خودروها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نبودند

پاسخ ایران‌خودرو به انتقاد از افزایش قیمت

18 آذر 1397 13:18

طی روزهای پایانی هفته گذشته ایران‌خودرو در بخشنامه‌ای 4 خودرو را برای تحویل فوری باقیمت جدید معرفی کرد که واکنش وسیعی در رسانه‌ها در پی داشت.

ایران‌خودرو در واکنش به انتقاد از افزایش شدید قیمت سه مدل خودرو این شرکت، توضیحاتی ارائه کرد. بنابر اعلام این شرکت قیمت‌گذاری چهار محصول ایران‌خودرو با توجه به رنج قيمت رقابتي و وجود رقبای كافي در بازار از مدت‌ها قبل، مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نبوده و همچون گذشته توسط خودروساز صورت گرفته است.

معاون بازاريابی و فروش گروه صنعتی ايران‌خودرو در این باره گفت: «فروش تحویل فوری 4 محصول ایران‌خودرو با قيمت جديد در راستای تنظيم و كنترل بازار صورت گرفته است. امروز فروش اينترنتی ایران‌خودرو برای چهار محصول اس 30، پژو پارس اتومات، وانت آريسان و تندر وانت آغاز شد.»

مصطفی خان‌كرمی در ادامه افزود: «اين روند فروش ایران‌خودرو در هفته‌های آينده با کاهش 5 درصد دیگر زیر قیمت اعلام‌شده پیش‌فروش صورت گرفته امروز، مجدداً اعلام خواهد شد.»

در روزهای گذشته وزیر صنعت و مسئولان و نمایندگان دیگری در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند و عمدتاً این کار ایران‌خودرو را غیرقانونی ارزیابی نکرده و این حق را برای ایران‌خودرو محفوظ دانستند.

خودروهای ایران‌خودرو افزایش بین 5 تا 100 درصدی را به خود دیدند. دو مدل از این خودروها پیش از گران شدن خودرو زیر 45 میلیون تومان بودند. محدوده 45 میلیون تومان، بارها به‌عنوان مرز بین قیمت‌گذاری آزاد و دستوری بیان‌شده بود. با این‌ وجود تندر وانت که قیمت آن زیر 40 میلیون تومان بود با افزایش قیمت دو برابر مواجه شد.

باید اشاره کرد که با حذف شورای رقابت قرار بود نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها توسط سازمان حمایت انجام شود و مشخص نیست ایران‌خودرو حق افزایش 100 درصدی قیمت خودرو را دارد یا خیر؟

برخی معتقد هستند این اقدام ایران‌خودرو برای آزمودن واکنش مشتریان است و به همین دلیل نرخ افزایش قیمت را در طیفی وسیع در نظر گرفته‌اند.

خرید خودرو از بورس کالا

نحوه دریافت کد بورس کالا برای خرید خودرو، راهنمای افتتاح حساب وکالتی برای بورس کالا، نحوه خرید ماشین و مراحل خرید خودرو از بورس، زمان عرضه خودرو در بورس کالا و نحوه قیمت گذاری خودرو در بورس را در مقاله فروش خودرو در بورس مطالعه کنید.

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران
سید 1397/9/18
هیچکس به این قیمت‌ها خریدار نیست و شرکت‌ها مجبور می‌شوند قیمت‌ها را باز گرداند
پاسخ
0
0
0