• عرضه خودرو شاهين در بورس کالا

فراخوان تبدیل شاهین به کوییک GXR

شرایط فروش شاهین دستی و ثبت نام شاهین اتوماتیک در 1403

3 اردیبهشت 1403 12:45

پیش فروش شاهین: 3 اردیبهشت 1403

فراخوان پیش فروش خودرو شاهین دستی، ویژه منتخبین سامانه یکپارچه که در سال 1402 نسبت به ثبت نام این خودرو اقدام کرده و موعد تحویل آنها برای زمستان 1402 یا بهار 1403 بوده است و در تاریخ 1403/02/03 نیز پیامک اطلاع‌رسانی سایپا را دریافت نموده‌اند، مطابق جدول زیر اعلام گردید:

شرایط پیش فروش شاهین
مدل ثبت نامی شاهین G دنده‌ای
مدل قابل تحویل کوییک GXR-L با ESC
پیش پرداخت 189,000,000
موعد تحویل مرداد الی آبان 1403

*قیمت برحسب تومان است.

براساس بخشنامه پیش فروش شاهین جی، قیمت خودروها بصورت علی‌الحساب بوده و قیمت نهایی در زمان تحویل و به نرخ روز شرکت، محاسبه می‌گردد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط پیش فروش شاهین دستی (PDF)

پیش فروش شاهین اتومات: 19 دی 1402

فراخوان پیش فروش شاهین اتوماتیک از روز سه‌شنبه مورخ 1402/10/19 آغاز شده است. در این مرحله از ثبت نام شاهین اتومات، صرفا مشتریانی که در دی‌ماه 1402 نسبت به انتخاب این محصول در سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام کرده‌اند، امکان واریز وجه و تکمیل ثبت نام را مطابق جدول زیر، خواهند داشت:

پیش فروش شاهین اتومات

در صورتیکه پس از امضای قرارداد، برحسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباري و محیط زیست از جمله (سطح آلایندگی یورو4 یورو5 و ...) شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) روی خودرو گردد و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود و یا هرگونه افزایش هزینه‌های متعلقه (از جمله شماره گذاري، بیمه، مالیات، مالیات نقل و انتقال و ...) تا قبل از فاکتور خودرو صورت پذیرد، دعوتنامه تکمیل وجه هزینه‌های مربوطه صادر خواهد شد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط پیش فروش شاهین اتومات (PDF)

پیش فروش شاهین اتومات: 3 دی 1402

پیرو اعلام نتایج در دومین طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، متقاضیان واجد شرایطی که در طرح فروش عادی و همچنین در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در خردادماه سال جاری نسبت به ثبت نام اولیه خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک اقدام نموده و در تاریخ 1402/10/03 پیامک به ایشان ارسال گردیده، هم‌اکنون امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل را دارند:

متقاضـیان حـائز شـرایطی کـه پیامـک امکـان واریـز وجـه در تـاریخ 1402/10/03 بـرای ایشـان از طریـق سـامانه گـروه سـایپا ارسـال گردیـده اسـت، مـیتواننـد بـا مراجعـه بـه سـایت فـروش اینترنتـی سایپا و ثبـت اطلاعـات شخصـی و دریافـت کـد کـاربری، نسـبت بـه واریـز وجـه و تکمیل ثبـت نـام شاهین اقـدام نماینـد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط پیش فروش شاهین اتومات (PDF)

لغو فروش شاهین اتومات در 3 دی 1402

شرایط فروش شاهین اتوماتیک که قرار بود در تاریخ 3 دی‌ماه 1402 برگزار گردد، از سوی شرکت سایپا لغو گردید. در اطلاعیه این شرکت، چنین آمده است:

«پیرو بخشنامه شماره 395208 مورخ 1402/09/30 در خصوص ثبت نام جدید سامانه یکپارچه عرضه خودروهاي داخلی (شاهین اتوماتیک و ساینا S) ضمن پوزش از متقاضیان محترم به اطلاع میرساند جهت هماهنگی برقراري ارتباط سیستمی و در راستای سهولت ثبت نام متقاضیان محترم، زمان ثبت نام متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.»

فروش فوق العاده شاهین اتومات: دی 1402

امكان ثبت نام شاهين با گيربكس اتومات برای متقاضيانی كه تاكنون در سامانه يكپارچه تخصيص، نسبت به ثبت نام خودرو اقدام ننموده‌اند، از تاريخ 1402/10/03 لغايت 1402/10/07 يا تا زمان تكميل ظرفيت (هر كدام كه زودتر فرا برسد) مطابق جدول زیر، فراهم خواهد شد:

فروش فوق العاده شاهین اتومات - دی 1402
مدل شاهین اتومات
قیمت مصوب 641.718 میلیون
رنگ قابل عرضه سفید
زمان تحویل 90 روزه

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

براساس بخشنامه فروش فوق العاده شاهین، علاوه بر متقاضیان طرح فروش عادی، مشتریان طرح جوانی جمعیت و همچنین مشتریان طرح نوسازی خودرو فرسوده نیز امکان ثبت نام در این مرحله را دارند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

ثبت نام یکپارچه شاهین اتومات (PDF)

فراخوان فروش فوق العاده شاهین: 15 آذر 1402

چهلمین مرحله فراخوان سایپا ویژه فروش خودرو شاهین، از سوی این شرکت اعلام گردید. فروش فوق العاده شاهین اتومات، صرفا برای منتخبین سامانه یکپارچه فروش خودرو بوده که در خردادماه 1402 نسبت به ثبت نام شاهین، اقدام کرده‌اند:

ثبت نام فروش فوق العاده شاهین اتومات

براساس بخشنامه فروش فوق العاده شاهین اتومات، متقاضیان واجد شرایط در صورت دریافت پیامک اطلاع‌رسانی، می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش سایپا، جهت واریز وجه و تکمیل ثبت نام شاهین اقدام نمایند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش فوق العاده شاهین اتومات (PDF)

فروش شاهین: موعد پاییز و زمستان 1402

فراخوان مرحله 34 شرکت سایپا ویژه منتخبین مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو، که در خردادماه 1402 نسبت به انتخاب خودرو شاهین اتوماتیک با اولویت پاییز و زمستان 1402 اقدام کرده بودند، از سوی این شرکت اعلام شد:

براساس بخشنامه فروش فوق العاده سایپا، متقاضیان واجد شرایطی که در تاریخ 1402/08/20 پیامک اطلاع‌رسانی دریافت کرده‌اند، هم‌اکنون امکان واریز وجه و تکمیل ثبت نام سایپا را خواهند داشت. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش فوق العاده سایپا شاهین اتومات (PDF)

قیمت انواع شاهین در پاییز 1402

شرکت خودروسازی سایپا، از تاریخ هشتم آبانماه 1402، لیست قیمت انواع شاهین G را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت انواع شاهین - پاییز 1402
مدل قیمت پایه قیمت نهایی
شاهین دستی با ESC 368.723 435.199
شاهین اتومات 545.992 641.718

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

علت تاخیر در تحویل شاهین چیست؟

مهر 1402: تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، اعلام کرد شاهین دنده‌ای از اول تیرماه با استاندارد‌های ۸۵ گانه تولید و سامانه تعادل ترمز ESC روی آن نصب شد؛ از آنجایی که برای این خودرو با قطعات مورد استفاده، قیمت گذاری جدید نیاز بود، تحویل آن با تاخیر انجام شد. انتظار برای قیمت گذاری جدید موجب شد تحویل این خودرو با 2 هفته تاخیر همراه شود، اما تا ابلاغ قیمت جدید، در یک هفته  5 هزار و 200 خودرو تحویل داده شد.

وی افزود به دلیل اینکه بابت دیرکرد در تحویل خودرو باید جریمه به مشتری پرداخت می‌کردیم، منتظر تعیین قیمت نماندیم و به قیمت قبل  یعنی 16 درصد افزایش مصوب فروردین، خودرو‌های شاهین را تحویل دادیم به طوری که در یک هفته 5 هزار و 200 خودرو تحویل داده شد.  شاهین بالاترین استاندارد کیفیت را دارد. در این خودرو طرح‌های کیفی انجام شده است به همین دلیل همه استاندارد‌ها را دارد؛ یعنی هم ارتقا کیفیت پیدا کرده است و هم استاندارد 85 گانه را دارد به همین دلیل استقبال عمومی زیادی از آن شد.  امسال در مقایسه با سال گذشته تولید شاهین 78 درصد رشد داشته است که همراه با این رشد تولید رشد تحویل هم اتفاق افتاده است.

وی همچنین اشاره کرد تحویل خودرو شاهین اتومات با شاهین دنده‌ای متفاوت است؛ تحویل خودرو شاهین اتومات اکنون نیست، اما به دلیل اینکه بسیاری از مشتریان شاهین دنده‌ای را تبدیل به شاهین اتومات کرده اند، باید بپذیرند که این تحویل همراه با تاخیر خواهد بود، زیرا زمان کافی برای تولید آن نیاز است.

تغییر قیمت شاهین با سیستم ESC

مهر 1402: همزمان با صدور دعوتنامه‌های جدید شاهین G از تاریخ 12 مهرماه، مشخص شده که شرکت سایپا، علی‌رغم نصب سیستم کنترل پایداری (ESC) روی این محصول، اما قیمت آنرا حدود 18 میلیون تومان، کاهش داده است:

تغییر قیمت‌گذاری شاهین G دنده ای
زمان اعلام قیمت قیمت مصوب
6 تیر 1402 425.166 میلیون
12 مهر 1402 407.083 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

افزایش تولید و فاکتور خودرو شاهین

مهر 1402: شرکت خودروسازی سایپا، مطلبی را با عنوان «انتقاد از تاخیر در تحویل شاهین G با وجود واریز وجه به حساب خودروساز» منتشر کرده بود و اکنون توضیحاتی را درباره آن ارائه داده است.

گروه خودروسازی سایپا با برنامه تدوین شده، موفق شد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید خودروی شاهین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 96 درصد افزایش دهد. برنامه سایپا حفظ این رکورد و تداوم افزایش تولید خودروی مذکور است و این در حالی است که به همین میزان فاکتور خودروهای مشتریان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سایپا در راستای رعایت استانداردهای الزامی، خودروهای شاهین را مجهز به سیستم ESC (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)  تولید و در حال حاضر تعهدات مشتریان با سیستم ESC بدون دریافت وجه بابت سیستم مذکور تحویل می‌شود. هزینه این سیستم از محل خسارت تاخیر در تحویل محاسبه خواهد شد و طی هفته گذشته تاکنون بیش از 4200 دستگاه خودروی شاهین مجهز به سیستم ESC مطابق نوبت به نام مشتریان تخصیص و فاکتور شده است. تولید و فاکتور خودروی شاهین‌ در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

تحویل شاهین با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

شهریور 1402: حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا، اعلام کرد سایپا با برنامه تدوین شده موفق شد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید خودروی شاهین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش دهد. برنامه گروه سایپا حفظ این رکورد و تداوم افزایش تولید خودروی مذکور است و این درحالی است که به همین میزان فاکتور خودروهای مشتریان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود در راستای رعایت استانداردهای الزامی، گروه خودروسازی سایپا، خودروهای شاهین را مجهز به سیستم ESC (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)  تولید کرده است. اکنون تعهدات مشتریان با سیستم ESC بدون دریافت وجه بابت سیستم مذکور تحویل می شود. هزینه سیستم مذکور از محل خسارت تاخیر در تحویل محاسبه خواهد شد.

طبق گفته‌های وی، طی هفته جاری تاکنون تعداد 4200 دستگاه خودروی شاهین مجهز به سیستم ESC مطابق نوبت به نام مشتریان تخصیص و فاکتور شده است. افزایش تولید و فاکتور خودروی شاهین‌ درسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و روند روزانه فاکتور خودروهای مشتریان موید نادرستی خبر منتشر شده از سوی برخی افراد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی است.

پیش فروش شاهین با موعد پاییز 1403

فراخوان جدید پیش فروش شاهین (فراخوان مرحله 13 فروش عادی سایپا)، ویژه منتخبین مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو که در خردادماه 1402 در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده و خودرو شاهین را با اولویت پاییز 1403 انتخاب کرده‌اند، از سوی شرکت سایپا اعلام شده است. براین اساس، متقاضیان واجد شرایطی که در تاریخ 1402/06/06 پیامک اطلاع‌رسانی دریافت کرده‌اند، از روز سه‌شنبه مورخ 7 شهریورماه 1402 می‌توانند جهت ثبت نام شاهین و واریز وجه پیش پرداخت، اقدام نمایند:

ثبت نام شاهین دستی
شرایط پیش فروش شاهین دستی

براساس بخشنامه پیش فروش شاهین دستی، قیمت خودرو غیرقطعی بوده و در زمان صدور دعوتنامه مشخص می‌شود. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

پیش فروش شاهین با موعد تابستان 1403

فراخوان پیش فروش شاهین دستی، ویژه برندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو، اعلام شد. براین اساس، متقاضیانی که اولویت ایشان تابستان 1403 تعیین شده و در تاریخ 1402/05/30 پیامک به ایشان ارسال گردیده، از روز دوشنبه مورخ 30 مردادماه، امکان واریز وجه مطابق جدول ذیل را دارند:

شرایط فروش شاهین - مرداد 1402
مدل شاهین G
پیش پرداخت 212.598 میلیون
موعد تحویل خرداد الی شهریور 1403
قیمت نهایی در زمان صدور دعوتنامه

*قیمت‌‌ها برحسب تومان است.

براساس بخشنامه پیش فروش شاهین دستی، متقاضیان واجد شرایط، بعد از دریافت پیامک، می‌توانند به سامانه فروش اینترنتی سایپا مراجعه کرده و جهت واریز وجه پیش پرداخت، اقدام نمایند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

تولید شاهین با سیستم کنترل کشش و پایداری

مرداد 1402: براساس الزامات و قوانین سازمان استاندارد، از اواخر تیرماه سال جاری، خودروسازان موظف هستند اکثر محصولات خود را به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) تجهیز کنند. بر همین اساس، خودرو شاهین، اولین محصول گروه خودروسازی سایپاست که از ابتدای مرداد ماه با استانداردهای ۸۵گانه به تولید رسیده است.

بنابراین طبق اعلام رسمی شرکت سایپا و همچنین کاتالوگ های رسمی این خودرو که در سایت گروه خودروسازی سایپا به نمایش درآمده اند، سایپا شاهین از این پس دارای آپشن هایی همچون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که در نسخه های جدید سیستم ESC یا همان کنترل پایداری (نام ESC مخفف Electronic Stability Control است)، قابلیت کنترل حرکت در سربالایی و کنترل کشش نیز افزوده شده است و خودروهایی که به ESC مجهز هستند، این سیستم ها در آن‌ ها نیز فعال است. با اجرا تمام استانداردها، تیراژ تولید گروه سایپا حفظ خواهد شد و این مجموعه با کاهش تولید روبرو نمی‌شود.

در کاتالوگ جدید شاهین متوجه درج یک ستاره در کنار نام آپشن سانروف خواهید شد. با توجه به آن چه در پایین کاتالوگ ذکر شده است، این ستاره به معنای آن است که در برخی مدل ها احتمالاً سانروف از خودروی شاهین حذف خواهد شد.

پیش فروش شاهین در طرح جوانی جمعیت

براساس اعلام شرکت سایپا، متقاضیانی که دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو ثبت نام کرده‌ و طرح جوانی جمعیت را انتخاب نموده و ثبت نام آنها برای خودروی شاهین با اولویت بهار 1403 بوده است، در صورت دریافت پیامک اطلاع رسانی از سوی شرکت سایپا، می‌توانند جهت تکمیل ثبت نام شاهین و واریز وجه پیش پرداخت خودرو، اقدام نمایند:

شرایط فروش شاهین - مرداد 1402
مدل شاهین G
پیش پرداخت 212.598 میلیون
موعد تحویل فروردین الی خرداد 1403
قیمت نهایی در زمان صدور دعوتنامه

*قیمت‌‌ها برحسب تومان است.

براساس بخشنامه پیش فروش سایپا، مهلث ثبت نام متقاضیان واجد شرایط، تا پایان روز دوشنبه مورخ 23 مردادماه 1402 خواهد بود. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

ثبت نام شاهین برای مادران: تیر 1402

پنجمین مرحله فراخوان ثبت نام سایپا ویژه برندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهای داخلی، اعلام شد که براساس آن، متقاضیان واجد شرایطی که در طرح جوانی جمعیت سایپا شرکت کرده و خودروی شاهین را با اولویت پاییز و زمستان 1402 انتخاب کرده‌اند و در تاریخ 24 تیرماه نیز برای آنان پیامک ارسال شده است، می‌توانند جهت ثبت نام شاهین و واریز وجه خودرو اقدام نمایند:

ثبت نام شاهین برای مادران دارای دو فرزند
شرایط پیش فروش شاهین برای مادران

براساس بخشنامه پیش فروش شاهین، شروع ثبت نام متقاضیان از روز دوشنبه مورخ 26 تیرماه 1402 بوده و به مدت 3 روز نیز ادامه خواهد داشت. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

پیش فروش شاهین دستی: تیر 1402

با اعلام شرکت خودروسازی سایپا، متقاضیانی که در دومین مرحله سامانه یکپارچه عرضه خودروها داخلی (خرداد 1402) نسبت به انتخاب خودرو شاهین (طرح فروش عادی) اقدام نموده‌اند، به شرطی که اولویت پاییز و زمستان سال 1402 داشته و در تاریخ 1402/04/13 پیامک سایپا برای‌شان ارسال گردیده است، امکان واریز وجه و تکمیل ثبت نام شاهین سایپا را مطابق شرایط ذیل دارند:

شرایط فروش شاهین سایپا - تیر 1402
مدل شاهین G
پیش پرداخت 212.583 میلیون
موعد تحویل آذر تا اسفند 1402
قیمت نهایی در زمان صدور دعوتنامه

*قیمت‌‌ها برحسب تومان است.

براساس بخشنامه پیش فروش شاهین سایپا، متقاضیان می‌توانند از روز پنج شنبه مورخ 1402/04/15 و بمدت 3 روز، با مراجعه به سایت فروش اینترنتی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com و ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری، نسبت به واریز وجه خودرو شاهین و تکمیل مراحل ثبت نام شاهین دستی اقدام نمایند. لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربري و رمز عبور اقدام نموده‌اند، نیاز به دریافت مجدد کد کاربری و کلمه عبور ثبت نام ندارند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

ارتقای کیفیت قطعات مونتاژی شاهین

خرداد 1402: شاخص C100، یکی از شاخص های اصلی خودروساز برای پایش کیفیت قطعات است و از تقسیم تعداد قطعه تعویض شده طی سه ماه بعد از فروش به تعداد خودرو فروخته شده در همان ماه ضربدر ۱۰۰ اطلاق می شود.  اکنون طبق این شاخص، عملکرد کیفی قطعات و مجموعه های مونتاژی خودرو شاهین نسبت به سال های گذشته بهبود قابل توجه و چشمگیری داشته است.

با طی کردن فرایند کیفی قطعات و مجموعه های مونتاژی خودرو، شاخص C100 که نشان دهنده شمار قطعاتی است که در سه ماهه اول در ۱۰۰ خودرو تعویض شده، عدد 28 در نیمه اول سال 1401، کسب شده است. بر این اساس شاخص C100 خودروی شاهین در نیمه دوم سال گذشته به عدد 22 رسیده و این در حالی است که عدد یاد شده در نیمه دوم سال 99، بیش از 125 بوده است.

افزایش کیفیت خودرو شاهین سایپا
افزایش کیفیت خودرو شاهین سایپا

با توجه به بیش از 240 پروژه کیفی تعریف و انجام شده در گروه خودروسازی سایپا به منظور کیفی‌سازی محصولات و افزایش رضایت مشتریان در 17 ماه اخیر، مراجعه به نمایندگی‌ها کاهش قابل ملاحظه ای داشته است. به طوری که گزارش اخیر خودروی شاهین نشان می دهد که با وجود افزایش 500 درصدی تولید روزانه و با توجه به پروژه های کیفی تعریف شده، مراجعه مردم به نمایندگی‌ها 50 درصد کاهش یافته است.

هدف گروه خودروسازی سایپا بر اساس ماده هفت، 8 فرمان ابلاغی رئیس جمهور مبنی بر افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل، این است که برنامه های جامع خود برای ارتقا کیفیت محصولات گروه را با سرعت و دقت اجرایی کند تا رضایت مشتريان کسب شود.

پیش فروش شاهین سایپا: خرداد 1402

شرایط پیش فروش خودرو شاهین سایپا ویژه برندگان مرحله اول فروش یکپارچه خودرو، اعلام شد. تمامی متقاضیان حائز شرایطی که در سامانه یکپارچه عرضه خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری، نسبت به تغییر سفارش خود از محصولات سایر خودروسازان به محصولات گروه سایپا اقدام نموده‌اند و  درخواست تحویل خودرو ایشان در طرح زمستان سال 1402 تائید گردیده است، می‌توانند در این طرح شرکت کنند:

شرایط پیش فروش شاهین سایپا - خرداد 1402
مدل شاهین G
پیش پرداخت 212.5 میلیون
موعد تحویل مهر تا آذر 1402

*قیمت‌‌ها برحسب تومان است.

