رونمایی رسمی از مک‌ لارن 720S اسپایدر

رقیب مک‌ لارن برای فراری 488 اسپایدر آمد

18 آذر 1397 15:27

بعد از به‌روزرسانی سری Ultimate با مدل مختص پیست سنا و مدل سه سرنشین اسپیدتیل، مک‌لارن اکنون سری سوپر خود را با معرفی 720S اسپایدر می‌خواهد به‌روز کند. همان‌طور که می‌دانید، مدل کوپه این خودرو عملکرد فنی فوق‌العاده‌ای دارد و خبر خوب این که، نسخه روباز 720S نیز همان صفر تا صد 2.9 ثانیه را حفظ کرده است.

جدیدترین مدل اسپایدر سری سوپر مک لارن در قالب مدل 720S اسپایدر در مقایسه با مدل قبلی از هر نظر بسیار بهتر شده است.جالب است بدانید اضافه شدن تجهیزات ویژه باز و بسته کردن سقف با تلاش مهندسان مک‌لارن فقط 49 کیلوگرم وزن خودرو را افزایش داده است. مک‌لارن ادعا می‌کند 720S اسپایدر با وزن خشک 1332 کیلوگرمی، 88 کیلوگرم از نزدیک‌ترین رقیب خود سبک‌تر است. مک‌لارن به نام این رقیب اشاره نکرده، ولی منظور آن‌ها فراری 488 اسپایدر است.

از نظر شتاب صفر تا دویست کیلومتر برساعت، 720S اسپایدر از رقیب خود فقط یک‌دهم ثانیه کندتر بوده و ظرف 7.9 ثانیه می‌تواند این کار را انجام بدهد. در صورت بسته بودن سقف، حداکثر سرعت آن برابر با مدل کوپه و معادل 341 کیلومتر برساعت است. درصورتی‌که سقف خودرو را باز کنید، حداکثر سرعت شما 325 کیلومتر و دقیقاً برابر با رقیب ایتالیایی 720S اسپایدر خواهد بود.

سوالی که مطرح می‌شود این که، مک‌لارن چگونه توانسته وزن خودرو را پایین نگه دارد؟ جواب ساده است، با طراحی یک سقف متحرک الکتریکی جدید. این سقف از پنل یک تکه فیبر کربنی ساخته شده و برای باز و بسته کردن آن تقریباً به 11 ثانیه زمان نیاز دارید که 6 ثانیه سریع‌تر از سقف 650S اسپایدر است. یکی دیگر از مواردی که در مقایسه با مدل قبلی بهبود یافته، حداکثر سرعتی است که راننده در آن می‌تواند سقف را باز و بسته کند. در 650S اسپایدر این عدد روی 30 کیلومتر برساعت محدود شده بود و برای 720S اسپایدر این عدد معادل 50 کیلومتر برساعت است.

مک‌لارن می‌گوید سقف خودرو وقتی بسته می‌شود فضای کابین کاملاً بی‌سروصدا خواهد بود. شرکت کابین 720S اسپایدر با سقف بسته را به فضای ساکت کتابخانه با یک صدای پس‌زمینه اندک تشبیه کرده است. با بسته شدن سقف، کابین خودرو در مقایسه با 650S اسپایدر بسیار بی‌سروصدا تر است. میدان دید به لطف طراحی خاص ستون‌ها بسیار بهتر شده و شاهد بهبود میدان دید بالای شانه به میزان 12 درصد در قیاس با آخرین مدل اسپایدر سری سوپر مک لارن هستیم.

720S اسپایدر را می‌توان به آپشن سقف شیشه‌ای با قاب فیبر کربنی مجهز کرد که به هنگام بسته بودن سقف، نور بیشتری را وارد کابین می‌کند. این سقف شیشه‌ای الکتروکرومیکی را می‌توان با فشردن یک دکمه به‌راحتی دودی یا شفاف کرد.

قدرت موردنیاز 720S اسپایدر از همان پیشرانه آشنای توربو دوقلوی 4 لیتری 8 سیلندر خورجینی با 710 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود. این خروجی‌ها به کمک جعبه‌دنده هفت سرعته SSG و در سه حالت کامفورت، اسپرت و پیست به چرخ‌های عقب 20 اینچی ارسال می‌گردند.

همانند مدل کوپه، مک‌لارن 720S اسپایدر هم در سه مدل استاندارد، پرفورمنس و لاکچری فروخته خواهد شد. روی‌هم‌رفته 23 رنگ بدنه مختلف برای آن عرضه شده که از قابل‌توجه‌ترین آن‌ها می‌توان به آبی، طلایی و یک نقره‌ای خاص به یاد مدل اورجینال 12C اشاره کرد.

ثبت سفارش این مدل با قیمت پایه 315 هزار دلاری شروع شده و تحویل نخستین نمونه‌ها از اسفند ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران