در ماه اکتبر شاهد معرفی کراساور GV70 از سوی جنسیس بودیم، خودرویی زیبا که در عین شباهت به سایر محصولات این برند کرهای دارای ویژگیهای شخصیتی منحصر به خود نیز است و برای رقابت با بامو X3، مرسدسبنز GLC و ولوو XC60 به میدان آمده است.
”جنسیس GV70 مدل 2022 با سه پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ، 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژ و 2.2 لیتری توربودیزل 4 سیلندر عرضه خواهد شد“در ابتدای امر تنها تصاویر بدنه و فضای کابین این خودرو منتشر شد اما اکنون مشخصات فنی هم به صورت رسمی اعلام شده است.
مشخصات فنی جنسیس GV70
براساس اعلام پایگاه اینترنتی شرکت سازنده، جنسیس GV70 مدل 2022 با سه پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ، 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژ و 2.2 لیتری توربودیزل 4 سیلندر عرضه خواهد شد که البته این مورد آخر به ایالات متحده وارد نمیشود.
بیایید نگاهی دقیقتر به جزئیات مشخصات این مدلها داشته باشیم. از پیشرانه پایه یعنی 4 سیلندر 2.5 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو آغاز کنیم که 300 اسببخار قدرت و 425 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این ارقام در نمونه قویتر شش سیلندر 3.5 لیتری به 375 اسببخار قدرت و 533 نیوتنمتر گشتاور افزایش خواهد یافت. پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل هم 4 سیلندر بوده و 207 اسببخار قدرت و 443 نیوتن متر گشتاور را به چرخها انتقال میدهد.
نیروی این پیشرانهها از طریق جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک به محور عقب یا هر دو محور (بسته به تریم) منتقل خواهد شد. البته نسخه مجهز به پیشرانه 3.5 لیتری به صورت استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک متصل شده است.
قرار است نسخه اسپرت GV70 نیز به ایالات متحده وارد شود که در ظاهر با تم تیره برخی قطعات و رنگهای هیجانانگیز بدنه، چهرهای جوانپسندتر از شاسیبلند جنسیس را به نمایش بگذارد. همچون رقبای اروپایی این خودرو مثل آئودی SQ5 و بامو X3 M40i، جنسیس GV70 هم به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در محور عقب مجهز شده تا هنگام رانندگی ماجراجویانه و البته عبور از مسیرهای لغزنده، پایداری آن حفظ شود.
جنسیس همچنین اعلام نموده که سیستم تعلیق GV70 به مغز هوشمند الکترونیکی مجهز شده که میتواند شرایط مسیر را با کمک اسکنر و ارتباط با مسیریاب شناسایی کند و خود را با آن تطبیق دهد تا در همه شرایط، آسایش سرنشینان تامین شود.
طراحی ظاهری جنسیس GV70
مدل GV70 به عنوان دومین کراساور جنسیس با ابعادی کوچکتر از جنسیس GV80 ایفای نقش خواهد کرد، موردی که با نگاه به ظاهر این خودرو و شباهت آن با سایر محصولات جنسیس همچون فیسلیفت سدان G70 به راحتی قابل تشخیص است.
الگوی چراغهای دوبخشی و جلوپنجره با فرمی خاص به عنوان بخشی از زبان طراحی محصولات جنسیس در جلو و عقب بدنه حضور داشته هرچند با توجه به شکل ستون C و خروجیهای جالب توجه اگزوز، طرح GV70 اسپرتتر از برادر بزرگتر از کار درآمده است. البته جنسیس همزمان نسخه اسپرت این خودرو با جزئیات تیره بدنه، رینگهای اسپرت و خروجیهای بیضی شکل اگزوز را نیز معرفی کرده است.
کابین و امکانات جنسیس GV70
فرم کلی کابین به نظر آشنا میرسد چراکه شاهد نصب نمایشگر لمسی 14.5 اینچی داشبورد مشابه با مدل GV80 و همچنین پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی هستیم. نورپردازی خاص در اطراف کنترلرهای سیستم تهویه و فرمهای بیضیشکل استفاده شده در طراحی داشبورد را میتوان از عوامل اصلی موثر در حال و هوای کابین این شاسیبلند تازه نفس دانست.
هشدار برخورد از جلو، پایش نقطه کور، هشدار تشخیص عبور از پشت خودرو و دستیار حرکت بین خطوط به صورت استاندارد در جنسیس G70 نصب شده ضمن اینکه استارت این خودرو با اسکن اثر انگشت انجام میشود.
نسل دوم دستیار حرکت در بزرگراه که توسط هیوندای توسعه یافته، امکاناتی شامل تغییر خط خودکار (پس از فعال کردن راهنما) و کروزکنترل تطبیقپذیر همگام با مسیریاب با قابلیت کاهش سرعت در پیچها را به همراه دارد.
برنامه عرضه جنسیس GV70
جنسیس GV70 به زودی در کره جنوبی عرضه میشود ولی ورود آن به ایالات متحده زودتر از نیمه دوم 2021 اتفاق نخواهد افتاد. با توجه به ویژگیهای GV70، به نظر میرسد این کراساور جدید پس از ورود به بازار با استفبال مشتریان روبرو شود چراکه امتیازات زیادی به همراه دارد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com