واردات نسل هشتم به ایران

بررسی فولکس‌ واگن گلف GTI مدل 2024 ماموت خودرو

8 اسفند 1402 13:23

کاتالوگ گلف GTI وارداتی منتشر شد

اسفند 1402: کمی پیش از نمایشگاه خودرو ژنو 2020، فولکس‌واگن هشتمین نسل هاچ‌بک قدرتمند و البته محبوب ساخت خود یعنی گلف GTI را معرفی کرد. حالا که حدود چهار سال از معرفی نسل جدید گلف می‌گذرد، شرکت ماموت خودرو خبر داده که ثبت سفارش گلف GTi با مدل 2024 را انجام داده است:

کاتالوگ گلف GTI وارداتی (PDF)

همانطور که می‌دانید، سقف قیمت خودروهای وارداتی معادل 20 هزار یوروست اما این نسخه از گلف، قیمتی در حدود 30 هزار دلار دارد. پس این آلمانی چگونه وارد بازار کشورمان شده است؟ جواب واضح است: با مجوز واردات خودرو جانبازان.

گفتنی است در سال 2018 نیز ماموت خودرو، نسل هفتم این آلمان محبوب را هم با موفقیت در بازار کشورمان عرضه کرد که با استقبال زیادی همراه شد. برای آشنایی هرچه بیشتر با نسل قدیمی این خودرو، مقاله زیر را مطالعه کنید:

. تست خودرو فولکس واگن گلف GTI مدل 2018

طراحی گلف GTI مدل 2024 وارداتی

در نمای خارجی به منظور ایجاد تمایز میان GTI با سایر نسخه‌های فولکس‌واگن گلف، نوار نورانی بالای جلوپنجره به جزئیات قرمز مزین شده و چند چراغ LED نیز در بخش لانه زنبوری سپر جلو تعبیه شده که البته در برخی بازارهای جهانی، این مورد بنابر سفارش خریدار نصب خواهد شد.

طراحی رینگ‌های پنج پره گلف GTI تاحدی به مدل قبل شباهت دارد هرچند که فرم زاویه‌دارتری در آن به چشم می‌خورد. کالیپر ترمزهای قرمز رنگ همچون قبل در رینگ‌های مدل جدید نیز مشاهده می‌شود.

طراحی چراغ ها و سپر عقب کمی مورد بازنگری قرار گرفته و جزئیات دیفیوزر عقب نیز جالب توجه است. نشان GTI نیز در بخش میانی در صندوق نصب شده است.

کابین و امکانات گلف GTI مدل 2024 وارداتی

نمایشگر 8 اینچی اطلاعات سرگرمی، صندلی‌های اسپرت با جزئیات و نشان GTI قرمز رنگ روی آن، از ویژگی‌های کابین گلف است.

کابین فولکس واگن گلف GTI

طراحی کنسول مرکزی، فرمان و اهرم تعویض دنده متحول شده و دکمه روشن کردن پیشرانه که قبل از بیدار شدن پیشرانه به رنگ قرمز درمی‌آید، به فرم مربع درآمده است. البته تمام این تحولات در حالی انجام شده که حس و حال دوست داشتنی فضای کابین محصولات فولکس‌واگن همچنان پابرجا باقیمانده است. براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت ماموت خودرو، گلف GTI مدل 2024 وارداتی بازار ایران، دارای امکانات زیر است:

. کروز کنترل هوشمند تطبیقی
. ایربگ راننده و سرنشین جلو
. ترمز ABS و EBD
. کنترل پایداری
. استارت دکمه‌ای
. نمایشگر 8 اینچی لمسی
. دوربین عقب
. سنسور پارک جلو و عقب
. سنسور باران
. 6 اسپیکر
. تهویه خودکار
. گرمکن صندلی‌های جلو
. تهویه مطبوع اتوماتیک
. هشدار حرکت بین خطوط
. پیشگیری از تصادف جلو
. سنسور فشار باد تایر
. دستیار کمک پارک
. هدآپ دیسپلی
و . . .

مشخصات فنی گلف GTI مدل 2024 وارداتی

همچون نسل قبل، فولکس‌واگن گلف GTI جدید هم از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره برده است. این پیشرانه به جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه DSG متصل شده است. خروجی پیشرانه فولکس واگن گلف به 241 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد و دیفرانسیل جلو است. 

سیستم تعلیق فولکس‌واگن گلف GTI در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب با آرایش چند اتصاله است. به هرحال می‌توان با اطمینان گفت که فولکس‌واگن در عین حفظ مزایای نسل قبلی گلف GTI، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کرده است.


شرایط فروش گلف 2024 وارداتی

برای اطلاع از زمان فروش فولکس‌واگن گلف GTI وارداتی شرکت ماموت خودرو و همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار این شرکت و نحوه ثبت نام خودروهای وارداتی آن، مقاله شرایط فروش ماموت خودرو را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران