به‌شرط وجود حداقل 100 خریدار

پورشه نسخه رالی کیمن را می‌سازد

13 آذر 1397 14:58

درحالی‌که همه شدیداً منتظر رونمایی از نسخه قدرتمند 718 کیمن GT4 و مدل ویژه پیست کلاب‌اسپرت آن هستند، اخباری از اشتوتگارت منتشر شده که شرکت ممکن است یک مدل دیگر مبتنی بر نسل جدید 911 را در دست طراحی داشته باشد.

در صورت وجود خریدار کافی پورشه این خودرو را مبتنی بر نسخه 718 کیمن GT4 کلاب اسپرت خواهد ساختآیا کانسپت رالی که ماه آگوست پورشه رونمایی کرده بود را به یاد دارید؟ بعد از رونمایی، تیم ADAC Rallye Deutschland این خودرو را در مسابقات مختلف استفاده کرد و نتایج برای پورشه بسیار جالب‌توجه بود.

هنوز مدل تولیدی آن نهایی نشده، ولی پورشه ظاهراً قصد دارد 718 کیمن GT4 کلاب‌اسپرت رالی را فقط با شرط وجود 100 خریدار وارد خط تولید کند. فرانک اشتفن والیزر، رئیس شاخه مسابقه‌ای پورشه در مصاحبه‌ای با مجله Top Gear این موضوع را تایید کرده است.

وی در مصاحبه مذکور اشاره کرده که خودروی کانسپت رالی با شرکت در مسابقات مختلف به پورشه ایده خوبی در مورد نحوه تیونینگ بهینه مدل نهایی داده است و اکنون، اگر خریدار کافی وجود داشته باشد آن‌ها آمادگی ورودش به خط تولید را دارند. اگر پورشه این خودرو را بسازد، کیمن ویژه رالی مانند لامبورگینی اوروس ST-X بخشی از یک سری مسابقات خاص نخواهد بود و ازاین‌رو، خریداران باید برای شرکت در مسابقات مختلف ثبت‌نام کنند.

چرا پورشه مدل کیمن را برای تبدیل به یک خودروی رالی انتخاب کرده است؟ والیزر علت آن را این‌گونه بیان می‌کند: «علت این موضوع ابعاد کیمن است که دقیقاً با استانداردهای WRC هم‌خوانی دارد.» وی همچنین گفته که پورشه در حال مذاکره با فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی برای طراحی یک مدل در دسته رالی GT است. در صورت رسیدن به یک توافق بین دو طرف، والیزر اعتقاد دارد خودروسازهای دیگر هم وارد این دسته خواهند شد.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود در مورد مدل کانسپت 718 کیمن GT4 کلاب‌اسپرت رالی گفته: «این خودرو با عملکرد فوق‌العاده خوب خود راننده‌ها، تیم‌ها و هواداران را هیجان‌زده کرده بود. حتی پنج راننده برتر WRC هم علاقه زیادی به رانندگی با آن داشتند. ترکیب دیفرانسیل عقب این خودرو در کنار صدای زیبایی که دارد آن را به یک مدل رالی فوق‌العاده جذاب تبدیل کرده است.»

دیدگاه کاربران