار می‌گیرند اندکی خساست به خرج داده و از متریالی متوسط استفاده کرده؛ اما به هر حال اگر به قیمت‌های جهانی این خودرو رجوع کنیم متوجه می‌شویم که با یک خودرو لوکس طرف نیستیم و در نتیجه این کمبودها با توجه به قیمت‌های جهانی قابل توجیه است؛ اما این‌که چرا یک کراس‌اور میان رده نه چندان گران‌قیمت در کشور ما به یک خودرو لوکس و خاص تبدیل می‌شود خود جای بحث و تفکر زیادی دارد که البته در نهایت هم به جایی نخواهد رسید!

بگذریم؛ خلاصه مطلب این‌که اگر به دنبال یک محیط ارگونومیک، راحت و شیک هستید که شرایط را برای لذت بردن از سواری مهیا کند و با پختگی خطوط، چشمانتان را نوازش دهد، کابین تیگوان شما را راضی نگاه خواهد داشت.

از نظر جاداری هم باید بگوییم با وجود این‌که تیگوان جز کراس‌اورهای جمع‌وجور محسوب می‌شود اما به لطف فاصله محوری مناسب و مهندسی مطلوب فضای داخلی، جای پا و سر کافی را در اختیار تمامی سرنشینان قرار داده است. البته می‌توان با پول کمتر، کراس‌اورهای بزرگ‌تری مثل رنو کولیوس یا هیوندای سانتافه را خریداری کرد اما اگر به دنبال یک کراس‌اور کوچک‌تر هستید که در شهرهای شلوغ کنترل راحت‌تری داشته باشد، می‌توانید بدون نگرانی از بابت فضای داخلی، تیگوان را انتخاب کنید.

در مورد صندوق عقب هم اوضاع به همین منوال است و محصول فولکس‌واگن نسبت به سایز بدنه، گنجایش مناسبی در اختیار قرار می‌دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی فولکس‌واگن تیگوان

خودرو امروز ما از نظر سطح آپشن هم وضعیت مطلوبی دارد و با لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی، میزبان سخاوتمند و شایسته‌ای نشان می‌دهد. از جمله امکانات رفاهی این آلمانی مغرور می‌توان به مواردی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های تطبیق‌پذیر جلو به همراه روشنایی جانبی، صندلی‌های برقی جلو مجهز به سه حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سقف پانورامیک به همراه سانروف برقی، نمایشگر چند منظوره لمسی، دوربین 360 درجه، بلوتوث، سیستم نمایشگر هدآپ، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی دارای حافظه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقه‌ای مجهز به فیلتر ضد آلرژی، چراغ‌ها و برف پاک‌کن اتوماتیک، صفحه کیلومتر دیجیتال، ترمز پارک برقی بهمراه سیستم اتوهلد، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی (شامل برفی، جاده‌ای، آفرود و آفرود پیشرفته)، سیستم اکونومیک Start-Stop ، سیستم اتوپارک، کروز کنترل، صندوق عقب برقی مجهز به حرکت پا، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، حسگرهای پارک، میز پذیرایی تاشو برای سرنشینان پشتی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که انصافاً گزینه‌های خوبی هستند.

در مورد ایمنی هم اوضاع روبه راه است و تیگوان با امکانات زیادی از قبیل کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای به همراه کیسه هوای زانویی راننده، سیستم‌های ترمز و پایداری شامل ABS، ESP، ASR، EDL و EDTC، کنترل پایداری یدک‌کش، کنترل سرعت در شیب، سیستم محافظت از عابر پیاده، هشدار خواب‌آلودگی راننده، هشدار کاهش فشار باد تایرها TPMS و.. ثابت می‌کند که برای امنیت سرنشینان نیز اهمیت زیادی قائل است. اما اگر هنوز هم نگران ایمنی خودرو هستید، کافی است نگاهی به گزارش تست تصادف Euro-NCAP بیندازید تا با دیدن 5 ستاره کامل این موسسه، که با امتیازات مناسبی هم بدست آمده‌اند، خیالتان کاملاً آسوده شود.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت فولکس‌واگن تیگوان

در زیر کاپوت این جوان قدبلند ولفسبورگی، یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو، با 16 سوپاپ و سیستم تزریق مستقیم سوخت قرار گرفته که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته ممکن است در ابتدا و با دیدن حداکثر قدرت، با خودتان بگویید 180 اسب، حتی اگر از نوع اصیل آلمانی باشند، باز هم برای این جثه و وزن کار زیادی از دستشان بر نخواهد آمد؛ اما موضوع وقتی جالب می‌شود که نگاهی به عدد گشتاور بیندازیم. جایی که پیشرانه تیگوان با ارائه 320 نیوتن‌متر گشتاور که آن هم از دور موتور بسیار پایین در دسترس است، برگ برنده خود را رو می‌کند و لبخند رضایت را بر لبانمان جاری می‌سازد. وظیفه انتقال قدرت هم به عهده یک جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DSG است که قدرت تولیدی را به شکل هوشمندانه میان هر چهار چرخ تقسیم می‌کند (البته امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی هم وجود دارد.)

تمامی این موارد در کنار هماهنگی عالی میان جعبه‌دنده و پیشرانه باعث شده که تیگوان با شتاب رسمی 7.7 ثانیه به خودروی سریعی تبدیل شود و همزمان مصرف سوخت قابل قبولی هم داشته باشد. البته دست‌یابی به عدد مصرف بنزین اعلامی یعنی 7.3 لیتر در صد کیلومتر در شرایط رانندگی ترکیبی، با توجه به ترافیک و کیفیت بنزین داخلی تقریباً غیر ممکن است اما باز هم در قیاس با قابلیت‌های حرکتی و رقبا می‌توان از تیگوان به عنوان کراس‌اوری کم‌مصرف یاد کرد.

ضمناً باید تاکید کنیم که پیشرانه مدرن فولکس‌واگن مثل هر نمونه پیشرفته دیگری، به سرویس‌های دوره‌ای و کیفیت سوخت حساس است و می‌بایست در نگهداری از آن دقت بیشتری به عمل آورید.

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن تیگوان

بالاخره وقت آن رسیده که خودرو را استارت بزنیم و آزمون عملی را آغاز کنیم. قبل از هر چیز باید بگویم که شیشه‌های بزرگ و ستون‌های نسبتاً باریک تیگوان دایره دید مناسبی در اختیارمان قرار داده‌اند و در نتیجه حتی بدون استفاده از سیستم‌های کمکی هم می‌توانیم از پس کنترل یا پارک کردن خودرو برآییم. همچنین اندازه بدنه آنقدرها بزرگ نیست که در شهر شلوغی مثل تهران دردسرساز شود و در نتیجه حس تسلط در پشت فرمان بسیار عالی به نظر می‌رسد. ضمناً همان‌طور که در بخش طراحی داخلی اشاره شد ارگونومی خودرو از نظر دسترسی به قسمت‌های مختلف و راحتی استفاده از ادوات به شکل مطلوبی مهندسی شده و این نکته باعث می‌شود که حس راحتی و صمیمیت بیشتری با خودرو پیدا کنید.

اگر موافق باشید در شروع حرکت، کیفیت سواری تیگوان را به چالش بکشیم. حتماً می‌دانید که کراس‌اورها بر روی شاسی و پلتفرم خودروهای سواری معمولی توسعه می‌یابند و با کمی افزایش ارتفاع سیستم تعلیق و بلندتر شدن سقف سعی می‌کنند کاربردی میان یک سدان (یا هاچ‌بک) و یک شاسی‌بلند را ارائه کنند. خوب این کار مشکلاتی هم دارد؛ اولین مشکل یک قانون ساده فیزیکی است و آن این‌که هر چه ارتفاع و مرکز ثقل بالاتر برود، پایداری ضعیف‌تر خواهد شد. کراس‌اورهای لوکس برای رفع این مشکل راه‌کارهای پیچیده‌ای دارند اما مدل‌های میان رده نه چندان گران‌قیمت، معمولاً به آسان‌ترین روش روی می‌آورند و با استفاده از سیستم تعلیق خشک‌تر و کاهش حرکات عرضی سعی می‌کنند این نقص را جبران نمایند. اما خوشبختانه اینجا خبرهای خوبی برایتان داریم چرا که فولکس‌واگن موفق شده بدون قربانی کردن کیفیت سواری، پایداری مطلوبی به ما هدیه دهد. در واقع سیستم تعلیق تیگوان قادر است وظیفه جذب ضربات و جلوگیری از حرکات گهواره‌ای را همزمان و به درستی انجام دهد و در نتیجه می‌توانیم هم در پیچ‌وخم جاده‌ها و هم در مسیرهای ناهموار، روی این ژرمن خوش‌استایل حساب باز کنیم و از رانندگی لذت ببریم. جدای از این‌ها سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و سیستم‌های الکترونیکی کمکی هم در مواقع لزوم، مثل مواجهه با زمین‌های خیس یا خاکی به موقع به کمک می‌آیند تا مبادا از راه راست خارج شویم. کوبش فنرها در برخورد با دست‌اندازهای خشک و تیز هم به نسبت فاق تقریباً کوتاه تایرها و سگمنتی که خودرو در آن قرار دارد چندان زیاد نیست و به ندرت آرامش سرنشینان را بر هم می‌زند. همچنین عایق‌بندی مناسب کابین باعث شده که صدای پیشرانه، تایرها و هوا نفوذ چندانی به داخل کابین نداشته باشند. البته در دورهای بالا آواز خوش پیشرانه تیگوان به گوشمان رسید که آن هم انصافاً آزار دهنده نبود.

بالاخره به یک مسیر خلوت رسیدیم و حالا می‌توانیم شتاب‌گیری و ویژگی‌های اسپرتی تیگوان را به چالش بکشیم. برای درک بهتر توانایی‌های خودرو، آزمایش خود را هم در شرایط توقف کامل و هم سرعت‌های متفاوت انجام دادیم و باید اعتراف کنم که تیگوان از تمامی آزمون‌های ما سربلند بیرون آمد و با شتابی بسیار عالی، حس بودن درون یک کراس‌اور اسپرت را برایمان تداعی نمود. البته نمی‌خواهم ادعا کنم که اینجا لگ توربو یا تاخیر اولیه جعبه‌دنده اصلاً وجود ندارد اما این موارد به قدری کم و نامحسوس هستند که به هیچ عنوان راننده را آزار نمی‌دهند. تازه با توجه به این‌که توربو خیلی زود به بوست مناسب خود دست پیدا می‌کند از همان آغاز حرکت می‌توانیم از شتاب عالی تیگوان لذت ببریم و با تکیه بر پایداری مناسب و تعلیق قرص و محکمش، پدال گاز را تخته کنیم!

جعبه‌دنده‌های آلمانی هم که معرف حضور همه هستند و مدل 7 سرعته خودکار دو کلاچه‌ای که روی تیگوان قرار گرفته نیز با هوش بالا و دقت کم‌نظیرش جای گله و شکایت چندانی باقی نگذاشته و چه در شروع حرکت و چه در زمان‌هایی که به معکوس دادن سریع نیاز داریم رویمان را زمین نمی‌اندازد. به طور خلاصه بر خلاف سادگی‌های ظاهری که در تیگوان دیده بودیم در هنگام رانندگی با شور و حال جوانی و لذت رانندگی بسیار مناسبی روبه‌رو شدیم که تجربه لذت‌بخشی بود.

در خصوص قابلیت‌های آفرودی هم باید بگوییم درست است که تیگوان به بسیاری از ویژگی‌های خارج جاده‌ای مثل سیستم دو دیفرانسیل، امکان انتخاب حالت رانندگی آفرود، گشتاور بالا، ارتفاع بیشتر و.. مجهز است و شاید روی کاغذ یک شاسی‌بلند واقعی به نظر برسد اما این را در نظر داشته باشید که کراس‌اورها از نظر ساختار شاسی، کورس بازی کمک‌فنرها و حتی طریقه قفل شدن دیفرانسیل تفاوتهای فاحشی با شاسی‌بلندهای واقعی دارند و تیگوان هم با این مشخصات و زاویه سپرها، توان حضور در مسیرهای صعب‌العبور را نخواهد داشت. اما اگر بخواهید به یک مسافرت خارج جاده‌ای با ناهمواری‌های نه چندان وحشتناک بروید بدون شک تیگوان همراه مناسبی برایتان خواهد بود و می‌توانید روی قابلیت‌هایش حساب باز کنید.

راند نهایی با فولکس‌واگن تیگوان

همانطور که در طول متن مقاله مشاهده کردید، تیگوان تقریباً در تمامی پارامترها خودروی قابل اعتمادی نشان داد. در حقیقت این فرزند خلف فولکس‌واگن پکیج مناسب و متعادلی از زیبایی، قدرت، کیفیت، کارایی و ایمنی را در اختیار قرار می‌دهد و با سواری نرم‌تر از ب‌ام‌و X1 و لذت رانندگی بالاتر از کراس‌اورهای شرقی یک خودروی چند منظوره عالی به نظر می‌رسد.

پس به خود خودرو ایراد چندانی وارد نیست؛ اما مشکل دقیقاً از جایی آغاز می‌شود که بخواهیم در مورد قیمت و ارزش در برابر مبلغ پرداختی صحبت کنیم؛ زیرا مدتی است قیمت این محصول در بازار آزاد از ارقام منطقی خود فاصله گرفته و به رقبای سطح بالاتر نزدیک شده است. در حقیقت در بازارهای جهانی این خودرو فقط اندکی گران‌تر از امثال توسان و اسپورتیج ارزش‌گذاری می‌شود که در این شرایط تیگوان انتخاب بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. اما حالا و در شرایطی که در کشور ما این اختلاف قیمت (حدود 1 الی 3 هزار دلار بسته به میزن آپشن‌ها) به یک تفاوت 170 میلیون تومانی (با احتساب نرخ دلار آزاد در زمان نگارش این متن چیزی در حدود 13 هزار دلار!) رسیده اوضاع کاملاً متفاوت می‌شود. حالا دیگر مطمئن نیستم خودرویی که با عرضه بسیار محدود، آینده نامشخص واردات و کمبود قطعات و نمایندگی‌ها مواجه است و در همه جای جهان به عنوان یک خودروی مردمی شناخته می‌شود ارزش این همه پول پرداختی را داشته باشد. هرچند به دلیل محدودیت‌های موجود در بازار داخلی احتمالاً خیلی‌ها حاضرند این ریسک را به جان بخرند تا یک خودروی روز آلمانی را به‌دست آورند اما امیدواریم ماموت‌خودرو و شریک تجاری‌اش فولکس، هر چه زودتر خیال مشتریان را از بابت آینده این محصول در کشورمان آسوده کنند تا بتوانیم با خیال راحت‌تر تصمیم‌گیری کنیم.

جدول کامل مشخصات فنی و آپشن‌های فولکس‌واگن تیگوان

تا آن زمان شاید بتوان گفت که رقبایی مثل تویوتا RAV4 علیرغم شتاب ضعیف‌تر و آپشن‌های کمتر، احتمالاً در بلند مدت گزینه کم‌دردسرتری نسبت به این آلمانی خوشتیپ خواهند بود.

نویسنده : امین امیری‌فر

منبع : باما

دیدگاه کاربران
1136sepehr 1398/8/27
یه چرخش به لکسوس ان ایکس میرزه
پاسخ
0
0
1
kolbenm 1397/9/29
سلام یه سوال دارم ، با وجود کیفیت پایین سوخت و اینکه همه جا بنزین سوپر پیدا نمیشه و از طرفی پیچیده تر بودن قوای محرکه به واسطه گیرباکس DSG دو کلاچه و سیستم توربو ، آیا در طولانی مدت این خودرو نخواهد بود که سوار بر راننده میشود ؟
پاسخ
1
1
1
سعيد 1398/5/9
كاملا موافقم با شما در اينكه تيگوان ماشين خوبيه شكي نيست ولي متاسفانه ما در ايران داريم زندگي ميكنيم و اينجا شرايط هميشه نرمال نيست بايد همبشه بين گزينه ها به اينده هم فكر كني ،مشكلات توربو و بنزين و مكمل و...، از يه طرفي هم اين ماشين هنوز نيامده تحريم شد. قطعا كمبود خدمات و قطعات رو به مرور زمان شامل ميشه!!!!
0
0
سعید هاشمی 1397/9/7
سعید اول باید بگم که من قبل از اینکه با ماموت خودرو و تیگوان ۀشنا بشم تجربه رانندگی با این ماشین رو نداشتم ولی این فرست رو داشتم که با ماشینهایی مثل لندکروز و لکسوس ان ایکس مدتی رانندگی کنم در قیاس با این 2 باید بگم که به لطف موتور پر قدرت تیگوان و هندلینگ فوق العاده این ماشین باجی به حریفان هم رده نمیده و به جرات میشه گفت بالا تر هم هست البته نمیشه توقع داشت نوع سواری که میشه از تویوتا لندکروزر گرفت رو از تیگوان هم داشته باشیم ولی در قیاس با ان ایکس و رافوور و کولیوس و .بقیه رقبا اصلا و ابدا قابل قیاس نیست و خیلی خیلی سره ! باید پشت فرمون این ماشین بشینین تا لذت رانندگی رو تمام و کمال احساس کنید بینظیره و حتی میشه گفت با بی ام و ایکس 3 قابل قیاسه و واقعا فرمانپذیریش و شتابش و نرمیش هیچ چیز از ایکس 3 کم نداره ....باید بگم که من مدتی برای خرید ایکس 3 تستهای مختلفی با اوون داشتم و کاملا مورد تست قرارش داده بودم ولی نهایتا با توجه به قیمت و اصطحلاک قطعات و ارزش در برابر قیمت تصمیم به خرید تیگوان گرفتم که الان از انتخابم کاملا راضیم ....بخرید و حالش رو ببرین
پاسخ
0
1
1
بابک مشتاق 1397/9/1
من هم تیگوان وهم نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ را داشته ام وتست کرده ام...واقعا ازلحاظ کیفیت سواری وقدرت موتور ولذت رانندگی یک‌سر وگردن بالاتر از ماشین هایی مثل ایکس تریل یا تویوتا راو۴ است...این تفاوت را تنها وقتی داخل این ماشین بنشینید وکیفیت آنرا لمس کنید متوجه این تفاوت خواهید شدضمن اینکه آپشن هایی مثل هداپ دسپلی؛سیستم استارت استاپ ویا هوک عقب برقی اصلا دررقبا وجود ندارد...کلا حس این ماشین آلمانی متفاوت است
پاسخ
1
1
4
امین 1397/9/5
نماینده بسیار خوب و قوی تر از نیسان و تویوتا در ایران دارد که هم نماینده اسکانیا هستند هم سهام دار گروه دایملر و مرسدس بنز المان هم سهام دار کارخانه مونتاژ اسکانیا در هلند و هم نماینده کامیونت های میتسوبیشی فوسو هستند و تا الان هم با وجود تحریم ها هم خدمات بسیار خوبی دارند و هم ماشین صفر در انبارشون زیاد هست
0
0