برلیانس H330 نسخه صندوقدار H320 است و نه در امکانات و نه در مشخصات فنی، تفاوت چندانی با آن ندارد. تولید H330 از اسفندماه 1393 آغاز شد و اولین سری تحویلی آن به‌عنوان مدل 1394 به‌دست مشتریان ایرانی رسید. یکی از ویژگی‌های جالب سری H300 برلیانس، بهره‌بردن از زنجیرتایم است که باعث شده برخلاف اکثر همکلاسانش، مالکان این خودرو دیگر نگران مشکلات تعویض یا پاره‌شدن تسمه نباشند. جعبه‌دنده اتومات H330 نیز هرچند می‌توانست بسیار بهتر از این‌ها باشد، اما نسبت به جعبه‌دنده اتومات AL4 خانواده پژو، عملکرد بهتری دارد. سری H300 همچنین کیفیت ساخت قابل قبولی داشته و از سمند و پژو 405 اندکی بالاتر است. از اسفند 96 نیز برلیانس H330 با موتور 1.65 لیتری و جعبه‌دنده بهبودیافته عرضه شد که شتابش 15% بهتر شده و عمکرد جعبه‌دنده‌اش در سربالایی نیز تاحدودی دقیق‌تر از قبل است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بهبود فنی در مدل 1.65 لیتری
    • بازار قوی‌تر در مدل اتومات
    • برتری جعبه‌دنده اتومات از جعبه‌دنده اتومات پژو
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • کمبود امکانات در مدل دنده‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر (BM15L)
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 103 اسب‌بخار
  • گشتاور 138 نیوتن‌متر
  • شتاب 14 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4510 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2580 میلی‌متر
  • وزن 1250 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر (BM15L)
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 103 اسب‌بخار
  • گشتاور 138 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4510 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2580 میلی‌متر
  • وزن 1240 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397 و 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر (BM16LB)
  • حجم موتور 1.65 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 114 اسب‌بخار
  • گشتاور 154 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4510 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2580 میلی‌متر
  • وزن 1250 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر (BM16LB)
  • حجم موتور 1.65 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 114 اسب‌بخار
  • گشتاور 154 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4510 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2580 میلی‌متر
  • وزن 1240 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
209 دیدگاه

Mahdihosseinzadeh(11 روز پیش)

سلام من یه ۲۰۶ تیپ ۲ ۹۹ کم کار ۷۰۰۰ تا دارم یکی از دوستام یه ال نود ۹۶ ۶۵ تا کار میفروشه خیلی تمیزه یه برلیانس ۹۶ ۷۰ تا کار هم سراغ دارم اونم تمیزه با همون قیمت به نظر شما ها ۲۰۶ رو نگه دارم یا النود رو بگیرم یا برلیانس؟

milad rad (6 روز پیش)

ال نو را بخرید از لحاظ فنی ماشین مناسبی است باصطلاح حمال است ولی قیافه ندارد مثل پسرخاله کلاه قرمزی میماند یکم چهره لاتی و وفا دارد پشیمان نمیشوی اصطاحات کف بازار را گفتم

Madpouya(44 روز پیش)

سلام می‌شه به من راهنمایی کنید بین این ماشین‌ها کدوم رو بخرم: ۱. برلیانس h330 کم کارکرد ۱۳۹۷ ۲. مزدا ۳ منتاژ ۸۸،۸۹ ۳. آریزو ۵ اتوماتیک لاکچری ۹۶ ۴. ام وی ام x22 سال ۹۷،۹۸ البته خودم می‌دونم که کیفیت مزدا و ژاپن و این حرفا اصلن با بقیه گزینه‌ها قابل مقایسه نیست و الان همه فحش می‌دید که چرا به مزدای عزیز توهین کردی با این مقایسه! از نظر بودجه حدودا این خودرو‌ها در یک رنج هستند و من خودم فکر می‌کنم مزدا ۳ گزینه بهتریه، ولی نگران هزینه‌های تعمیر یک ماشین ۱۰،۱۲ ساله هستم و به همین خاطر به گزینه‌های کم کارکرد هم فکر می‌کنم. شما چه پیشنهادی دارید؟

Yasiiiin (9 روز پیش)

منم دقیقا وضعیت تورو دارم کلی تحقیق کردم مزدا ژاپن هست کیفیت مثال زدنی داره ولی خب ده سال از عمرش گذشته موتورش یکم صدا دار میشه ولی خب از طرفی برلیانس کیفیت خوب و قابل قبولی داره به روز تر هست هرچی باشه ماشین صفر هست دیگه گزینه بهتری هست تجربه رانندگی باهاش رو داشتم ماشین نرم و بیصدایی هس

Roholla65(33 روز پیش)

آقا من همه ماشینای ایران خودرو داشتم از ۲۰۶ ۴۰۵ پارس سمن همه رو که همشون مرتب مشکل براشون پیش میومد و سالی چار پنج بار به دلایل مختلف راهی تعمیرگاه میشدن ولی از سال ۹۵ یه برلیانس اتومات دارم به خدا فقط بنزین و روغن و فیلتر ریختم توش حرف نداره و به نظرم با ماشینای ایران خودرو اصلا نباید مقایسه بشه زیر پای عالی اتاق کیپ صندلی راحتتر از ایران خودرو سوخت کمصرف شتاب عالی مخصوصا برای سبقت گرفتن عالیه حالا خودتون میدونین

Mashinjadid(265 روز پیش)

بعد از 1سال رانندگی تحربه خودم رو میگم قدرت موتور متناسب با وزن، شتاب اولیه مناسب و شتاب ثانویه خوب. تعویض دنده ها بدونِ ایراد وبدون ضربه انجام میشه. گیربکس هوشمند که معکوس رو به موقع میکشه حتی در سبقتها از 3 به 1 میکشه. بطور کلی با این موتور و گیربکس تو سربالاییها معمولا کم نمیاره بخصوص اگر در جاده های کوهستانی از حالت دستی استفاده کنید خیلی بهتر میشه.Over driveداره که تو سرعتهایِ بالا دورِ موتور رو کم میکنه و صدای موتور رو کم میکنه.هندلینگ خوبی داره و شعاع پیچش خوبی داره که تو جاهای باریک راحت دور میزنه و فرمون برقی خوبی داره. ماشین من فقط در حالت ایستاده کمی فرمونش سفت میشه.بخاری خوبی داره کولرش هم بدنیست.سیستم تهویه اتوماتش خوب عمل میکنه.صندلیهای راحت و بزرگی داره با اینحال فضای پای سرنشین عقب مناسبه.سیستم نویگیشن خوب در جاده هایی که حداکثر سرعت داشته باشه اخطار میده. روشنایی صفحه مانیتور حتی تو آفتاب خوبه.مصرف سوختش مطابقِ ارقامِ اعلامی هست. کنترل ایستایی در سربالایی داره که تو امکاناتِ سایت اشاره نشده. عایق بندی کابین نسبتا مناسبه یکم صدای اسپرتی داره که مربوط میشه به طراحی. اگه پرگاز نری اون صدا هم نمیاد.صندوق عقب جادار و خوبی داره. کیفیتِ قطعاتِ پلاستیکی داخلی ضعیفه. دکمه های کمکی گیربکس مثل اکونومی یا حالت برفی نداره. ماشین کمی میکوبه ولی از ماشینهای سمند و پژو و پرشیا و 206 بهتره. گاهی که سرد باشه صدای کمکهای عقب میاد.جای پای راننده اگه کمی بیشتر بود برای قدبلندها راحتتر میشد.ترمزهاش خوبه ولی خیلی عالی نیست با اینکه هر 4چرخ دیسکی و abs دارن. بازدیدهای گارانتیش به راحتی تو سایپا انجام میشه. قطعاتش همه جا گیر میاد حتی تو فروشگاههای اینترنتی و حتی لوازم جانبی و تزئینی هم وجود داره.قیمت قطعاتش هم معقوله. در مجموع تو این بازار و با این قیمت ارزش خرید خوبی داره

[email protected],com (249 روز پیش)

سلام.دوست عزیز توضیحات خوبی در مورد این ماشین دادید ولی یرلیانس کنترل ایستایی در سر بالایی را ندارد.

Mashinjadid (194 روز پیش)

من مدل 99 موتور 1.65 دارم. تو سربالایی وقتی پام رو از ترمز برمیدارم عقبی نمیره تا گاز بدم و حرکت کنم. این اگه کنترل ایستایی در سربالایی نیست ولی کاملا بدردخوره و همونکار رو انجام میده.

jamaltavalla (182 روز پیش)

سلام وقتتون بخیر، بله موافقم، جعبه دنده اتومات 206 من هم خیلی قاطی میکنه و یکبار تو سرعت؛ باعث شد ماشین خاموش بشه. من یک prius 2017 فول اپشن هم دارم که 4 سال است که کار کرده است و 2020 هم خیلی دوست دارم و حتی یک بار هم خراب نشده است و خیلی راضی هستم و از نظر من پر امکانات ترین ماشین دنیا است میخواهم 206 را با برلیانس H 330 عوض کنم

Nirvana (177 روز پیش)

اون‌کنترل ایستایی نیست وقتی گیربکس رو حالت d هست فشار و وزن میوفته رو کیربکس.چند بار دیگه این‌کارو کنی گیربکست خورد میشه

Mashinjadid (172 روز پیش)

در پاسخ به دوستانی که فکر میکنن ممکنه وزنِ اتومبیل رو گیربکس باشه و بزودی گیبرکس خُرد بشه ظاهرا اونطور که اطلاعات فنی موجود میگه.گیربکسهای اتوماتیک فعلی مجموعه ای از شلنگها و شیرها و روغن هست و اونطور نیست که گیربکس خُرد بشه. بیشتر از یکسال هم هست که برلیانس اتومات دارم و تو همه ترافیکهایِ سربالایی رو حالتِ D رانندگی میکنم و وقتی پا رو از پدال ترمز برمیدارم،اتومبیل به عقب حرکت نمیکنه و هنوز کوچکترین مشکلی برای گیربکس پیش نیومده. درضمن در هرصورت در هرسربالایی، وزنِ اتومبیل رویِ موتور و گیبرکسش هست. پدال که نمیزنیم.

Nirvana (165 روز پیش)

اطلاعات خیلیی معلومه کامله که میگی این‌ماشین کنترل ایستایی داره! ضمن این که افرادی هستند که مثل شما تجربه گیربکس اتومات رو ندارن اول رو حالت پی میزارن بعد ترمز دستی میکشن.

Mroozi (131 روز پیش)

فقط اونجاش که میگه کولرش بد نیست و بخاریش هم خوبه. قشنگ یاد پیکان افتادم لامصب اگر هیچی نداشت ولی بخاریش خیلی خوب بود 😂😂😂

Mashinjadid (45 روز پیش)

بعد از یکسال و 220 روز رانندگی و حدود 30000 کیلومتر تو جاده های مختلف. تو سربالاییها هنوز تو حالت D رانندگی میکنم و موقع حرکت مجدد مشکلی ندارم و دنده عقب نمیره. فقط سرویسهای دوره ای انجام میشه و هنوز هیچ قطعه ای تعویض یا تعمیر نشده(بجز مصرفی ها مثل فیلترها) تو سبقت کم نمیاره و تو شیبهای تند هم اگه درحالت دستی و با دورِ موتورِ درست حرکت کنید به راحتی ماشینهای ایرانی هم رده خودش رو پشت سر میذاره سیستم تعلیق مثل همون اول کمی ضعیفه که اگه رعایت کنید مشکلی پیش نمیاد که تا الان پیش نیومده فرمون برقیش و بطور کلی سیستم برقیش هیچ ایرادی پیدا نمیکنه نیازی به مکمل بنزین نداره و با بنزین معمولی سازگاره مصرف سوخت ترکیبی هم بین 6تا7 لیتر در 100 کیلومتره که حداقل 1_2 لیتر بهتر از خانواده سمند و دنا و ... ایرانخودرو هست با اینکه قطعات پلاستیکیش کیفیت پایین هستن ولی تا الان هیچکدوم از قطعاتش نشکسته یا شل نشده.

pooyaaaaaaaaaa(57 روز پیش)

سلام، دوستان بین جیلی امگراند7 و برلیانس کدوم بهتره برای خرید لطفا با دلایلتون کمکم کنید، ممنون

Hfb (50 روز پیش)

هردو ماشین های خوبین هردو نرمن ولی جیلی یکم نرمتره. امکانات جیلی هم یه ذره بیشتره. صندلی جیلی راحت تره. ولی قطعات برلیانس بیشتر پیدا میشه. قیافش هم یه ذره به روز تر هست و هنوز میشه صفرشو خرید. اگر نویی براتون مهمه برلیانس. اگر نرمی و امکانات یه ذره بیشتر مهمه جیلی. من خودم برلیانس صفر اتوماتیک رو ترجیح میدم. ماشین نو بهتره

pouriacar (48 روز پیش)

برو سراغ بسترن بی 50 اف

Rezax(188 روز پیش)

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید بین دنا پلاس توربو اتوماتیک و برلیانس h330 اتوماتیک کدوم رو انتخاب کنم برای خرید هم اهل مسافرتم هم تو شهر کار زیاد میکنم واسه همین راحتی و کم استهلاک بودن برام مهمه

Ghgg (182 روز پیش)

بخدا شک نکن برلیانس بهتره دنا ماشین ایرانی هس با تکنولوژی ۳۰سال قبل با موتور سمند من برلیانس دارم از سال ۹۶ عالیه

jamaltavalla (182 روز پیش)

سلام وقتتون بخیر من برلیانس H 330 را پیشنهاد میدهم چون ادم های کمی بلد هستند ماشین های توربو تعمیر کنند و برلیانس راحت تر است

Alizahedi (173 روز پیش)

در جواب دوستی که گفته ef7 مال سی سال پیش برلیانس ماشین چینی بدتره یا ef7 که تکنلوژی زیمنس آلمانه Ef7 توربو شارژ رو با ماشین تنفس طبیعی مقایسه نکن

Mashinjadid (152 روز پیش)

اگه برای شهر میخوای دلیل نداره هزینه نگهداری 40 میلیونی توربو رو به جون بخری. طبق یک مقاله که چند وقت پیش خوندم توربو دنا هر 50هرارتا نیاز به تعمیر و تعویض داره که حدود 40 تومن هزینه داره. از طرفی توربو در عملکرد و دوام گیربکس هم تأثیر منفی میذاره و زودتر شیر برقیهای گیربکس خراب میشه و احتمالا حدود همون 50 هزار باید گیربکس تعمیر اساسی بشه با هزینه حدود 10 تومن طبقِ اون مقاله هزینه نگهداریِ توربو و گیربکسِ دنا پلاس در صورتی که بیشتر اوقات از توربو استفاده کنی، با کارکردِ متوسطِ 20هزار کیلومتر درسال حدودِ سالانه 20_30 میلیون خواهد بود

Ss2200 (94 روز پیش)

دوست عزیز برلیانس H330 اتومات ۱۶۵۰ رو بگیر. کیفیتشم عالیه

Hfb (88 روز پیش)

قطعا برلیانس h330. البته مدل ۱۶۵۰ اتوماتیک.

mehrzadsattary (85 روز پیش)

دنا اتومات واسه جاده مناسب تره به دلیل شش دنده بودنش ولی کیفیت لازم رو اصلا نداره تا الان ۷ یا ۸ تا از دوستان رو تو جاده گذاشته و مجبور به حمل ماشین با خودرو بر شدن اکثرا هم به مشکل سیم کشی و برق بر خوردن تو ماشین های ایرانی حداقل از تولید یه خودرویی ۴سال باید بگذره تا مشکلات مشخص بشه و رفع بشه

Ss2200 (80 روز پیش)

برلیانس رو بگیر که حداقل یه تیپ و کلاس ماشین خارجی داشته باشه وگرنه چه دنا بگیری و چه سمند و هر ماشین ایران خودرو ، همشون مثل هم هستن و بی کیفیت و بی کلاس ، یه موتور دارن رو همه ماشیناش میزارش فقط اسمش رو عوض میکنه ، شکل بدنه رو هم هی تغییر میدن که بازم با کلاس نمیشه !

pouriacar (50 روز پیش)

برلیانس خیلی بهتره اتاق دنا ها همه مدلشون بعد دوماه به صدا میفته و افتضاح میشه

babaki(67 روز پیش)

در قسمت مشخصات فنی این خودرو در سایت باما نوشته مانیتور 7 اینچی داره ولی در عکسی که گذاشته و نمونه هایی که در آگهی ها دیدم مانیتور نداشتند. مانیتور داره یا نداره؟

مرتضی هستم! (55 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. مالتی مدیا در سری اول تولیدات وجود نداشت اما تقریبا از اواخر سال 95 ابتدا بصورت سفارشی عرضه شد ولی اندکی بعد بصورت استاندارد (فابریک) روی 330 قرار گرفت. مانیتورها در مدلهای اتولوکس و پرونیکس تولید شدن و تا جایی که اطلاع دارم، در اواخر تولید 330 از نوع پرونیکس استفاده شده. اگهی هارو با دقت بیشتری مشاهده بفرمایید حتما مانیتورهارو می بینید

farzadghannadi(77 روز پیش)

با سلام دوستان من تندر ۹۰ مدل ۸۷ دارم بین برلیانس h330 اتومات ۱۶۵۰ و مگان ۲۰۰۰ موندم کدام انتخاب بهتری است لطفا راهنمایی کنید

Sadraaa (75 روز پیش)

قطعا از هر لحاظ مگان بهتره.در ضمن این ۲ تا ماشین اصلا قابل قیاس نیستند باهم.

Amirrrrrrrrrrrrrrr (55 روز پیش)

شما برلیانس بگیر ضرر نمیکنی مگان دیگه عمرشو کرده و زمان خودش خوب بود اما الان دیگه نه

Sadraaa(78 روز پیش)

سلام. میشه کسایی ک دارن بگن سیستم تعلیق و نرمی ماشین چطوره و اینکه صدای موتور توی کابین چقد میاد؟ ممنون میشم

Aligh11 (63 روز پیش)

صدای موتور خیلی کمه کلا در مورد صدای موتور داخل کابین خیر صدا داخل کابین نیست .تعلیق و نرمی خیلی بستگی به لاستیک داره لاستیک های خودش که ایرانی بود خیلی خوب نبود اما لاستیک خارجی یا ایرانی خوب خیلی تاثیر گذاره ‌.

Sadraaa(66 روز پیش)

بین برلیانس و بسترن b30 موندم. میشه بنده رو راهنمایی کنید و نظر بدید...

Hfb (66 روز پیش)

از هر لحاظ حساب کنید بسترن b30 خیلی سرتر هست. چه کیفیت چه امکانات چه فنی چه خدمات پس از فروش . البته قیمتش هم خیلی بیشتره.(۱۰۰ و خورده ای میلیون ). فقط قطعات برلیانس بیشتر هست. برلیانس هم خوبه ولی عمرا به بسترن نمی رسه

Show More