پرچمدار خودروسازی فرانسه

معرفی سدان لوکس دی اس 9

6 اسفند 1398 10:51

تقریباً پس از گذشت شش ماه از رونمایی DS9 در چین، اکنون نسخه اروپایی این خودرو معرفی شده است.

سدان DS9 که قرار است در کنار DS3 کراس‌بک و DS7 در سبد فروش برند فرانسوی قرار گیرد، در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2020 به طور رسمی معرفی خواهد شد.کاملاً واضح است که DS9 براساس سازه پژو 508 L ساخته خواهد شد هرچند که بسیار تلاش شده در فرم ظاهری متفاوت از همتای شیر- نشان خود باشد.

روی بدنه سدان پرچمدار برند DS به مقدار زیادی از کروم استفاده شده که واضح‌ترین آن را باید خط عمودی روی کاپوت دانست اما در بخش‌های دیگری همچون اطراف چراغ‌های عقب و روی ستون C نیز به چشم می‌خورد.

نکته‌ای که برخلاف انتظار بوده و کمی باعث تعجب شده این است که برخلاف پژو 508، در DS9 شاهد شیشه‌های جانبی بدون فریم نیستیم، عاملی که می‌تواند یک خودروی سدان خانوادگی را درنظر خریداران بسیار لوکس جلوه دهد.

سدان لوکس دی اس 9

طول، عرض و ارتفاع DS9 به ترتیب برابر با 4933، 1855 و 1468 متر و فاصله بین محورهای آن نیز 2859 متر خواهد بود. در نتیجه می‌توان سدان پرچمدار برند DS را در طول و عرض تقریباً برابر با ب‌ام‌و سری 5 حساب کرد. با این حال فاصله محوری این خودرو از رقیب آلمانی کمتر بوده که احتمالاً به فضای کمتر برای سرنشینان عقب منجر خواهد شد.

در فضای داخلی DS9 با مواردی روبرو می‌شویم که به چشم آشنا هستند همچون دسته دنده مشابه با پژو 508 یا فرمان و دو نمایشگر بزرگ که پیش از این در DS7 کراس‌بک دیده بودیم. در کل می‌توان گفت کابین این خودرو از همتایان پژو نشان خود بسیار لوکس‌تر به نظر می‌رسد اما در مقایسه با رقبای آلمانی نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

کابین سدان لوکس دی اس 9

فهرست امکانات رفاهی DS9 شامل موارد زیادی بوده که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق فعال، صندلی‌های مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور با پورت‌های USB، دستیار راننده در سطح 2 خودران تا حداکثر سرعت 180 کیلومتر برساعت، دستیار پارک و مجموعه ایمنی DS (شامل نایت ویژن، کنترل سطح هوشیاری راننده، نورپردازی فعال LED، پایش نقاط کور، ترمز خودکار اضطراری و تشخیص علائم ترافیکی) اشاره کرد.

در هنگام نزدیک شدن به DS9 دستگیره درها همچون تسلا از جای خود بلند می‌شوند. علاوه‌براین، برای دسترسی به خودرو الزاماً نیاز به کلید نیست بلکه به کمک تلفن همراه نیز می‌توان این امر را انجام داد.

آقای Thierry Metroz به عنوان مدیرطراحی برند DS در کنار نورپردازی داخلی با هشت رنگ، به ساختار افقی فضای داخلی اشاره کرده و آن را در هماهنگی کامل با ارتفاع کم نشیمن‌گاه صندلی‌ها و شیب خط سقف دانسته است.

شرکت DS در کنار نصب سیستم صوتی Focal Electra، این سدان لوکس را از طریق DS Inspirations به قابلیت شخصی‌سازی نیز مجهز کرده تا مالک خودرو برحسب سلیقه خود تغییراتی در حس و حال فضای داخلی اعمال نماید.

سدان پرچمدار DS قرار است به پیشرانه پلاگین هیبرید E-TENSE مجهز شود که شامل یک واحد بنزین‌سوز توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بوده و مجموعاً 225 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. DS9 می‌تواند بین 40 تا 50 کیلومتر مسافت را تنها با اتکا به باتری 11.9 کیلووات ساعتی طی نماید. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

آن‌طور که اعلام شده، قرار است مدت کوتاهی پس از ورود نسخه اولیه شاهد ورود دو مدل دیگر از این خودرو باشیم. در یکی از این مدل‌ها قدرت پیشرانه به 250 اسب‌بخار رسیده که به افزایش شعاع حرکتی منجر خواهد شد و در نسخه دیگر نیز قدرت پیشرانه برابر با 360 اسب‌بخار خواهد بود که از طریق سامانه چهار چرخ محرک هوشمند به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سدان DS9 که قرار است در کنار DS3 کراس‌بک و شاسی‌بلند لوکس DS7 در سبد فروش برند فرانسوی قرار گیرد، در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2020 به طور رسمی معرفی خواهد شد.

دیدگاه کاربران