• جيلي آزکارا فردا موتور
  • جيلي آزکارا شرکت فردا موتور

تحویل اولین سری به مشتریان

بررسی جیلی آزکارا هیبرید فردا موتور (Geely Azkarra)

5 اسفند 1402 16:42

آغاز تحویل جیلی آزکارا به خریداران

اسفند 1402: روز پنجشنبه مورخ 1402/12/03 طی مراسمی که با حضور برخی از خریداران جیلی آزکارا برگزار شد، نخستین سری این خودرو وارداتی با پلاک ملی، تحویل مشتریان گردید. 

جیلی آزکارا، که هم‌اکنون تنها هیبریدی وارداتی بازار کشورمان است که سیستم محرکه دو دیفرانسیل دارد، به لطف پیشرانه قدرتمند، کیفیت ساخت مثال‌زدنی و سطح قابل قبول امکانات و تجهیزات جانبی‌اش، یکی از بهترین چینی‌های وارداتی ایران محسوب می‌شود.

جیلی آزکارا در نمایشگاه خودرو تهران

بهمن 1402: شرکت فردا موتور، در اتو اکسپو تهران 1402 حضور فعالی داشته و چند محصول پاک را به این نمایشگاه آورده است. جیلی آزکارا، محصول واردات فردا موتور است که در نمایشگاه خودرو تهران 1402 در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این کراس‌اور سایز متوسط پیشرانه هیبریدی دارد که توسط شرکت ولوو توسعه داده شده است. قیمت نهایی آن قبلا توسط سازمان حمایت تعیین شده بود. نمایشگاه خودرو تهران تا 15 بهمن‌ماه برقرار است.

قیمت نهایی جیلی آزکارا وارداتی

دی 1402: قیمت نهایی جیلی آزکارا وارداتی که از طرف شرکت فردا موتور، بزودی تحویل خریداران می‌گردد، مطابق جدول زیر مشخص شده است:

قیمت گذاری جیلی آزکارا وارداتی
قیمت گمرکی 1,531,900,000
قیمت نهایی 1,895,000,000

*قیمت برحسب تومان است.

کاتالوگی جیلی آزکارا وارداتی

آذر 1402: همزمان با قرار گرفتن نام جیلی آزکارا، در لیست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه، شرکت فردا موتورز نیز اطلاعات رسمی این محصول جدید چینی را منتشر کرده است:

کاتالوگ جیلی آزکارا وارداتی (PDF)

عرضه جیلی آزکارا در سامانه یکپارچه

آذر 1402: به نظر می‌رسد جیلی آزکارا، خودرو وارداتی فردا موتور، که در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت، به لطف سیستم دو دیفرانسیلش، جایگاه خوبی را در بازار خودروهای وارداتی ایران بدست آورد.

براساس آخرین اطلاعات موجود، شرکت فردا موتور، عرضه جیلی آزکارا را بزودی و از طریق سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی آغاز خواهد کرد. احتمالا اولین سری این محصول، در زمستان 1402 یا حداکثر در بهار 1403 تحویل خریداران گردد

قیمت گمرکی و تعرفه واردات جیلی آزکارا

آبان 1402: طبق شنیده‌ها، اولین محموله جیلی آزکارا وارد شده و اکنون نیز قیمت گمرکی و تعرفه واردات آن مشخص است. قیمت خام جیلی آزکارا با کد NL-3B GF  برابر 19 هزار و 843 یورو اعلام شده و تعرفه واردات آن نیز 15 درصد است. حدود 100 دستگاه از این خودرو وارد ایران شده است.

امکانات و تجهیزات جیلی آزکارا وارداتی

امکانات و آپشن‌های این خودرو، طبق کاتالوگ رسمی شرکت فردا موتور، به شرح زیر است:

1- ترمز دستی برقی و ترمز کمکی برقی
2- کنترل پایداری الکترونیکی
3- کروز کنترل تطبیقی
4- دوربین 360 درجه
5- سنسور جلو و عقب
6- ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای
7- اتوهلد
8- هشدار خروج از خط
9- حالت‌های رانندگی اکو، اسپرت، کامفورت و آفرود
10- رادار کمک حرکت بین خطوط
11- کمک حرکت در سربالایی و سراشیبی
12- کی‌لس استارتر
13- صندلی برقی 8 حالته با تنظیم گودی کمر
14 - گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
15- تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با سنسور کیفیت هوا
16- سقف پاناروما
17- چراغ‌های خوش‌آمدگویی و بدرقه
18- نورپردازی محیطی
19- صندوق عقب برقی
20- روکش چرم ناپا برای کابین
21- صفحه کیلومتر دیجیتال 7 اینچی
22- نمایشگر 12.3 اینچی
23- و ...

رونمایی آزکارا هیبریدی دو دیفرانسیل

شهریور 1402: به مناسبت هفته دولت، اولین دوره نمایشگاه روایت خدمت به میزبانی نمایشگاه بین‌المللی تهران در روزهای نخستین شهریورماه 1402 برگزار گردید. در حاشیه این نمایشگاه، از اکثر خودروهای وارداتی که بزودی به ایران می‌آیند نیز رونمایی شدند که یکی از آنها، جیلی آزکارا محصول شرکت فردا موتور بود.

درحالیکه اکثر خودروهای وارداتی، به دلیل محدودیت سقف دلاری قیمت خودرو، دارای کمترین آپشن‌ها و تجهیزات هستند، اما نسخه رونمایی شده از جیلی آزکارا، بصورت جالب توجهی، پر از آپشن بود! و نکته عجیب‌تر اینکه شرکت فردا موتور، نسخه هیبرید ملایم (48 ولتی) این خودرو را رونمایی کرده بود که حدود 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. و بازهم عجیب‌تر اینکه نسخه رونمایی شده، دارای سیستم محرکه دو دیفرانسیل (از نوع 4WD) بود. گیربکس آن نیز از نوع 7 سرعته دوکلاچه است.

باتوجه به این ویژگی‌ها، قیمت جیلی آزکارا هیبرید دو دیفرانسیل، احتمالا باید از 20 هزاردلار بیشتر باشد. بنابراین احتمالا نسخه وارداتی آن، با نسخه رونمایی شده در نمایشگاه روایت خدمت، تفاوت‌هایی خواهد داشت.

واردات جیلی آزکارا توسط فردا موتور

مرداد 1402: شرکت خودروسازی فردا موتور، که هم‌اکنون مونتاژ برخی از محصولات دانگ‌فنگ را تحت برند FMC در کشورمان انجام می‌دهد، نامش در لیست شرکت‌های واردکننده خودرو به ایران قرار گرفته است. به همین دلیل این شرکت برای عرضه برخی از محصولات جیلی، بصورت کاملا وارداتی یا CBU اعلام آمادگی کرده و حتی نمونه‌های اولیه این خودروها را نیز به کشورمان آورده است.

یکی از محصولاتی که عرضه آن به بازار ایران توسط شرکت فردا موتور قطعی شده، خودرویی به نام GEELY AZKARRA است که البته در بازار چین، با نام بومی جیلی بویو (BOYUE) شناخته می‌شود. درباره نحوه نامگذاری این محصول جیلی، نکات جالبی وجود دارد که در ادامه این متن، بیشتر به آن می‌پردازیم.


طراحی جیلی آزکارا وارداتی

جیلی بویو، محصول سال 2016 بازار چین است و نسل اولش با کد NL3 شناخته می‌شود. وقتی صادرات جیلی بویو به برخی از کشورهای خاص آغاز شد، چینی‌ها آنرا با نام جیلی اطلس (GEELY ATLAS) به مشتریان جهانی، معرفی کردند. در سال 2017 شرکت پروتون مالزی، که هم‌اکنون جیلی دومین سهامدار بزرگ آن محسوب می‌شود، با پلتفرم جیلی بویو، محصولی به نام پروتون X70 را معرفی کرد که صرفا در ظاهر، با جیلی بویو متفاوت بود اما در باطن، هیچ تفاوتی با جیلی بویو نداشت.

سال 2019 جیلی، اولین فیس‌لیفت بویو را بعنوان مدل 2020 معرفی کرد؛ این فیس‌لیفت با نام Boyue PRO در بازار چین عرضه شد. اما وقتی نوبت به صادرات جیلی بویو پرو رسید، جیلی بجای نام اطلس، نام AZKARRA را روی آن گذاشت و به این ترتیب، جیلی آزکارا نیز متولد شد.

جیلی آزکارا وارداتی

جیلی آزکارا با اینکه در طراحی چراغ‌ها و سپرها، کاملا متفاوت از جیلی اطلس شده بود، اما برگ برنده طراحی آن را باید در کابینش جستوجو کنید چراکه جیلی از استایل جدیدی برای طراحی فضای داخلی خودرو بهره گرفته. ضمن اینکه سیستم چندرسانه‌ای GKUI19 نیز برای نخستین‌بار در جیلی آزکارا بکار رفته بود.

قبل از آنکه این بخش را به پایان برسانیم، باید یادآوری کنیم که دومین فیس‌لیفت جیلی بویو، در سال 2021 و بعنوان مدل 2022 معرفی شد و ظاهر کاملا متفاوتی نسبت به فیس‌لیفت اولش دارد. در تصویر زیر، فیس‌لیفت 2022 جیلی بویو را مشاهده می‌کنید.

فیس لیفت 2022 جیلی بویو

همچنین جیلی برای مدل 2023، نسل دوم جیلی بویو (اتاق FX11) را معرفی کرد. در این نسل، پلتفرم NL حذف شده و جیلی از پلتفرم جهانی CMA بهره گرفته است. همچنین طراحی این نسل جدید، با وجود داشتن چراغ‌های باریک در قسمت جلو و جلوپنجره بزرگی که سرتاسر چهره خودرو را گرفته، براساس سبک مدرنی است که میان اکثر خودروسازان چینی در سال 2023 فراگیر شده است. در تصویر زیر، مدل 2023 جیلی بویو را مشاهده می‌کنید.

نسل دوم جیلی بویو

حالا که با نسخه‌های مختلف جیلی بویو آشنا شدید، باید بگوییم که نسخه وارداتی جیلی آزکارا که توسط شرکت خودروسازی فردا موتور به کشورمان آمده است، در واقع همان فیس‌لیفت اول این خودروست که با مدل 2020 برای اولین‌بار به بازار چین معرفی شده بود.

ابعاد و اندازه های جیلی آزکارا (بویو)
مدل خودرو BOYUE
طول خودرو 4544 میلیمتر
عرض خودرو 1831 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1713 میلیمتر
فاصله محوری 2670 میلیمتر
حجم باک 58 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودرساز گردآوری شده است.

جیلی آزکارا، در کلاس کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) قرار دارد. بنابراین باید آنرا یک پله پایین‌تر از جیلی مونجارو وارداتی (MONJARO) و همچنین یک پله بالاتر از جیلی کول‌ری وارداتی (COOLRAY) بدانیم.

مشخصات فنی جیلی آزکارا

نسل اول جیلی آزکارا، با اینکه عمدتا با موتور 1.8 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر در بازارهای مختلف جهان، عرضه شده بود اما برای بازار ایران، شرکت خودروسازی فردا موتور، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر را برای آن انتخاب کرده است.

این پیشرانه 3 سیلندر، که بصورت مشترک برای برخی از محصولات ولوو و جیلی، طراحی و ساخته شده است، همان موتوری است که قبلا روی جیلی بین یو (BINYUE) نیز استفاده شده بود. جالب‌تر اینکه جیلی از این موتور 3 سیلندر، فقط در فاصله سال‌های 2020 تا 2022 برای جیلی بویو استفاده کرده است و حتی در نسل دوم جیلی بویو، که با مدل 2023 معرفی شد، دیگر خبری از این موتور نیست.

مشخصات فنی جیلی آزکارا وارداتی
کد موتور JLH-3G15TD JLH-3G15TD
سیستم محرکه تک دیفرانسیل دو دیفرانسیل
نوع موتور 1.5 لیتری توربو 1.5 لیتری توربو
نوع گیربکس 6 دنده AT 7 دنده DCT
قدرت 174 اسب بخار 190 اسب بخار
گشتاور 255 نیوتن متر 300 نیوتن متر
وزن خالص 1610 کیلوگرم 1745 کیلوگرم
شتاب 10.11 ثانیه 9.7 ثانیه
سرعت 200 کیلومتربرساعت 200 کیلومتربرساعت

*اطلاعات فوق از سایت خودرساز گردآوری شده است.

با صرف‌نظر گیربکس 6 دنده دستی، جیلی برای موتور 3 سیلندر آزکارا، هم گیربکس اتوماتیک (AT) را درنظر گرفته و هم گیربکس دوکلاچه اتوماتیک (DCT) را ساخته است ولی با این تفاوت که گیربکس اتومات، فقط روی نسخه تک‌دیفرانسیل جیلی آزکارا، قابل نصب است و گیربکس دوکلاچه نیز فقط برای مشتریان جیلی آزکارا دو دیفرانسیل، قابل سفارش است.


شرایط فروش جیلی در ایران

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت فردا موتور به همراه آخرین شرایط فروش جیلی در ایران، ثبت نام خودروهای جیلی وارداتی، شرایط پیش فروش جیلی و فروش نقدی جیلی، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

 
دیدگاه کاربران
ToyotaDr 4 روز پیش
بنظر من سوبا m4 خیلی بهتر و قیمت مناسب تری داره از همون شرکت فرداموتور مشابه هم عرضه میشه واقعا نرم تر و کم نقص هست و حدود یک میلیارد هم ارزانتر با امکاناتی بهتر یک چهارنفره لوکس میشه وقتی صندلی های ردیف اخر رو جمع میکنی و صندوق بسیار جادار عالی
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/27
موتور و گیربکس این ماشین در واقع ولوو هست. عالیه
پاسخ
0
1
1
imanarshammashin 1402/9/25
سلام کسی نمیدونه قیمتش چنده و کی میاد تو بازار
پاسخ
2
0
0
Hashemi4709 1402/10/27
بهمن ماه پلاک میشه اولین سری قیمت هم حدود سه میلیارد در بازار
0
0
Omid2007 1402/10/21
من جیلی LN3 یا همون جیلی اطلس مدل2017دارم ماشین خوبیست با موتور2400 که در سال 2017در نمایشگاه شیراز قرار بود توی ایران منتاژ شه که با تحریم ها شرکت جیلی از ایران رفت و ما هم که از منطقه آزاد اروند این ماشین تهیه کردیم تعداد ده تا از این خودرو وارد خوزستان شد قطعات موتوری با تویوتا رافور یکیست ولی قطعات جلوبندی و بدنه گیر نمیاد ببینیم قطعات آزکارا بهش میخوره یا نه
0
1
ناشناس 1402/9/22
من جیلی امگرند اتوماتیک دارم که تاکنون کوچکترین هزینه ای نداشته و بعد از ۹۵هزارکیلومتر تازه انت ترمزهاش را عوض کرده ام و خودرو خیلی کم هزینه و مقاومی هست و در صورت عدم تصادف خیلی بصرفه و اقتصادی است.
پاسخ
0
0
1
Paimun 1402/9/2
جیلی از گذشته تا آینده همیشه سرآمد خودروهای چینی بوده و اگر نسخه های قدیمی رو هم بررسی کنید متوجه میشید در زمان خودش یه سرو گردن از بقیه خودروسازها بالاتر بوده
پاسخ
0
0
2