خودرویی مسابقه‌ای و تولید محدود

معرفی مک‌لارن 620R آماده رقابت در پیست

19 آذر 1398 17:27

با نگاهی به فعالیت‌های مک‌لارن در مدت اخیر، می‌توان به آسانی دریافت که این شرکت سازنده خودروهای اسپرت سال پر مشغله‌ای را پشت سر گذاشته است. پس از معرفی نسخه روباز مدل Elva، گرندتورر لوکس GT، نسخه 600LT اسپایدر، مدل سنا GTR که تنها مجوز حرکت در پیست را دارد و همچنین چند مدل تولید محدود دیگر، اکنون اخباری به گوش می‌رسد که از معرفی یک مدل جدید دیگر از سوی این شرکت خبر می‌دهد.

به لطف افزایش قدرت، اکنون محصول سفارشی مک‌لارن قادر است ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد که 0.3 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد خواهد بود. این مدل جدید مک‌لارن چیزی نیست جزء 620R که نمونه‌ای تقویت شده از 570S بوده و براساس مدل مسابقه‌ای 570S GT4 ساخته و پرداخته شده است.

این خودروی کوپه که تنها در تیراژ 350 دستگاه ساخته خواهد شد، به همان پیشرانه 3.8 لیتری توئین توربو هشت سیلندر مجهز شده که قبلاً هم شاهد نصب آن در محصولات مک‌لارن بوده‌ایم با این تفاوت که اکنون به واسطه اعمال تغییر در ECU و مدیریت توربوشارژر مورد تقویت قرار گرفته و میزان قدرت و حداکثر گشتاور آن به ترتیب با 49 و 20 واحد افزایش نسبت به مدل استاندارد 570S به 611 اسب‌بخار و 620 نیوتن‌متر رسیده است. به لطف این افزایش قدرت، اکنون محصول سفارشی مک‌لارن قادر است ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد که 0.3 ثانیه سریعتر از مدل استاندارد خواهد بود.

زمان موردنیاز برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر برساعت از حالت سکون نیز از 9.5 ثانیه به 8.1 ثانیه کاهش یافته است. نکته جالب اینجاست که در این نسخه خاص تمرکز بر روی شتاب‌گیری بوده و برخلاف انتظار رقم حداکثر سرعت از 328 کیلومتر برساعت در نسخه استاندارد به 322 کاهش یافته است.

بد نیست بدانید افزایش قدرت مک‌لارن 620R تنها به دلیل اعمال تغییر در پیشرانه نبوده بلکه عامل کاهش وزن نیز نقش مهمی در این میان ایفا کرده، بدین معنی که وزن خالص مدل 620R برابر با 1282 کیلوگرم بوده که 31 واحد کمتر از مدل استاندارد یعنی 570S است.

به منظور دستیابی به عملکرد بهتر، خریداران مک‌لارن 620R می‌توانند تایرهای استاندارد P Zero R ساخت پیرلی را با مجموعه مخصوص پیست مسابقه تعویض نمایند که نسبت به تایر استاندارد 8 درصد صخامت بیشتری دارند.

باله عقب در مک‌لارن 620R

باله قابل تنظیم عقب که در سرعت 250 کیلومتر برساعت نیروی رو به پایینی معادل با 185 کیلوگرم ایجاد می‌کند نیز یکی دیگر از تغییرات مهم اعمال شده بر روی این خودرو است. نیروی بازدارنده این خودروی قدرتمند نیز افزایش یافته به نحوی که از نسل جدید ترمزهای کربن سرامیک سبک وزن در سامانه ترمز استفاده شده است. ابعاد دیسک‌های ترمز در محورهای جلو و عقب به ترتیب 390 و 380 میلیمتر بوده که در هر دو محور در همکاری با کالیپرهای آلومینیومی فعالیت می‌کنند.

فضای کابین نیز نسبت به 570S استاندارد بدون تغییر نمانده و تغییراتی شامل صندلی‌های مسابقه‌ای فیبرکربنی با کمربند ایمنی شش نقطه‌ای، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان از جنس فییرکربن، دوخت قرمز رنگ فرمان در این فضا اعمال شده است.

مک‌لارن 620R

مک‌لارن برای پوشش بدنه 620R سه رنگ مشکی اونیکس با نوارهای نارنجی، سفید سیلیکا با نوارهای نارنجی و نارنجی اختصاصی مک‌لارن با نوارهای مسابقه‌ای سفید را درنظر گرفته است. البته در صورت تمایل خریدار به سفارش رنگ دیگری برای خودروی خود، بخش خودروهای سفارشی مک‌لارن یعنی MSO مجموعه ای کامل از انواع طیف رنگ‌ها را در اختیار وی قرار خواهد داد.

قیمت پایه مک‌لارن 620R در ایالات متحده برابر با 299 هزار دلار بوده و تولید آن از ماه ژانویه آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران