هاچ‌بکی فوق‌العاده برای مسابقات GTC آفریقا

معرفی نسخه مسابقه‌ای از فولکس‌واگن گلف GTI

14 تیر 1399 16:55

فولکس‌‌واگن با مسابقات اتومبیلرانی بیگانه نبوده و در طول سالیان گذشته با محصولات گوناگون همچون نسخه‌های تقویت شده از گلف GTI، حضور موفقیت‌آمیزی در رقابت‌های مختلف داشته است. این شرکت همین اواخر نسخه مسابقه‌ای از مدل جتا را در مسابقات جهانی تورینگ آفریقا شرکت داده و به نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز هم دست یافته است. اکنون نوبت گلف GTI شده تا در رقابت GTC آفریقا حضور پیدا کند.

مدیریت فولکس در آفریقای جنوبی تصمیم گرفته مدل تقویت شده GTI را در مسابقات شرکت دهد تا قابلیت‌های آن را به نمایش بگذارد.مدیریت برند فولکس‌واگن در آفریقای جنوبی، ضمن اشاره به حضور مدل جتا در مسابقات در چهار سال گذشته، عدم تولید این مدل به صورت فرمان راست را به عنوان انگیزه این شرکت برای یافتن یک خودروی جایگزین اعلام کرده است.

با وجود آن‌که نسخه GTI از نسل هشتم فولکس‌واگن گلف زودتر از سال 2021 در بازار خودروی آفریقای جنوبی عرضه نخواهد شد، اما مدیریت این برند در آفریقای جنوبی تصمیم گرفته مدل تقویت شده GTI را در مسابقات شرکت دهد تا قابلیت‌های آن را به نمایش بگذارد.

هرچند فولکس‌واگن از اعلام جزئیات دقیق درباره گلف GTI GTC خودداری نموده ولی سازه این خودرو براساس شاسی لوله‌ای از فولاد مقاوم شده شکل گرفته است. در مسابقات GTC شرکت‌کنندگان اجازه اعمال تغییر روی شاسی، سیستم انتقال قدرت و تعلیق را نداشته و همه چیز به مهارت راننده بستگی دارد بنابراین می‌توان حضور این نمونه در مسابقات را به عنوان نمایش مدل معمولی GTI تلقی کرد.

نسخه مسابقه‌ای از فولکس‌واگن گلف GTI

قدرت پیشرانه این خودرو 242 اسب‌بخار است که به محور جلو منتقل می‌شود. براساس شنیده‌ها، نسخه TCR این خودرو نیز قدرتی برابر با 296 اسب‌بخار در اختیار دارد. قوی‌ترین نسخه از گلف مدل R خواهد بود که انتظار می‌رود در سال 2022 و با قدرت 329 اسب‌بخار در اختیار خریداران قرار گیرد.

همچون بسیاری رویدادها و مسابقات دیگر، همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده برگزاری مسابقات GTC برای فصل 2020 به تعویق بیافتد. با وجود آن‌که هنوز به صورت رسمی تاریخ خاصی برای شروع اولین دور از مسابقه اعلام نشده، برخی شایعات از شروع این رویداد در ماه آگوست خبر می‌دهد.

دیدگاه کاربران