متقاضیان حائز شرایطی که پیامک امکان واریز وجه برای ایشان از طریق سامانه گروه سایپا ارسال گردیده است، میتوانند از روز یکشنبه مورخ 1402/02/31 با مراجعــه بــه ســایت فروش اینترنتی به آدرس saipa.iranecar.com و ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری نسبت به واریز وجه و ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام نمودهاند نیاز به دریافت مجدد کد کاربری و کلمه عبور ثبت نام ندارند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

پرداخت هزینه مابه التفاوت شاهین در سال 1402

شرکت خودروسازی سایپا، طبق نامه‌ای که در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1402 به شرکت بورس کالای ایران ارسال کرده، خبر داده که خریداران خودرو شاهین از بورس که موعد تحویل خودروی‌شان برای سال 1402 است، باید مابه التفاوت هزینه‌های جانبی را نیز بپردازند:

»» هزینه های مابه التفاوت قیمت خودرو شاهین ««

براساس نامه فوق، همانطور که در اطلاعیه‌های عرضه شاهین در بورس کالا نیز قید شده است، در صورت تغییر هزینه‌های مالیات، عوارض، شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و ... خریداران موظف به پرداخت مابه التفاوت هزینه‌ها هستند. بر همین اساس، هزینه‌های جدید مربوط به خودرو شاهین که باید در سال 1402 پرداخت گردد، عبارتند از:

  • مابه التفاوت قیمت بیمه شخص ثالث (معادل 1 میلیون و 231 هزارتومان).
  • ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو (معادل 1.5 درصد قیمت خودرو).
  • مابه التفاوت عوارض آلایندگی خودرو (معادل 3 درصد قیمت خودرو).

درباره مورد سوم، توجه داشته باشید که شاهین در سال 1401 رتبه E انرژی را داشت که معادل 2% قیمت خودرو بود. اما در سال 1402، رتبه انرژی شاهین به سطح G رسیده است که معادل 5% قیمت خودروست. بنابراین میزان مابه التفاوت این دو عدد، معادل 3% بوده که باید از خریداران خودرو دریافت شود.


نحوه خرید شاهین در بورس کالا

اگر به دنبال شرایط ثبت نام شاهین در بورس کالا هستید و قصد خرید شاهین از بورس را دارید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • احراز هویت اینترنتی در سامانه اینترنتی sejam.ir
  • انتخاب یکی از کارگزاری‌ها از طریق سامانه اینترنتی ebgo.ir
  • ثبت نام در کارگزاری و ارسال مدارک لازم
  • دریافت کد بورس کالا جهت انجام معامله در بورس
  • افتتاح حساب وکالتی در نزد بانک
  • واریز مبلغ پیش ثبت نام خودرو در حساب وکالتی
  • ثبت سفارش خرید خودرو (تا قبل از شروع عرضه)
  • شرکت در فرآیند حراج خودرو (در روز عرضه)
  • واریز کامل وجه خودرو در مهلت قانونی (در صورت برنده شدن)
  • مراجعه به نمایندگی و تکمیل مراحل ثبت نام شاهین
  • تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی در موعد مقرر

    همچنین در مقالات زیر، جزییات کامل‌تری درباره چگونگی ثبت نام خودرو در بورس، قیمت خودروهای عرضه شده در بورس کالا و همچنین زمان عرضه خودرو در بورس را مطالعه می‌کنید:

    زمان عرضه شاهین در بورس کالا در سال 1401

    آخرین جزییات عرضه شاهین در بورس کالا، شامل زمان عرضه شاهین در بورس، پایه قیمت شاهین در بورس کالا و همچنین قیمت نهایی فروش شاهین در بورس، را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

    خودروهای عرضه شده در بورس کالا در سال 1401
    زمان عرضه مدل خودرو پایه(1) جانبی(2) فروش(3)
    22 شهریور دستی+سفید 304 4.2 304
    30 آذر دستی+سفید 304 4.3 346.8
    18 دی دستی+سفید 304 4.3 304

    (1): قیمت پایه، قیمت خام خودرو بوده و برحسب میلیون تومان است.
    (2): هزینه‌های جانبی شامل بیمه شخص ثالث، صدور اسناد و مدارک، خدمات پست و ... برحسب میلیون تومان است که باید توسط خریدار پرداخت گردد. ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض، بر مبنای قیمت نهایی خودرو بوده و باید توسط خریدار پرداخت گردد.
    (3) قیمت میانگین، متوسط قیمت حداقل و قیمت حداکثر ثبت شده بوده و برحسب میلیون تومان است.


    بررسی انواع شاهین در بازار

    برای آشنایی با مشخصات فنی خودرو و تیپ‌های جدید شاهین سایپا و جهت اطلاع از تفاوت انواع خودروهای شاهین در بازار، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

    همچنین اگر شما هم یکی از مالکان خودروهای شاهین هستید، احتمالا خواندن مطالب زیر نیز برای‌تان مفید خواهد بود:

     
    آرشیو

    فراخوان پیش فروش شاهین اتومات

    20 دی 1402
    دانلود فایل PDF

    فراخوان فروش فوق العاده شاهین اتومات

    18 آذر 1402
    دانلود فایل PDF

    فراخوان فروش فوق العاده شاهین اتومات

    21 آبان 1402
    دانلود فایل PDF

    فراخوان پیش فروش شاهین دستی

    6 شهریور 1402
    دانلود فایل PDF

    فراخوان پیش فروش شاهین دستی

    30 مرداد 1402
    دانلود فایل PDF

    فراخوان پیش فروش شاهین برای مادران

    21 مرداد 1402
    دانلود فایل PDF

    فراخوان پیش فروش شاهین برای مادران

    25 تیر 1402
    دانلود فایل PDF

    پیش فروش شاهین دستی

    13 تیر 1402
    دانلود فایل PDF

    فروش فوق العاده شاهین G

    2 بهمن 1401
    دانلود فایل PDF

    عرضه شاهین در بورس 1401 - مرحله 3

    14 دی 1401
    دانلود فایل PDF

    عرضه شاهین در بورس 1401 - مرحله 2

    27 آذر 1401
    دانلود فایل PDF

    فروش شاهین در آذر 1401

    28 آبان 1401
    دانلود فایل PDF

    پیش فروش اعتباری شاهین 1401

    29 مهر 1401
    دانلود فایل PDF

    عرضه شاهین در بورس 1401 - مرحله 1

    20 شهریور 1401
    دانلود فایل PDF
    دیدگاه کاربران
    Ali 1402/10/4
    خودروی شاهین اتومات موقع ثبت نام نبود الان میگم ما اتومات داریم والا این چکاریه چ کسی جواب میده
    پاسخ
    0
    0
    0
    ناشناس 1402/9/12
    باسلام دوستان بند در مرحله دوم خردادشاهین اتوماتیک برنده شدم برازمستان1402ولی تاکنون پیامکی دریافت نکردم طرح مادران
    پاسخ
    0
    1
    0
    ناشناس 1402/8/13
    سلام شب بخیر خدمت شما عرض می کنم بند ه ایثارگران و51درصد از سپاه هستم تابحال هیچ وام خودرو استفاده نکرده می خواهم یک دستگاه خودرو سواری شاهین اتوماتیک درنظر بگیرید باتشکر محمد بالاخانی
    پاسخ
    0
    0
    0
    Aa2265 1402/7/27
    پس چرازمان تکمیل وجه کم بودتااومدیم پول جورکنیم زمان تموم شددوباره تمدیدکنید حداقل برای یک روزتاحق ماضایع نشه
    پاسخ
    0
    0
    0
    Enayat3692 1402/7/22
    واسه من بجای دعوتنامه شاهین جی دعوتنامه شاهین اتومات اومده رفتیم نمایندگی هم گفتن باید پول واسه اتومات واریریز کنید کجای دنیا اینجوری خودرو به اجبار میدن مردم پول شاهین جی هم با بدبختی میخوام جور کنم
    پاسخ
    1
    0
    0
    Andiwj2 1402/8/4
    شما قرار داد شاهین دنده ای داری باید قانونی پیگیرش باشی خب نمیشه همینطوری الکی وقتی پیش پرداخت کردی قرارداد بستن که باهات شکایتشون بکن
    0
    0