بالاتر از ب‌ا‌م‌و سری 3 و تسلا مدل 3

مزدا 3 خودروی سال زنان شد

4 آذر 1398 16:28

نسل جدید مزدا 3، اسپرت زیبای ژاپنی‌ها توانست جایزه عجیب خودروی سال زنان را از آن خود کند.

مزدا 3 در میان رقبای سرسختی مانند آئودی E-Tron، تسلا مدل 3 و ب‌ام‌و سری 3 عنوان خودروی سال زنان را به خود اختصاص داد.این انتخاب از سوی هیات داورانی با حضور زنانی از 30 کشور مختلف انجام شده بود. معیارهای اصلی خودروی برگزیده طراحی، کاربرد، ایمنی، اثرات زیست محیطی و البته نسبت ارزش اقتصادی آن بوده است.

این مراسم که در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی دوبی 2019 اجرا شده بود در نهایت با انتخاب خودروی برنده به کار خود پایان داد. نکته جالب در این میان حضور رقبای سرسختی مانند آئودی E-Tron، تسلا مدل 3 و ب‌ام‌و سری 3 بوده است. البته در بخش انتخاب خودروی شهری مخصوص زنان این کیا XCeed کره‌ای بود که توانست برنده میدان باشد. هاچ‌بک جمع و جور و اسپرتی که از زبان نسل جدید Ceedهای کیا بهره کافی برده است.

در این مراسم جایزه دیگری با عنوان خودروی سبز سال زنان نیز انتخاب شد که جایزه آن به کیا Soul EV برقی تعلق پیدا کرد. ب‌ام‌و سری 8، پورشه 911 و رنج‌رور ایووک به ترتیب مدال طلای بخش‌های خودروی GT، خودروی اسپرت و شاسی‌بلند سال زنان را از آن خود کردند. بد نیست بدانید مزدا 3 جدید مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری از سری Skyactiv-G با قدرت حدود 190 اسب‌بخار است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران