نمایشگاه مشهد: اعلام قیمت قطعی

بررسی چانگان CS35 پلاس سایپا

10 شهریور 1402 13:50

قیمت CS35 جدید در شهریور 1402

شهریور 1402: شرکت سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 از اولین محصول وارداتی چانگان رونمایی کرد. آقای حسین کاظمی، معاون فروش و بازاریابی گروه سایپا در حاشیه رونمایی CS35 پلاس می‌گوید دعوتنامه جهت واریز وجه مابه التفاوت مبلغ خودرو چانگان مطابق نوبت صادر میشود که باتوجه به موجودی خودروهای چانگان ترخیص شده از گمرگ به محض تکمیل وجه توسط مشتریان خودرو بنام مشتری فاکتور و فرایند شماره گذاری و تحویل خودرو آغاز میشود.

خودرو چانگان تیپ 3 با مبلغ 1 میلیاردو 274 میلیون و 130 هزارتومان و چانگان تیپ 2 نیز با مبلغ 1 میلیاردو 143 میلیون و 488 هزارتومان فاکتور میشود و آن دسته از مشتریان  که مبلغ واریز شده ایشان بیش از مبلغ مذکور باشد، مبلغ اضافه پرداختی در انتهای فاکتور مشتری ثبت و پیامک کدشناسه به تلفن همراه مشتری ارسال خواهد شد که با مراجعه مشتری به بانک عامل، با ارائه کارت ملی و اعلام شماره شناسه ، مبلغ اضافه واریزی به مشتری پرداخت میشود.

تحویل اولین سری چانگان به خریداران

شهریور 1402: در حاشیه برگزاری اولین دوره از نمایشگاه «روایت خدمت» که به مناسبت هفته دولت از روزهای چهارم لغایت هفتم شهریورماه، میزبان عموم بازدیدکنندگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران بود، سرانجام با تلاش‌های فراوان معاونت فروش سایپا، اولین خودرو چانگان وارداتی با پلاک ملی، بصورت نمادین تحویل خریدران گردید.

در این مراسم که آقای تیموری، مدیرعامل سایپا، و آقای علی‌آبادی، وزیر صمت، نیز حضور داشتند، شرکت سایپا از اصلاح قیمت‌گذاری تیپ‌های 2 و 3 چانگان CS35 پلاس، مطابق جدول زیر خبر داد:

تغییرات قیمت چانگان CS35 پلاس
تیپ خودرو تیپ 2 تیپ 3
قیمت قدیم 1 میلیاردو 291 میلیون 1 میلیاردو 359 میلیون
قیمت جدید 1 میلیاردو 114 میلیون 1 میلیاردو 251 میلیون
میزان کاهش 177 میلیون 108 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

صدور دعوتنامه و تعیین قیمت نهایی CS35

مرداد 1402: گروه خودروسازی سایپا همزمان با صدور فاکتور برای خریداران چانگان CS35 پلاس، قیمت نهایی تیپ‌های مختلف این خودرو را اعلام کرده است. براساس قیمت پایه تعیین شده برای چانگان‌ها، با احتساب عوارض گمرکی و سایر هزینه‌های جانبی نظیر شماره‌گذاری و مالیات و... در نهایت قیمت نهایی برای چانگان CS35 پلاس مطابق جدول زیر خواهد بود:

تغییرات قیمت چانگان CS35 پلاس
تیپ خودرو تیپ 2 تیپ 3
قیمت قدیم 1 میلیاردو 114.4 میلیون 1 میلیاردو 182.8 میلیون
قیمت جدید 1 میلیاردو 291 میلیون 1 میلیاردو 359 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

تفاوت تیپ 2 و تیپ 3 چانگان CS35 جدید

خرداد 1402: شرکت خودروسازی سایپا، کاتالوگ جدید امکانات استاندارد و همچنین تجهیزات سفارشی خودرو چانگان CS35 پلاس وارداتی را منتشر نمود. نکته جالب توجه در کاتالوگ جدید چانگان، حذف ایربگ‌ جانبی از تیپ 2 است درحالیکه در کاتالوگ قدیم این خودرو، چنین موردی ذکر نشده بود و تصور می‌کردیم که سایپا، فقط ایربگ‌های پرده‌ای را از تیپ 2 برداشته است. ولی حالا مشخص شده که علاوه بر ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی نیز از تیپ 2 حذف شده است طوریکه تیپ 2 مجموعا «دو ایربگ» دارد اما تیپ 3 دارای «شش ایربگ» است:

چانگان CS35 پلاس سایپا، در دو نسخه مختلف، با نام‌های تیپ 2 و تیپ 3 فروخته شده است و هردوی آنها، امکانات زیر را بصورت استاندارد دارند:

  • فرمان برقی
  • ترمز پارک برقی
  • کروز کنترل
  • کنترل کشش (ESP)
  • ترمز ضدقفل (ABS)
  • توزیع نیروی ترمز (EBD)
  • ترمز کمکی هیدرولیکی (BA)
  • ترمز اتوهلد
  • کنترل سرعت در سرازیری (HDC)
  • کمکی حرکت در سربالایی (HHC)
  • دو ایربگ
  • آنتن کوسه ای
  • دکمه کنترلی روی فرمان
  • آینه تاشو برقی با گرمکن
  • صندلی با روکش چرم
  • صندلی راننده با تنظیم 6 حالته دستی
  • صندلی شاگرد با تنظیم 4 حالته دستی
  • صندلی تاشو عقب
  • صندلی عقب با ایزوفیکس
  • سنسور عقب
  • سنسور فشار باد تایر
  • تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو
  • چراغ بدرقه
  • چراغ دی لایت
  • چراغ اتولایت
  • مانیتور 10 اینچ
  • دوربین عقب
  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه ای

تیپ 2 و تیپ 3 چانگان CS35 پلاس، تفاوتی در قسمت فنی ندارند ولی در قسمت تجهیزات، شرکت سایپا، آپشن‌های بیشتری را در اختیار خریداران تیپ 3 قرار داده است. در جدول زیر، تفاوت امکانات هردو تیپ چانگان CS35 را مشاهده می‌کنید:

نوع مدل تیپ 2 تیپ 3
سایز رینگ 17 اینچی 18 اینچی
سایز تایر 215/55 225/55
ایربگ پرده ای x دارد
ایربگ جانبی x دارد
سقف پانوراما x دارد
دوربین جانبی راست x دارد
تهویه اتومات x دارد

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

اعلام قیمت قطعی چانگان CS35 پلاس

خرداد 1402: پس از تعیین قیمت پایه خودرو چانگان CS35 پلاس، شرکت سایپا نیز در تاریخ 13 خردادماه 1402، قیمت قطعی این محصول را تعیین کرده است:

همانطور که می‌دانید، چانگان CS35 پلاس، در تیپ‌های 2 و 3 عرضه شده است. قیمت پایه چانگان CS35 پلاس تیپ 2، حدود 849.6 میلیون تومان بوده اما با احتساب مالیات، عوارض شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های جانبی، قیمت نهایی تیپ 2 این خودرو به یک میلیاردو 114 میلیون و 419 هزارتومان می‌رسد.

حالا به سراغ قیمت چانگان تیپ 3 برویم؛ قیمت پایه‌این این خودرو نیز توسط شورای رقابت، حدود 944.7 میلیون تومان تعیین شده بود که بازهم با احتساب عوارض و سایر هزینه‌ها، قیمت نهایی چانگان CS35 پلاس تیپ 3 معادل یک میلیاردو 182 میلیون 862 هزارتومان شده است.

تعیین قیمت پایه چانگان CS35 پلاس

خرداد 1402: شورای رقابت برای نخستین بار، قیمت خودروهای وارداتی (CBU) گروه خودروسازی سایپا را تصویب و اعلام کرد.

بر این اساس، قیمت خودرو چانگانCS35  پلاس تیپ ۲، برابر ۸۴۹،۶۲۸،۸۸۸ تومان و تیپ ۳، برابر ۹۴۴،۷۷۰،۸۷۲ تومان تعیین شد. هزینه‌هایی مانند مالیات و ... نیز اعمال نشده و بنابراین، قیمت نهایی خودروها به ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر از قیمت‌های اعلام شده خواهد بود.

طبق اخبار منتشر شده، سایپا قصد دارد که خودروهای چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ و ۳ را براساس اولویت انتخابی، در هفته دوم تیر ماه به دست مشتریان برساند. همچنین، این شرکت اطلاعات مربوط به تاریخ تحویل خودرو را نیز برای مشتریان در نظر گرفته و آن را با تاریخ هشتم تیرماه مشخص کرده است.

آغاز فروش چانگان CS35 سایپا

اسفند 1401: چانگان CS35 پلاس، قرار است در تیپ 2 و تیپ 3 تحویل خریدارانی شود که در اسفندماه 1401 در سامانه ثبت نام خودرو وارداتی، نام‌نویسی کرده‌اند و در لیست انتظار قرار دارند.

مشخصات فنی هر دو تیپ یکسان است و با پیشرانه 1.4 لیتری توربو با سیستم سوخت‌رسانی GDI عرضه می‌شوند، که 155 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه را گیربکس اتوماتیک DCT همراهی می‌کند. چنین ترکیبی، مصرف سوخت 7.6 لیتر را برای این کراس‌اور چینی رقم زده است.

تفاوت‌های عمده این دو تیپ در سطح امکانات آن‌هاست. به طور مثال تیپ دو برخلاف تیپ سه سیستم تهویه اتوماتیک ندارد و از کیسه هوای جانبی، سقف شیشه‌ای بازشونده و دوربین جانبی سمت راست بی‌بهره است. رینگهای تیپ 2 نیز یک سایز کوچک‌تر و 17 اینچ است.

قیمت گمرکی تیپ دو 850 و تیپ سه 900 میلیون تومان است. بنابراین اگر هزینه مالیات، شماره‌گذاری، بیمه و ... را هم به این مبلغ اضافه کنیم، قیمت نهایی چانگان CS35 پلاس، در فول‌ترین تیپ، عددی در حدود 1 میلیاردو 100 میلیون تومان خواهد بود. البته هنوز چیزی قطعی نشده و همچنان باید منتظر بمانیم.


قطعی شدن مونتاژ CS35 در سایپا

در اواسط دهه 1390 خورشیدی، وقتی چانگان CS35 به ایران آمد، به یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای کوچک بازار کشورمان تبدیل شده بود. البته روزهای خوش چانگان، دوام زیادی نداشت چراکه ساندرو (تست خودرو رنو ساندرو) و برادر قدبلندش با نام استپ‌وی به پارس خودرو آمدند و کراس‌اور CS35 را به حاشیه کشاندند. البته بخت، نه با رنوی فرانسه یار بود و نه با چانگان چین، چراکه در اوایل سال 1397 و با خروج ناگهانی ترامپ از توافق برجام، تحریم‌های صنعت خودرو مجددا شروع شد و هر دوی این برندها از بازار ایران رفتند. 

بعد از رفتن چانگان از ایران، دیگر هیچ خبری از این برند نداشتیم تا آنکه در زمستان 1399، شرکت خودروسازی فردا موتور، دست به کار شد و چانگان آلسوین (بررسی خودرو اف ام سی 511) را به ایران آورد و در سال 1400 نیز فروش آنرا آغاز کرد. البته شرکت فردا موتور، با تغییر نام و لوگوی چانگان، همانند سایر خودروسازی خصوصی کشورمان، توانست راه‌حل جدیدی برای ادامه همکاری با چینی‌ها پیدا کند. اما حالا که فردا موتور، موفق به انجام این کار شده، چرا سایپا، که اولین و مهم‌ترین شریک تجاری چانگان در ایران است، این کار را تکرار نکند؟

سایپا هرچند که واکنش دیرهنگامی به این ماجراها داشت اما آقای تیموری، مدیرعامل این شرکت، در اوایل تابستان 1401 رسما تایید کرد که تولید دو محصول چانگان در مدل‌های 2022 بزودی در سایپا آغاز می‌شود. یکی از این خودروها، کراس‌اور مدرن یونیتی (بررسی خودرو چانگان UNI-T) است و دیگری هم نسل جدید CS35 است که با نامی جدید و البته با ظاهری متحول شده و جذاب، پا به کشورمان گذاشته است.

اولین فیس لیفت از دومین نسل

آن CS35هایی که در سایپا کاشان مونتاژ می‌شدند، از نسل اول این خودرو بود و محصول سال 2012 محسوب می‌شد. البته قرار بود که نسل دوم این خودرو، یعنی چانگان CS35 مدل 2018 نیز به ایران بیاید ولی آنقدر آمدنش به تعویق افتاد که چانگان در سال 2021، فیس‌لیفت نسل دوم را هم معرفی نمود. البته این تعویق، نهایتا به نفع سایپا تمام شد چراکه به جای مدل 2018 حالا به سراغ مدل‌های 2021 و 2022 این خودرو رفته است.

اما قبل از آنکه به معرفی این محصول جدید سایپا بپردازیم، باید نکته‌ای را درباره نامگذاری این خودرو، یادآوری کنیم. وقتی نسل دوم چانگان CS35 در سال 2018 به بازار چین آمد، چانگان برای آنکه نشان دهد همه چیز این خودرو را تغییر داده است، نامش را CS35 Plus یا CS35 پلاس گذاشت و دیگر از نام CS35 استفاده نکرد.

عکس ماشین چانگان cs35 پلاس سایپا
دو نسخه متفاوت از چانگان CS35 پلاس

ولی نکته اینجاست که چانگان CS35 پلاس در بازار چین، هم‌اکنون در دو نسخه مختلف قابل خریداری است؛ طوری که هم چهره متفاوتی دارند و هم قوای محرکه آنها، یکسان نیست. اما خبر خوب اینکه سایپا، نسخه مدرن‌تر و قوی‌تر این خودرو را برای بازار ایران درنظر گرفته است.

طراحی چانگان CS35 پلاس

برای مشتریان چینی، فیس‌لیفت 2021 چانگان CS35 پلاس، از اوایل بهار 1400 قابل خریداری بود می‌توان آنرا در خیابان‌های چین مشاهده کرد.

ماشین چانگان سی اس 35 پلاس
چانگان cs35 پلاس سایپا

چانگان CS35 پلاس 2021، نسبت به مدل 2018 خود، چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی، تفاوت‌های ظاهری زیادی را تجربه کرده. این تفاوت‌ها به حدی زیاد است که چانگان حتی می‌توانست آنرا در قالب نسل سومش به بازار چین بیاورد ولی این کار نکرد. البته باید این را هم اعتراف کنیم که مدل 2021 از چانگان CS35 پلاس، یک کپی برابر اصل از چانگان CS55 پلاس 2021 است. پس بهتر است که CS35 پلاس را، نسخه کنسروشده‌ای از CS55 پلاس بدانیم!

وجود جلوپنجره‌ای بزرگ، در کنار چراغ‌هایی که چانگان، طراحی آنرا به «دم نهنگ» یا Whale-tail نامیده، تنها برای اسپرت‌نشان دادن چهره خودرو نیست. بلکه به این معناست که چانگان، حالا مشتریان جوان‌تر را هم هدف قرار داده است. تناسب جالب طراحی چراغ‌های جلو با ورودی هوای سه تکه سپر، چراغ سرتاسری عقب، خروجی‌های اگزوز در طرفین سپر عقب و نهایتا اضافه‌شدن تریم قرمز رنگ به بدنه، از مهم‌ترین ویژگی‌های CS35 پلاس 2021 است.

خودرو چانگان cs35 پلاس سایپا
کابین چانگان cs35 پلاس سایپا

خاطرتان هست که گفتیم CS35 پلاس را براساس CS55 پلاس طراحی کرده‌اند؟ اگر درون کابین این خودرو بنشینید، شما هم به این موضوع اذعان خواهید کرد چراکه طراحی آن کاملا از CS55 الهام گرفته شده. چانگان از فرمان اسپرت و ‌دی‌کات استفاده کرده، صفحه کیلومتر آنالوگ را هم کاملا حذف کرده و جایش، نمایشگر 9 اینچی رنگی گذاشته است. در قسمت میانی داشبورد نیز مانیتور جدید 10.25 اینچی به چشم می‌خورد. کنسول وسط هم دقیقا همان کنسولی است که قبلا در CS55 پلاس دیده بودیم.

نسل جدید چانگان cs35
نسل جدید چانگان سی اس 35 سایپا

چانگان همچنین تغییرات مختصری در امکانات CS35 پلاس 2021 داده است؛ مثلا پاور ویندوز حالا بصورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار گرفته. ضمن اینکه خودرو به سنسور باران مجهز شده و با تشخیص باران، علاوه بر فعال شدن برف‌پاک‌کن‌ها، تمامی شیشه‌ها را بصورت خودکار، می‌بندد. درب صندوق خودرو نیز به جک برقی مجهز شده و با ریموت خودرو، امکان بازوبستن دارد. همچنین در تیپ‌های گران‌تر این خودرو، امکان سفارش سیستم تشخیص صدا (برای اولین‌بار)، فراهم شده است. اما اینکه خودروی مونتاژی سایپا، دارای چه امکاناتی است، سوالی است که جواب آن در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد.

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

خریداران چینی چانگان CS35 پلاس، می‌توانند یا موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی را سفارش دهند یا اینکه می‌توانند موتور توربوشارژ 1.4 لیتری را انتخاب کنند. خوشبختانه در بازار ایران، شرکت سایپا، نسخه توربوشارژ CS35 پلاس را به کشورمان آورده که مشخصاتش را در جدول زیر، مشاهده می‌کنید:

کد موتور JL473ZQ9
نوع موتور 1.4 لیتری توربو GDI
حداکثر قدرت 155 اسب بخار
حداکثر گشتاور 255 نیوتن متر
گیربکس دوکلاچه اتومات
مصرف سوخت 7.6 لیتر
حجم باک 53 لیتر
وزن خالص 1390 کیلوگرم

*اطلاعات فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

رقیبان چانگان CS35 جدید در ایران

چانگان CS35 پلاس سایپا، رقیبان تازه نفسی در بازار ایران دارد. اولین رقیب مستقیمش، هایما اس5 گیربکس جدید از شرکت ایران خودروست. دومین رقیبش را باید نسل جدید ایکس 22 از شرکت مدیران خودرو بدانیم؛ X22 جدید نیز همانند CS35 پلاس، تغییراتی انقلابی را در ظاهر و باطنش تجربه کرده است.

اما علاوه بر این دو خودرو، کراس‌اورهای ملی ایران خودرو و سایپا نیز می‌توانند رقیب خوبی برای این چانگان باشند. شرکت ایران خودرو با معرفی نسخه نهایی K125 با نام ریرا و شرکت سایپا نیز با معرفی اولین کراس‌اور خود با نام آریا، می‌خواهند سهم زیادی در بازار کراس‌اورهای کوچک ایران، داشته باشند. 

قیمت چانگان CS35 پلاس در چین

در بازار چین، قیمت چانگان CS35 پلاس در مدل 2022، برای نسخه پایه که موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی دارد، حدود 70 تا 92 هزار یوآن است. اما اگر نسخه توربوشارژ آنرا سفارش دهید، قیمتش بین 94 تا 101 هزار یوآن می‌شود که معادل تقریبی 14 تا 15 هزار دلار است. 


شرایط فروش چانگان

برای اطلاع از آخرین اخبار چانگان در ایران و همچنین جهت مشاهده شرایط فروش فوری چانگان و پیش فروش چانگان، مقاله شرایط فروش چانگان را مطالعه کنید. در لینک خرید چانگان نیز می‌توانید جدیدترین آگهی‌های خودرو چانگان را در سراسر کشورمان، مشاهده کنید.

شرایط فروش سایپا

جدیدترین و به روزترین خبرها از شرکت سایپا، مانند شرایط فروش محصولات سایپا، قیمت جدید خودروهای سایپا، اخبار پیش فروش سایپا، اخبار فروش فوق العاده سایپا، اخبار فروش محصولات سایپا در بورس و ... را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/9/9
اقا تو رنج ۸۰۰ چ ماشینی بخرم خوبه که کار بده و استهلاک کمی داشته
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/9/12
دنا پلاس توربو میتونه گزینه خوبی باشه و ال 90
0
0
ناشناس 1402/8/29
باسلام قابلیت استارت دکمه ای چند دفعه امتحان کردیم کار کرد ولی چند وقته وقتی می‌زنیم بوق میزند شیشه ها بالا و در قفل و.. رعایت میشود مشکل کجاست؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/8/30
حتما به برقکار نشون بدین
0
0
ناشناس 1402/8/9
بابا بخدا من ماشین x22داشتم فرختم 50ملیون بلوکه کردم بعد چانگان ثبت نام کردم اولویت دادن برا برج 841402بعد از مدتی خبر که نشد هیچ تازه قیمت دادن 1ملیارد 300ملیون دیدم پول کم دارم گفتم حالا که نوبت نشد پول بزارم قرض الحسنه 3ماه بعد وام بگیرم الان برج 8شده هنوز نمیدونم چکارکنم نه پیامک امده ونه از اولویت خبری هست الان بخدا شنیدم یکی از همین قرض الحسنه ها پول های مردم بیچاره را ورداشته وفرار کرده خدا نابودش کنه که این بلا رو سر مردم اورده هرکه بانیش هست
پاسخ
0
0
0
R1234567r 1402/8/1
من واقعاً دلم برای مردم کشورم میسوزد کشوری که پر از سرمایه های مادی و معنوی است ولی مردم ما شاید در حدود 30 درصد همانند مردم سومالی و اتیوپی زندگی می کنند حاکمیت باید تدبیری اندیشه کند تا این همه ظلم به مردم روا نشود
پاسخ
0
0
0
0794048870 1402/7/14
بدبخت فقط مصرف کننده است وبس هیچ کس نیست بگوید این مردم ازخود ایران است درخرداد ماه امسال برای من دعوت نامه آمده واریزی قعطی ۱۱۸۲۸۶۰میلیون تومان ۱۷ خردادماه تکميل وجه کردم قراربراین بود که ۳ماهه تحویل بدهند متاسفانه ندادندکه هیچ‌حالا بازدوباره گران کردند که باید۹۲میلیون الان بایدتکمیل وجه کنم یک ماه دیرتاالان دادن بعدهم دوباره گرانی شورای رقابت سازمان حمایت هیچ فایده نداره باهمان قیمت که درسایت فروش اعلام کرده تاحالا که برای من زده ۲۳میلیون اضافه می گیرد کجابرویم ازاین دست این شرکت دزد
پاسخ
2
0
0
محمد1404 1402/8/11
۶۲۶واریزکردم ۲روز پیش پلاک شد
0
0
2232414 1402/7/19
تازه بعد از اینکه ٩٢ تومن اضافه گرفتن باز معلوم نیست کی میخوان تحویل بدن الان من ١۵ روزه تکمیل وجه کردم فاکتور صادر شده ولی شماره گذاری نمیکنن تحویل بدن، هر وقت هم زنگ میزنی میگن منتظر شماره گذاریه کسی تحویل گرفته؟ چند روز بعد از تکمیل وجه تحویل میدن؟
1
0