آتش‌بازی بوگاتی و رفقا

15 خودروی گران‌قیمت معاصر

14 فروردین 1399 16:27
  • آتش‌بازی بوگاتی و رفقا

    آتش‌بازی بوگاتی و رفقا

    بوگاتی در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2019 از مدل سفارشی La Voiture Noire پرده‌برداری کرد. از آن زمان تاکنون نیز این شرکت چند مدل سفارشی دیگر تولید و روانه بازار کرده است. غیر از مشخصات فنی و ظاهری ویژه‌ای که La Voiture Noire دارد، باید به قیمت تعجب‌آور آن نیز اشاره کرد که هرچند در ابتدای عرضه 12.5 میلیون دلار تعیین شده اما اکنون به

  • 15- استون‌مارتین والکایری

    15- استون‌مارتین والکایری

    • قیمت : 3.2 میلیون دلار

    هرچند محصول هیبرید استون‌مارتین هنوز به بازار نرسیده اما بد نیست بدانید تمام آن‌ها از قبل پیش‌فروش شده‌اند. استون‌مارتین فعلاً قیمت دقیق این خودرو را اعلام نکرده اما براساس شواهد رقم 3.2 میلیون دلار برای آن تخمین زده می‌شود. گذشته از قیمت، پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری والکایری قدرتی برابر با 1160 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 900 نیوتن‌متر تولید کرده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 321 کیلومتر برساعت خواهد بود. قرار است در ابتدا 150 دستگاه از مدل استاندارد استون‌مارتین والکایری و مدتی بعد نیز 25 نمونه از نسخه AMR این مدل ساخته شود.

  • 14- بوگاتی شیرون Pur Sport

    14- بوگاتی شیرون Pur Sport

    • قیمت : 3.3 میلیون دلار

    بوگاتی با ساخت نسخه Pur Sport از مدل شیرون که در جریان نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد، بیشتر بر خصوصیات آیرودینامیک، کاهش وزن و بهینه‌سازی تقسیم قدرت میان محورها تمرکز داشته است. پیشرانه 16 سیلندر هشت لیتری آن مشابه مدل استاندارد بوده و 1500 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند اما ردلاین دور موتور با 200 واحد افزایش به 6900 دوربر دقیقه رسیده و جعبه‌دنده اتوماتیک نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. ظاهر Pur Sport نیز تفاوت‌هایی همچون باله بزرگتر عقب و قطعات آیرودینامیک در نمای جلو با مدل استاندارد دارد. قرار است تولید این مدل در اواخر سال 2020 با قیمت پایه 3.3 میلیون دلار آغاز شود.

  • 13- بوگاتی ویرون با تیونینگ منصوری

    13- بوگاتی ویرون با تیونینگ منصوری

    • قیمت : 3.4 میلیون دلار

    مهمترین نکته درباره این نسخه از ویرون آن است که بخش فنی ویوره (Vivere) نه توسط بوگاتی بلکه به دست متخصصان یک شرکت تیونر مشهور یعنی منصوری ساخته و پرداخته شده است. این تیونر تنها دو نمونه از نسخه Vivere را با قیمت 3.4 میلیون دلار ساخته و به مشتریان خاص عرضه کرده است. قطعات فیبرکربنی بدنه، پوشش سفید و مشکی چرم به همراه قطعات فیبرکربن در کابین و پیشرانه‌ای به قدرت 1200 اسب‌بخار از مهمترین ویژگی‌های این نسخه خاص از ویرون به‌شمار می آید. حداکثر سرعت این خودرو 408 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

  • 12- W موتورز لایکان هایپراسپرت

    12- W موتورز لایکان هایپراسپرت

    • قیمت : 3.4 میلیون دلار

    شرکت W Motors که در دوبی قرار دارد، در سال 2013 با معرفی مدل لایکان هایپراسپرت (Lykan Hypersport) جهانیان را شگفت زده کرد. با وجود استفاده از تیتانیوم در چراغ‌های LED جلو به همراه 420 قطعه الماس 15 قیراطی و همچنین نمایشگر کنسول مرکزی که مجهز به فناوری هولوگرافیک بود، می‌توان به راحتی متوجه شد که چرا این خودرو در زمان عرضه سومین خودروی گران‌قیمت جهان به شمار می‌آمد. هرچند که اکنون رتبه Lykan Hypersport در میان خودروهای گران‌قیمت نسبت به آن زمان بسیار سقوط کرده اما بازهم خودرویی قابل توجه است مخصوصاً پیشرانه 3.7 لیتری شش سیلندر آن که مجهز به توئین توربو بوده و 780 اسب‌بخار قدرت و 960 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

  • 11- پاگانی هوایرا رودستر BC

    11- پاگانی هوایرا رودستر BC

    • قیمت: 3.5 میلیون دلار

    پس از معرفی نسخه استاندارد از مدل هوایرا، بسیاری علاقمندان منتظر رونمایی از مدل رودستر این خودرو بودند. سال گذشته پاگانی به انتظار این دسته افراد نیز پاسخ داده و از هوایرا رودستر BC پرده‌برداری کرد، هیولایی روباز که 800 اسب‌بخار قدرت و 1049 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. بد نیست بدانید مهندسان پاگانی با دستکاری پیشرانه 12 سیلندر توئین توربو شش لیتری این خودرو که ساخت AMG است، هوایرا رودستر BC را به میزان 50 اسب‌بخار نسبت به مدل کوپه تقویت کرده. غیر از لذت شنیدن صدای پیشرانه قدرتمند این خودروی روباز، مالکان هوایرا رودستر BC از تملک خودرویی بسیار کمیاب نیز خوشنود خواهند بود، خودرویی که تنها در تیراژ 40 دستگاه ساخته شده است.

  • 10- لامبورگینی سیان

    10- لامبورگینی سیان

    • قیمت : 3.6 میلیون دلار

    از بسیاری جهات لامبورگینی سیان را می‌توان نمایانگر محصولات آینده این خودروساز ایتالیایی دانست. هرچند که این مدل براساس اونتادور SVJ ساخته شده اما اولین محصول این خودروساز ایتالیایی محسوب می‌شود که از نیروی کمکی برقی برای حرکت استفاده می‌کند، بدین معنی که در کنار پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر که در مدل SVJ نیز نصب شده، سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی نیز قرار گرفته تا مجموع قدرت خروجی پیشرانه را به 819 اسب‌بخار برساند و سیان را به قدرتمندترین لامبورگینی ساخته شده تاکنون تبدیل نماید. لامبورگینی تنها 63 دستگاه از مدل سیان را با قیمت 3.6 میلیون دلار خواهد ساخت.

  • 9- بوگاتی شیرون سوپراسپرت  300 +

    9- بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 +

    • قیمت: 3.9 میلیون دلار

    اوایل سال جاری میلادی شرکت بوگاتی اعلام کرد که با نسخه‌ای ویژه از مدل شیرون، توانسته از رکورد سرعت 300 مایل برساعت (480 کیلومتر برساعت) عبور نماید. شیرون سوپراسپرت 300 + نسخه خیابانی از همان خودروی رکوردشکن بوده که در تیراژ 30 دستگاه با رنگ‌آمیزی خاص بدنه عرضه می‌شود. هرچند این خودرو توانسته از مرز 300 مایل برساعت عبور کند و این رقم در نام آن هم به چشم می‌خورد، اما حقیقت این است که حداکثر سرعت نمونه‌های تولیدی این مدل به 277 مایل برساعت (443 کیلومتر برساعت) محدود شده است. تولید این مدل از سال 2021 آغاز خواهد شد.

  • 8- لامبورگینی وننو

    8- لامبورگینی وننو

    • قیمت : 4.5 میلیون دلار

    لامبورگینی در فاصله سال های 2014 تا 2015 تعداد 14 دستگاه از مدل وننو (Veneno) را تولید کرد، خودرویی که براساس مدل اونتادور و در دو مدل کوپه و کانورتیبل ساخته شده و با قیمت 4.5 میلیون دلار به فروش رسید. در زیر کاپوت این خودرو نسخه تقویت شده از پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری مدل اونتادور نصب شده که قدرت آن به 740 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به 609 نیوتن‌متر رسیده است. بدین ترتیب شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت وننو برابر با 2.9 ثانیه اندازه‌گیری شده، خودرویی که گران‌قیمت‌ترین لامبورگینی محسوب می‌شود.

  • 7- کونیخ‌زگ CCXR ترتیوا

    7- کونیخ‌زگ CCXR ترتیوا

    • قیمت : 4.8 میلیون دلار

    هرچند این دوره از نمایشگاه خودرو ژنو لغو شد اما به هرحال کونیخ‌زگ مدل Jesko را معرفی کرد، خودرویی که از بسیاری جهات در میان سایر محصولات این شرکت سنت‌شکن حساب می‌شود. با تمام این‌ها، نمی‌توان مدل CCXR  ترتیوا را نادیده گرفت. بدنه این خودروی خاص که با قیمت 4.8 میلیون دلار و تنها در تیراژ سه دستگاه ساخته شد، با روکشی از فیبرکربن و الماس تزئین شده بود. کونیخ‌زگ CCXR ترتیوا به پیشرانه 4.8 لیتری هشت سیلندر توئین توربو مجهز شده بود که 1004 اسب‌بخار قدرت و 1080 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

  • 6- پاگانی هوایرا ایمولا

    6- پاگانی هوایرا ایمولا

    • قیمت : 5.4 میلیون دلار

    این خودرو اولین بار در سپتامبر 2019 معرفی شد اما مشخصات فنی آن به تازگی اعلام شده است. پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر آن ساخت AMG و مجهز به توربوشارژر دوقلو بوده و به واسطه تولید 827 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور، این خودرو را به قوی‌ترین محصول پاگانی تبدیل می‌کند. نصب برخی قطعات روی بدنه این مدل همچون باله بزرگ عقب و قطعه اضافی که روی سقف قرار گرفته نه تنها کارکرد آیرودینامیکی داشته بلکه ظاهر آن را نیز بسیار جالب توجه ساخته است. از پاگانی ایمولا تنها 5 دستگاه و با قیمت 5.4 میلیون دلار عرضه خواهد شد.

  • 5- بوگاتی دیوو

    5- بوگاتی دیوو

    • قیمت: 5.8 میلیون دلار

    در میان محصولات اخیر شرکت بوگاتی، مدل دیوو را باید متفاوت از دیگران دانست. این مدل در عین اشتراک زیاد با مدل شیرون، به واسطه تغییرات انجام شده قیمت بسیار بیشتری نسبت به آن دارد. به واسطه نصب رینگ‌های سبک‌تر، اینترکولر فیبرکربنی و حذف برخی قطعات، وزن کلی بوگاتی دیوو نسبت به شیرون 35 کیلوگرم سبک‌تر شده است. با وجود عدم تغییر در قدرت 1500 اسب‌بخاری پیشرانه این خودرو (که با شیرون مشترک است)، به لطف کاهش وزن و همچنین بهبود آئرودینامیک بدنه، اکنون Divo می‌تواند 8 ثانیه سریع‌تر از شیرون پیست Nardo را طی نماید. بوگاتی برای ساخت 40 نمونه از این خودروی 5.8 میلیون دلاری برنامه‌ریزی کرده است.

  • 4- میباخ اکسلرو

    4- میباخ اکسلرو

    • قیمت: 8 میلیون دلار

    میباخ اکسلرو در سال 2004 و به بهانه تست جدیدترین مدل تایر ساخت کمپانی گودیر ساخته و معرفی شد. این خودروی منحصربه‌فرد براساس سازه محصول میباخ در آن زمان شکل گرفت و از همان پیشرانه توئین توربو 12 سیلندر بهره می‌برد که 690 اسب‌بخار قدرت و 1020 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. حداکثر سرعت این کوپه سیاه رنگ به 350 کیلومتر برساعت محدود شده است. ارزش فعلی این خودرو در حدود 10 میلیون دلار برآورد می‌شود.

  • 3- بوگاتی چنتودیچی

    3- بوگاتی چنتودیچی

    • قیمت: 9 میلیون دلار

    سال گذشته و در جریان هفته خودرویی Pebble Beach، بوگاتی از مدل چنتودیچی (Centodieci) رونمایی کرد. قرار است تنها 10 دستگاه از این مدل تولید شود، خودرویی که به عنوان برداشتی مدرن از مدل EB110 شناخته می‌شود. بهانه معرفی این خودرو را می‌توان یکصد و دهمین سالگرد تاسیس شرکت بوگاتی دانست. هرچند ظاهر چنتودیچی را نمی‌توان موردپسند همگان دانست اما در عین حال مالک خودرو می‌تواند از کمیاب بودن آن مطمئن باشد. با قیمت 9 میلیون دلار می‌توان بوگاتی چنتودیچی را یکی از گران‌ترین خودروهای جهان به‌شمار آورد.

  • 2- رولزرویس Sweptail

    2- رولزرویس Sweptail

    • قیمت: 12.8 میلیون دلار

    رولزرویس Sweptail در سال 2017 عنوان گران‌ترین خودروی جهان را به دست آورد اما به دلیل آن‌که شرکت سازنده به صورت رسمی رقم قیمت این خودرو را تایید نکرد، در فهرست حاضر مجبور هستیم جایگاه اول را به خودروی دیگری نسبت دهیم. نکته مهم درباره Sweptail آن است که روند طراحی و توسعه این خودرو پیش از معرفی نمونه نهایی در رویداد Concorso d'Eleganza Villa d'Este، چهار سال طول کشیده است.

  • 1- بوگاتی La Voiture Noire

    1- بوگاتی La Voiture Noire

    • قیمت : 12.5 میلیون دلار

    با برچسب قیمتی 12.5 میلیون دلار که با افزوده شدن مالیات به 18.7 میلیون دلار خواهد رسید، خودروی منحصربه‌فرد بوگاتی La Voiture Noire را می‌توان به صورت رسمی، گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان نامید که به صورت صفر کیلومتر از سوی سازنده به فروش رسیده است. این خودرو که به عنوان برداشتی مدرن از مدل کلاسیک تایپ 57SC آتلانتیک شناخته می‌شود، از همان پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری مجهز به چهار توربوشارژر مدل شیرون بهره‌مند شده که 1479 اسب‌بخار قدرت و 1600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. چهره منحصربه‌فرد این خودرو به همراه مواردی جالب همچون خروجی شش‌گانه اگزوز و لوگوی بزرگ بوگاتی در بخش عقب را می‌توان بسیار جالب توجه دانست.

دیدگاه کاربران