سبقت برقی از آلپاین A110

جایزه بهترین خودروی اروپا به جگوار رسید

14 اسفند 1397 18:15

اولین شاسی ‌بلند برقی جگوار برای اولین‌بار توانست این برند را به جایزه پرارزش «خودروی سال اروپا» برساند.

برای اولین مرتبه یک خودروی برقی به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد.آی-پیس در یک رقابت تنگاتنگ با آلپاین A110 توانست به این مقام دست پیدا کند. در واقع هر دو خودرو از نظر امتیازی با کسب 250 امتیاز از هیات‌ داوران توانستند به تساوی برسند. اما جگوار در 18 لیست انتخاب اول بود و آلپاین A110 در 16 لیست؛ همین امر موجب شد تا عنوان برترین خودروی سال 2019 قاره اروپا به کراس اور برقی جگوار برسد.

یان کالوم طراح چیره‌دست این شرکت به نمایندگی از جگوار می‌گوید: «عجیب است چرا هنوز مردم از برنده شدن یک خودروی الکتریکی شگفت‌زده می‌شوند. این بخشی از آینده به حساب می‌آید و بهتر است که آن را قبول کنیم. این یک خودروی فوق‌العاده از نظر کار تیمی و البته طراحی است. چراکه باید آن را یک محصول خاص روی پلتفرمی منحصربه‌فرد قلمداد کنیم. برای من بعد از 40 سال فعالیت، این خودرو هیجان‌انگیزترین مدلی است که شانس کار کردن روی آن را داشته‌ام.»

برای کسب عنوان بهترین خودروی اروپا، پیش‌شرط اصلی، برتر بودن در حداقل 5 بازار بزرگ تا پیش از آغاز رای‌گیری است. پیش‌تر شاهد آن بودیم که 38 نامزد اصلی برای کسب این عنوان با هم رقابت می‌کردند. 60 عضو داوری توانستند از این تعداد 7 گزینه را به‌عنوان فینالیست‌های مرحله نهایی انتخاب کنند.

جگوار آی-پیس برترین خودروی اروپا در سال 2019

آلپاین A110، سیتروئن C5 ایرکراس، فورد Focus، جگوار i-Pace، کیا Ceed، مرسدس‌بنز A کلاس و پژو 508 توانستند تا این لحظه به‌عنوان برترین‌ خودروها سال اروپا بالا بیایند.

بیایید یک بار نتایج سال‌های اخیر را مرور کنیم. سال 2018 ولوو XC40 در حالی به عنوان بهترین خودروی اروپا انتخاب شد که ب‌ام‌و X1، آئودی Q3 و مرسدس‌بنز GLA‌ را در کلاس خود به‌عنوان رقیب اصلی می‌دید. مدال نقره بهترین خودروی اروپا به سئات Ibiza و مدال برنز نیز به ب‌ام‌و سری 5 رسید. 

در 2017 این مقام از آن پژو 3008 بود. پیش از آن یعنی در 2016 نیز اوپل/واکسهال Astra توانسته بود بهترین خودروی اروپا شود. طی 2015، 2014 و 2013 نیز به ترتیب فولکس‌واگن پاسات، پژو 308 و فولکس‌واگن گلف توانستند به این مقام دست پیدا کنند.

انتخاب بهترین خودروی اروپا که اغلب آن را به صورت ECOTY‌ می‌شناسند سنتی بود که از سال 1964 آغاز شد. در این رقابت برخلاف نمونه‌های آمریکایی، جایزه نهایی بر اساس کلاس‌بندی خودروها اعطا نمی‌شود. هیات داوران همگی خبرنگاران حوزه خودرو هستند که می‌بایست ملیت یکی از کشورهای اروپایی را اخذ کرده باشند.

جدیدترین اخبار خودرو را در «باخبر» بخوانید.

دیدگاه کاربران