• نيسان سيلفي بي ام کارز

دومین سیلفی وارداتی برای بهمن

بررسی نیسان سیلفی بی ام کارز

27 آذر 1402 14:33

واردات سیلفی توسط بهمن موتور

آذر 1402: پس از قطعی‌شدن واردات برخی از محصولات نیسان به کشورمان، مشخص شد که شرکت نامی خودرو، برای عرضه نیسان سیلفی در بازار ایران، آماده شده است. اما به فاصله چندین ماه بعد، حالا نیز معلوم شده که شرکت بهمن موتور با کمک زیرمجموعه جدیدش، یعنی بی‌ام‌ کارز (BM Cars)، ثبت سفارش نیسان سیلفی را هم انجام داده است.

همانطور که می‌دانید، نیسان سیلفی در برخی بازارها مانند آمریکای شمالی و جنوبی، با نام نیسان سنترا فروخته می‌شود. محصول وارداتی به بازار کشورمان نیز در واقع نسل چهارم سیلفی (یا نسل هشتم سنترا) بوده که از سال 2019 تا به امروز، در بازار جهانی حضور داشته و با کد اتاق B18 آنرا می‌شناسند. 

مشخصات فنی نیسان سیلفی

نیسان در اواخر سال 2021، برای اولین بار، نسخه تمام برقی سیلفی را نیز معرفی کرد که به دلیل استفاده از تکنولوژی موسوم به e-Power، دقیقا همین نام نیز در نمای عقبی خودرو، حک شده. نسخه وارداتی بهمن موتور، به موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی با کد HR12DE مجهز است.

موتور بنزینی در نیسان سیلفی e-power، در حالت عادی حدود 80 اسب‌بخار به همراه 108 نیوتن‌متر را تولید کرده اما در اختیارتان قرار نمی‌دهد! چراکه این موتور بنزینی اساسا برای شارژ باتری‌ها بوده و نمی‌تواند چرخ‌های خودرو را حرکت دهد. البته براساس گفته‌های نیسان، قدرت نهایی در این نسخه از سیلفی، حدود 134 اسب بخار بوده و مجموع گشتاوری که موتور الکتریکی‌اش تولید می‌کند نیز به 300 نیوتن‌متر می‌رسد.

قیمت نیسان سیلفی

نیسان سیلفی، برای سال 2024 دستخوش تغییرات ظاهری شده و به عبارت بهتر، فیس‌لیفت شده و تغییراتی در قیمتش رخ داده است. اما نسخه وارداتی به بازار کشورمان، از مدل 2023 این خودروست؛ این مدل در بازار چین دارای 5 تیپ مختلف بوده که قیمت‌شان از 140 تا 175 هزار یوآن متغیر است که تقریبا معادل 19 تا 24 هزار دلار می‌شود.


فروش نیسان سیلفی

آخرین خبرهای شرکت بهمن موتور، نحوه فروش خودروهای وارداتی بهمن و زمان پیش فروش محصولات وارداتی بهمن خودرو به همراه قیمت خودروهای بی ام کارز و معرفی محصولات وارداتی بی ام کارز در ایران را در مقاله شرایط فروش بی ام کارز مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران