آغاز فروش از سال 2021

نسل جدید تویوتا هایلندر در اروپا

23 اردیبهشت 1399 13:11

مدتی از عرضه نسل جدید تویوتا هایلندر در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد. پیش از این خبری حاکی از عرضه هایلندر در اروپا شنیده نشده بود، اما اکنون اعلام شده که خودروساز ژاپنی قصد دارد از ابتدای سال آینده میلادی فروش این شاسی‌بلند هفت نفره را در قاره سبز نیز آغاز نماید.

با توجه به تمایل و علاقه مشتریان اروپایی به خودروهای با میزان پایین آلایندگی، تویوتا این خودرو را با قوای محرکه هیبرید به خریداران اروپایی پیشنهاد می‌کند.مشتریان اروپایی در حالی به استقبال هایلندر می‌روند که تویوتا پیش از این اقدام به عرضه مدل‌های C-HR، راوفور و اخیراً یاریس کراس کرده است. نسل جدید هایلندر براساس پلتفرم GA-K ساخته شده و از نظر بصری نیز شباهت زیادی به نسخه ارائه شده در بازار آمریکای شمالی دارد.

بدیهی است که ابعاد بدنه این خودرو نیز با مدل مخصوص ایالات متحده تفاوتی نداشته و فضای بار آن نیز برابر با 658 لیتر بوده که با جمع‌آوری ردیف دوم صندلی‌ها به 1909 لیتر افزایش خواهد یافت.

با توجه به تمایل و علاقه مشتریان اروپایی به خودروهای با میزان پایین آلایندگی، تویوتا این خودرو را با قوای محرکه هیبرید به خریداران اروپایی پیشنهاد می‌کند. پیشرانه 2.5 لیتری بنزین‌سوز این خودرو به یاری موتورهای الکتریکی نصب شده در محورهای جلو و عقب و پشتیبانی یک باتری نیکل-هیدرید فلز، هایلندر را به پیش می‌راند. قدرت خروجی این مجموعه به 244 اسب‌بخار و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن به 146 گرم بر کیلومتر می‌رسد درحالی‌که مصرف سوخت آن برابر با 6.6 لیتر بر کیلومتر خواهد بود. تمام ارقام مذکور براساس استاندارد WLTP اندازه‌گیری شده است.

تویوتا هایلندر هیبریدی

تویوتا اعلام کرده که این خودرو در میان رقبای همرده، بهترین میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن نسبت به قدرت خروجی پیشرانه را ارائه می‌دهد.

در زمینه ایمنی نیز تویوتا هایلندر در اروپا با طیف وسیعی از سیستم‌های دستیار ایمنی تویوتا به فروش می‌رسد که شامل سامانه پیشگیری از برخورد با دستیار فرمان فعال، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دستیار تابلوخوان، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و غیره می‌شود.

قیمت تریم‌های مختلف این خودرو در زمان نزدیک عرضه مشخص خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران