عرضه کرولا هیبرید 2023 توسط سایپا

بررسی تویوتا کرولا هیبریدی سایپا

17 دی 1402 13:28

عرضه کرولا هیبرید 2023 توسط سایپا

شرکت سایپا قصد دارد نسخه هیبرید سدان ژاپنی تویوتا کرولا را وارد و عرضه کند. طبق تصاویر و اخبار موجود، تعدادی کرولا هیبرید وارد خاک کشور شده است و به زودی عرضه این سدان اقتصادی آغاز خواهد شد. تویوتاهای وارد شده، نسخه هیبریدی بوده و از مدل سال 2023 هستند.

آن طور که اعلام شده، سایپا قصد دارد تا آخر سال جاری، تعداد 200 دستگاه تویوتا کرولا را عرضه کند. این شرکت در مرحله دوم 1000 دستگاه کرولا را عرضه خواهد کرد.

کرولا وارداتی سایپا، مدل 2023 تیپ الیت بوده و از پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد که با موتور الکتریکی همراه است. خروجی آن به 136 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود. این گیربکس همچنین قابلیت بازیافت انرژی از شتاب منفی را دارد. تویوتا کرولا هیبرید در هر صد کیلومتر، 4 لیتر بنزین مصرف می‌کند که کاملا اقتصادی است. البته نسخه احتراقی کرولا نیز در دو نسخه در ایران عرضه شده که معین خودرو متولی واردات آن است.

ویژگی‌ها و امکانات تویوتا کرولا هیبرید سایپا عبارتند از کروز کنترل تطبیقی، کمک حرکت در سربالایی، استارت دکمه‌ای، رانندگی خودکار بین خطوط، نمایشگر لمسی با اپل کار پلی و اندروید اتو، شش ایربگ 10 نقطه‌ای، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، کنترل پایداری الکتریکی، ترمز اضطراری اتوماتیک، دوربین عقب، سانروف برقی، صفحه کیلومتر دیجیتال و ... .

قیمت جهانی کرولا هیبرید 2023 تقریبا برابر 23 هزار دلار است. اما سازمان حمایت هنوز این محصول را قیمت‌گذاری نکرده است. اما با توجه به این که تسهیلات ویژه‌ای برای خودروهای برقی و هیبرید در نظر گرفته شده، پیش بینی می‌شود که قیمت مناسبی برای آن اعلام شود. کرولا بنزینی معین خودرو، با قیمت نهایی 2 میلیارد و 40 میلیون تومان عرضه شده بود.

دیدگاه کاربران
ai32 1398/7/24
تا کی باید آت و اشغال های داخلی و چینی های بی اصل و نسب را سوار شیم.
پاسخ
0
0
0