رقیب فرانسوی ب‌ام‌و سری یک

معرفی نسل جدید دی اس 4

16 بهمن 1399 09:45

یکی از زیرمجموعه‌های گروه تازه تاسیس استلانتیس، برند دی اس - DS - است که در سال 2009 و به عنوان شاخه لوکس سیتروئن پا به عرصه گذاشت. دی اس که در سال 2015 به عنوان یک برند مستقل شناخته شد، اکنون سه مدل را در سبد محصولات خود دارد که شامل کراس‌اور DS3، کراس‌اور پرچمدار DS7 و سدان بزرگ DS9 است.

نسل جدید دی اس 4 همچون بسیاری از محصولات جدید گروه PSA براساس پلتفرم EMP2 شکل گرفته تا با رقبای قدری نظیر ب‌ام‌و سری یک روبرو شود.اکنون نسل جدید دی اس 4 به عنوان چهارمین عضو این خانواده به میدان آمده تا عدم موفقیت نسل قبل که در سال 2018 به خط پایان رسید را جبران نماید. همچون بسیاری از محصولات جدید گروه PSA از جمله نسل جدید سیتروئن C4، این خودرو نیز براساس پلتفرم EMP2 شکل گرفته است.

طراحی ظاهری دی اس 4 جدید بسیار متفاوت با نسل قبل بوده و البته از زبان طراحی نسل جدید محصولات این برند فرانسوی بهره‌مند شده که چراغ‌های ماتریسی LED جلو به همراه دی‌لایت متشکل از 98 واحد نوردهی، نقش مهمی در زیبایی آن دارند. علاوه‌براین دستگیره‌های بالارونده جایگزین اهرم‌های مخفی درهای عقب شده که در نسل قدیم این خودرو دیده می­‌شد. خریداران دی اس 4 امکان سفارش رینگ‌های 20 اینچی را نیز خواهند داشت.

دی اس 4 نسل دوم

طول و عرض این هاچ‌بک پرمیوم نسبت به نسل قبل افزایش یافته و به ترتیب به 4.4 و 1.83 متر رسیده درحالی‌که ارتفاع کمتر از قبل شده و برابر با 1.47 متر است.

فهرست امکانات رفاهی این خودرو بسیار وسیع است و جزئیات زیادی از سیستم صوتی Focal به قدرت 690 وات تا خوشبوکننده هوا را دربرمی‌­گیرد. نمایشگر هداپ 21 اینچی با واقعیت افزوده مجازی و سطح 2 فناوری نیمه خودران از دیگر امکانات مهم دی اس 4 است که البته در سایر محصولات این برند پرمیوم فرانسوی هم نصب می‌­شود.

کابین دی اس 4 نسل دوم

تنوع پیشرانه‌های قابل نصب روی این خودرو هم نسبتاً زیاد بوده و شامل نمونه‌های بنزین‌سوز PureTech با قدرت 130، 180 و 225 اسب‌بخار ، نمونه دیزل BlueHDi با قدرت 130 اسب‌بخار و نسخه پلاگین هیبرید با مجموع قدرت 225 اسب‌بخار می­‌شود.

تمام این مدل‌ها به همراه جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک عرضه می­‌شود. بد نیست بدانید شعاع حرکتی مدل پلاگین هیبرید (PHEV) در حالت تمام برقی و بنابر استاندارد WLTP، تقریباً برابر با 50 کیلومتر خواهد بود.

قرار است نسخه‌های کراس‌بک (با ارتفاع بیشتر) و پرفورمنس از این خودرو نیز عرضه شوند که بسته به نسخه، طراحی فضای داخلی و متریال استفاده شده همچون پوشش‌های چرم آلکانترا و ناپا متفاوت خواهد بود.

با وجود انتشار اخباری مبنی بر تصمیم پژو برای بازگشت به بازار آمریکای شمالی، هنوز خبری از تصمیم مدیران استلانتیس برای عرضه برند DS در ایالات متحده به گوش نرسیده است. فروش DS4 در اروپا و سایر بازارهای هدف DS از سه ماهه چهارم سال 2021 آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران