نماینده کراس‌ اورهای آینده در اروپا

کانسپت نیسان IMQ با زبان طراحی جدید

15 اسفند 1397 17:50

نیسان کانسپت IMQ را به نمایشگاه خودرو ژنو 2019 آورده تا علاقمندان را با فرم کلی کراس اورهایی که در آینده عرضه خواهد کرد، آشنا سازد.

کانسپت IMQ خط مشی طراحی نسل سوم کراس اورهای ساخت نیسان در اروپا را به نمایش می‌گذارد.در طراحی این خودرو از فناوری انسان‌محوری استفاده شده که ریشه در سنت‌های ژاپنی داشته و البته همان‌طور که بسیاری افراد قبلاً حدس زده بودند، IMQ خودرویی برقی است که از نسل جدید پیشرانه‌های برقی ساخت نیسان بهره‌مند شده است. این پیشرانه برقی قدرتی برابر با 335 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 700 نیوتن‌متر تولید می‌کند که طبق اعلام شرکت سازنده، به صورت خطی انتقال خواهد یافت.

قدرت خروجی پیشرانه از طریق سیستم تمام چرخ محرک جدیدی به چرخ‌ها منتقل می‌شود که با توجه به مطلب اعلام شده از سوی نیسان، پیش‌بینی می‌شود توانایی زیادی در عبور از مسیرهای ناهموار مخصوصاً در شرایط برفی به این خودرو اعطا کند.

نیسان IMQ کانسپت

با توجه به ابعاد این خودرو که 4558 میلی‌متر طول، 1940 میلی‌متر عرض و 1560 میلی‌متر ارتفاع است، IMQ در رده کراس اورهای سایز C در بازار اروپا قرار می‌گیرد. فرم کلی طراحی این خودرو بسیار جلب توجه‌کننده بوده و نمایانگر زبان طراحی جدید نیسان است. نشان نیسان روی جلوپنجره V شکل قرار گرفته و با خطوط افقی سپر جلو هماهنگی دارد. در نمای عقب نیز چراغ‌های جدید با فرم بومرنگ و همچنین خط افقی شکل‌دهنده طراحی کلی این بخش جلب نظر می‌کنند.

برای بخشیدن جلوه‌ای ورزشکارانه به بدنه این کانسپت، نیسان از رینگ‌های 22 اینچی برای چرخ‌های آن استفاده کرده که با تایرهای سفارشی ساخت بریجستون پوشیده شده‌اند. درهای IMQ نیز به روشی آینده‌نگرانه و در خلاف جهت هم باز می‌شوند تا چهار سرنشین را به داخل خودرو دعوت نمایند.

اما طراحی‌های آینده‌نگرانه به همین جا ختم نشده بلکه به درون کابین IMQ نیز راه یافته که مهمترین بخش آن را می‌توان طراحی خاص داشبورد و صفحه نمایش بزرگ جای داده شده در آن دانست. صفحه نمایش کوچک دیگری نیز در بالای کنسول مرکزی نصب شده تا سایر اطلاعات مورد نیاز را به معرض نمایش بگذارد.

کابین کراس اور برقی نیسان

مدیر بخش طراحی نیسان آقای Alfonso Albaisa، طراحی این خودرو را ترکیبی از تفکرات مدرن و سنتی ژاپنی می‌داند که نمایش‌دهنده طراحی خودروهای هوشمند تولید شده توسط نیسان در آینده خواهد بود. به عقیده وی طراحی داخلی و خارجی کانسپت IMQ در هماهنگی با یکدیگر بوده و خط مشی طراحی نسل سوم کراس اورهای ساخت نیسان در اروپا را به نمایش می‌گذارد.

فناوری جالبی که در این خودرو معرفی شده اینترفیس 3D ساخت نیسان است که به سرنشینان امکان مشاهده قسمت‌های نامرئی مسیر را می‌دهد. در حقیقت به کمک فناوری حسگرهای بسیار پیشرفته ساخت نیسان، خودرو اطلاعات دیداری را از محیط اطراف دریافت کرده و پیش از مشاهده آن‌ها توسط چشم راننده و سرنشینان، اطلاعات را به نمایش می‌گذارد. در کنار آن از وضعیت ترافیک مسیر پیش رو نیز راننده را «باخبر» می‌کند.

در کنار این موارد قابلیت اضافه کردن یک آواتار سه بعدی در داخل خودرو صرفاً به منظور سرگرم کردن سرنشینان وجود دارد. در نهایت باید به فناوری خودران موجود در این کانسپت اشاره کنیم که با استفاده از حسگرهای پیشرفته، رادارها و دوربین‌هایی که مسیر را پایش می‌کنند به یاری راننده خواهد آمد.

اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران
محمد حسن 1397/12/16
کاملا مشخص است به واسطه همکاری با تیم لکسوس طراحی شده است لکسوس nx و rx و نسخه مفهومی این دو کاملا در کالبد آن پیداست
پاسخ
1
0
0
Amirreza1362 1399/12/28
متاسفم برای آدمایی که فکر میکنن تویوتا پدر خودروسازی دنیاس و هرکی بخواد ماشین بسازه باید ازش الگو بگیره
0
0