هیولایی برپایه چارجر SRT هلکت مدل 2020

هات‌راد 11 هزار اسب‌بخاری دوج

30 تیر 1398 13:28

شرکت دوج به تازگی از خودروی تفریحی NHRA رونمایی کرده که براساس دوج چارجر SRT هلکت مدل 2020 ساخته و پرداخته شده است.

گذشته از ظاهر این هات‌راد، مهمترین نکته‌ای که درباره آن می‌توان بازگو کرد قدرت پیشرانه‌اش است: قدرتی برابر با 11 هزار اسب‌بخار!!اگر با نام مسابقات NHRA آشنایی ندارید، بد نیست بدانید که این نام مخفف «اتحادیه ملی هات‌راد» بوده و به رقابت درگی اطلاق می‌شود که در آمریکا و کانادا برگزار می‌شود و بیش از 40 هزار راننده را برای شرکت جذب می‌کند. این رقابت‌ها که توسط Wally Parks و در ایالت کالیفرنیا در آمریکا پایه‌گذاری شده، از 1951 تاکنون در حال برگزاری است.

همان‌طور که احتمالاً از مشاهده عکس‌ها دریافته‌اید، این هات‌راد مخصوص مسابقات از نظر ظاهری هیچ شباهتی با مدل خیابانی همنام خود ندارد. گذشته از فرم کلی بدنه باریک این دوج ارتقا یافته، به نقوش گرافیکی، چراغ‌ها و جلوپنجره نمایشی که روی بدنه آن نصب شده دقت کنید که طرحی همانند خودروهای شرکت‌کننده در مسابقات ناسکار دارند. به هرحال نمی‌توان انکار کرد که خودروی تفریحی دوج هرچه باشد، ظاهری بسیار جالب دارد.

گذشته از ظاهر این هات‌راد، مهمترین نکته‌ای که درباره آن می‌توان بازگو کرد قدرت پیشرانه‌اش است: قدرتی برابر با 11 هزار اسب‌بخار!! البته برای افرادی که با این سبک خودروها آشنایی دارند این رقم چندان شگفت‌آور نیست اما موردی که باعث جلب توجه می‌شود این بوده که اعلام شده قدرت پیشرانه این خودرو برگرفته از مدل تولید انبوه دوج چارجر SRT هلکت است. پیشرانه مدل مذکور نمونه‌ای هشت سیلندر و سوپرشارژر با حجم 6.2 لیتر و قدرت 707 اسب‌بخار است که در جهان خودروهای خیابانی، رقمی حیرت‌آور است.

هات راد دوج برپایه مدل چارجر

آقای Tim Kuniskis که مدیریت آلفارومئو و سرپرستی بخش خودروهای سواری برندهای زیرمجموعه گروه فیات-کرایسلر را برعهده دارد، علت ساخت این خودرو را توجه به علاقه طرفداران مسابقات NHRA دانسته که در نهایت به شکل‌گیری این خودرو منجر شده، خودرویی که قدرت خود را از پیشرانه HEMI برگرفته است. ایشان در ادامه این خودرو که متعلق به Matt Hagan است را تنها خودرویی از این نوع دانسته که به پیشرانه دوج چارجر SRT هلکت مجهز بوده اما به واسطه تغییرات انجام شده روی این پیشرانه، قدرتی بسیار بیشتر از حالت استاندارد این پیشرانه در اختیار دارد.

مالک این خودرو یعنی آقای Matt Hagan که پیش از این دو مرتبه در مسابقات NHRA مقام قهرمانی را به دست آورده، قرار است آخر همین هفته خودروی خود را در پیست Bandimere در نزدیکی شهر دنور به حرکت درآورد.

دیدگاه کاربران