رسیدن به مرز 300 اسب‌بخاری

معرفی فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌‌اسپرت

24 مهر 1399 10:19

با اعلام توقف تولید مدل‌های استاندارد فولکس‌واگن گلف، موجی از نگرانی در میان مشتریان این هاچ‌بک تاریخی شکل گرفت. شرکت همان زمان اعلام کرد که این تصمیم تنها روی مدل پایه این خودرو اعمال می‌شود و به این ترتیب تولید مدل‌های تقویت‌شده هم‌چنان ادامه پیدا خواهد کرد. رونمایی گلف GTI ویرایش Clubsport نیز در همین راستا بوده است.

گلف GTI کلاب اسپرت با ثبت قدرت 296 اسب‌بخاری نشان می‌دهد، که فولکس هنوز هم روی هاچ‌بک محبوب خود حساب ویژه‌ای باز می‌کند.برای نسخه جدید گلف شرکت باز هم سراغ همان پیشرانه دوست‌داشتنی 2 لیتری توربو رفته است. ثبت قدرت 296 اسب‌بخاری با 400 نیوتن‌متر گشتاور نشان می‌دهد که فولکس هنوز هم روی گلف خود حساب ویژه‌ای باز می‌کند. بد نیست بدانید که نسخه اصلی گلف با همین پیشرانه می‌توانست 242 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

ویرایش کلاب اسپرت این خروجی را توسط جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به صورت FWD به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. آلمان‌ها می‌گویند با این خودرو می‌توان طی 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت رسید. مطابق سنتی قدیمی خودروهای اسپرت این کشور، سرعت نهایی روی 250 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.

فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌‌اسپرت

تنها در این مدل است که می‌توان سیستم بهینه‌شده کنترل داینامیک خودرو را مشاهده کرد. سیستمی که به لطف آن عملکرد قفل دیفرانسیل و فنربندی جلو و عقب به صورت هوشمند کنترل می‌شود. شرکت مدعی است که گلف جدید با سیستم مدرن خود می‌تواند پاسخگویی سریع و دقیقی حتی در پیچ‌های تند داشته باشد. این یعنی مشکل همیشگی کم‌فرمانی خودروهای محور جلو، روی این خودرو دیده نخواهد شد.

فولکس‌واگن گلف کلاب اسپرت سیستم تعلیقی 15 سانتی‌متر پایین‌تر از GTI استاندارد دارد و زاویه کمبر تایرهای جلو نیز مثبت‌تر هستند. گفته می‌شود سیستم فرمان برقی این خودرو نیز یک بار دیگر طراحی شده تا پایداری هنگام ورود خودرو به داخل پیچ‌ها افزایش پیدا کند.

تفاوت ظاهری بین دو تیپ GTI و کلاب اسپرت کار ساده‌ای نیست. در طراحی مدل فوق از توری جلوپنجره لانه زنبوری استفاده شده است. هم‌چنین در دو گوشه سپر جلو باله‌های آیرودینامیک هم‌رنگ بدنه تعبیه شده است. شرکت برای این هاچ‌بک به صورت استاندارد رینگ‌های 18 اینچی در نظر می‌گیرد ولی مدل 19 اینچی نیز قابل سفارش است.

دیدگاه کاربران