احتمال اشتراک پلتفرم با نیسان پاترول

برنامه‌ریزی برای تولید نسل جدید میتسوبیشی پاجرو

2 آذر 1397 11:58

چندین سال است که میتسوبیشی نسل فعلی شاسی‌بلند پرچمدار این برند ژاپنی یعنی پاجرو را به‌روزرسانی می‌کند. اما از سال 2006 میلادی که نسل چهارم پاجرو معرفی شده تا به امروز تغییر زیادی در این خودرو اعمال نشده است. اما ممکن است اوضاع کمی تغییر کند، چرا که احتمال دارد این شرکت ژاپنی که اکنون عضوی از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی محسوب می‌شود، نسل بعدی پاجرو را معرفی کند.

باتوجه به پیوستن میتسوبیشی به اتحاد رنو-نیسان این احتمال وجود دارد که نسل جدید پاجرو و پاترول روی یک پلتفرم ساخته شود.بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه انگلیسی اتوکار (Autocar)، مدیر ارشد عملیات در میتسوبیشی موتورز اظهار کرده است که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص نسل بعدی پاجرو گرفته نشده است. وی گفته است که این شرکت علاقه و اشتیاق زیادی برای تولید نسل بعدی پاجرو دارد، اما هنوز تصمیمی قطعی در این مورد اتخاذ نشده است.

این مدیر انگلیسی اعلام کرده است که قوانین مربوط به آلایندگی نقشی حیاتی در این تصمیم‌گیری ایفا می‌کنند و در این خصوص این‌طور می‌گوید: «مهندسین ما واقعاً علاقه دارند نسل بعدی پاجرو را طراحی کنند، اما پیش از شروع باید اطمینان حاصل کنیم که این کار از نظر اقتصادی منطقی است. به دلیل قوانین مربوط به آلایندگی، این سگمنت در حال کوچک شدن است. باید پیش از این که تصمیمی قطعی در خصوص تولید نسل بعدی پاجرو بگیریم، اطمینان حاصل کنیم که این کار امری آینده‌نگرانه خواهد بود.»

با توجه به این‌که در خودروهای اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی پلتفرم‌ها به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نسل بعدی پاجرو ممکن است با نسل فعلی تفاوت زیادی داشته باشد.

به طور مثال، نیسان در حال حاضر مدل پاترول را عرضه می‌کند که از نظر سگمنت با پاجرو یکسان است، فقط کمی ابعاد بزرگتری دارد. بد نیست بدانید نسل فعلی پاترول که ششمین نسل از این شاسی‌بلند ژاپنی محسوب می شود، از سال 2010 تاکنون عرضه می‌شود. با این حساب، احتمالاً نیسان هم در نظر دارد نسل بعدی پاترول را معرفی کند.

دیدگاه کاربران
Himer 1397/9/20
امیدوارم اثری از رنو نیسان در پاجرو جدید نباشه
پاسخ
0
0
0