دومین پیروزی برای هاچ‌بک ژاپنی

اعلام بهترین خودروی اروپا در سال 2021

12 اسفند 1399 12:05

با وجود لغو نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو برای دومین سال متوالی به علت همه­‌گیری ویروس کرونا، خودروی سال 2021 در محل این رویداد یعنی مرکز نمایشگاهی Palexpo معرفی شد.

نسل اول تویوتا یاریس در سال 2000 هم توانست در جایگاه خودروی برتر حضور پیدا کند.خودرویی که پس از کسب 266 امتیاز و کنار زدن 6 رقیب دیگر موفق به دریافت این عنوان شده، هاچ‌بک کوچک ساخت تویوتا یعنی یاریس بود.

فیات 500 برقی با 240 امتیاز و کوپرا فورمنتور با 239 امتیاز در تعقیب این خودرو بوده و رتبه دوم و سوم را کسب کرده‌اند. پس از آن‌ها فولکس‌واگن ID3، اشکودا اوکتاویا، لندرور دیفندر و سیتروئن C4 به ترتیب با 224، 199، 164 و 143 امتیاز در جایگاه چهارم تا هفتم قرار گرفته‌اند.

تویوتا یاریس قبلاً هم موفق به دریافت عنوان افتخارآمیز خودروی سال اروپا شده چراکه نسل اول این خودرو در سال 2000 هم توانست در جایگاه خودروی برتر حضور پیدا کند.

تویوتا یاریس خودروی برتر اروپا 2021

آقای مت هریسون قائم مقام تویوتا در منطقه اروپا، کسب عنوان خودروی سال توسط یاریس را افتخاری بزرگ برای تویوتا دانسته و از درک و توجه هیات داوران نسبت به این خودرو قدردانی نموده است. وی در ادامه سخنان خود، از نسل فعلی یاریس به عنوان بهترین نمونه ساخته شده از این خودرو تاکنون یاد کرده که قادر است لبخند به لب مالک خود بیاورد، چیزی که بنابر اظهار وی، خواسته بنیانگذار شرکت تویوتا یعنی آکیو تویودا بوده است.

برگزارکننده رقابت «خودروی سال اروپا» نهادی مستقل است، که توسط  هیاتی متشکل از 9 نشریه فعال در حوزه خودرو از 9 کشور اروپایی پشتیبانی شده و بودجه دریافت می‌­کند. از میان این نشریات می­توان به Autocar اشاره کرد که نامی آشنا برای علاقمندان خودرو به شمار می­‌آید. 59 داور این رقابت همگی از خبرنگاران خودرویی با 22 ملیت مختلف هستند که نام افرادی چون Matt Prior و Andrew Frankel در میان آن‌ها دیده می‌­شود. لازم به‌ذکر است که این نهاد حمایت مالی هیچ شرکتی را نپذیرفته و از نشان تجاری خود هیچ‌گونه استفاده تبلیغاتی نمی­‌کند.

این رقابت نخستین بار در سال 1964 برگزار شد که عنوان خودروی برتر نیز به روور 2000 اعطا شد. سال گذشته هم پژو 208 موفق شد در قامت خودروی برتر سال حاضر شود، جایگاهی که در سال 2019 به جگوار I-Pace رسید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران