یک اثر هنری سوئدی

کونیخ‌زگ رگرا با بدنه فیبرکربن خالص

16 آذر 1397 20:09

اگرچه در تابستان سال 2017 آخرین دستگاه از کونیخ‌زگ رگرا (Regera) هم به فروش رفت، اما سرانجام این کمپانی سوئدی رگرا را با بدنه فیبرکربن به تولید رساند.

ممکن است فیبرکربن خالص در بدنه این خودرو به نظر ظریف و حساس برسد، اما در حقیقت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.بدنه فیبرکربن این خودرو که بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسد، هیچ‌گونه پوششی ندارد و فیبرکربن عریان به وضوح در آن دیده می‌شود. معمولاً فیبرکربن با نوعی لایه نازک شیمیایی به نام اِپوکسی (epoxy) احاطه می‌شود، اما کونیخ‌زگ حتی این لایه را هم در رگرا حذف کرده است. این نوع بدنه فیبرکربن عریان توسط صیقل دادن با دست تولید شده است که پروسه‌ای بسیار حساس بوده و به نوعی یک اثر هنری محسوب می‌شود.

کونیخ‌زگ مدعی است که رگرا با بدنه فیبرکربن عریان بسیار جذاب‌تر شده است. همچنین این شرکت سوئدی اشاره کرده است که بدنه این نسخه ویژه از رگرا هنگام لمس کردن سرد خواهد بود، چرا که پوشش روی فیبرکربن را لمس نخواهید کرد، بلکه دست شما با فیبرکربن خالص در تماس خواهد بود.

ممکن است فیبرکربن خالص در بدنه این خودرو به نظر ظریف و حساس برسد، اما در حقیقت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. کونیخ‌زگ چندین نمونه از فیبرکربن عریان را در شرایط مختلفی تست کرده است که عبارتند از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، گرمای تابستان، بارش باران و سرمای زمستان. این نمونه‌ها برای چندین سال در شرایط ذکر شده قرار داشته‌اند و در نهایت تغییری در ظاهر آن‌ها ایجاد نشده است. نتایج این تست‌ها سبب شده تا این شرکت سوئدی با اطمینان کامل از فیبرکربن خالص در بدنه رگرا استفاده کند.

اگرچه فیبرکربن در بدنه رگرا از پوشش محافظ اپوکسی بی‌بهره است، اما طبق ادعای کونیخ‌زگ عدم وجود این پوشش سبب شده این خودرو در مقابل خط و خش ناشی از اجسام تیز بر روی بدنه مقاومت بیشتری داشته باشد. به‌علاوه، عدم وجود این پوشش سبب شده این نسخه ویژه در مقایسه با مدل‌های رنگ شده چیزی در حدود 20 کیلوگرم سبک‌تر باشد.

دیدگاه کاربران