با چهره و فناوری جدید

معرفی سیتروئن C3 ایرکراس مدل 2022

24 بهمن 1399 12:15

کراوس‌اور جمع‌وجور ساخت سیتروئن یعنی C3 ایرکراس که به عنوان رقیبی برای نیسان جوک و اوپل کراسلند شناخته می­‌شود، نخستین بار در سال 2017 به جهانیان معرفی شد. اکنون خودروساز فرانسوی تصمیم گرفته برای سال 2021 اقدام به معرفی نسخه فیس‌لیفت از این خودرو نماید تا آن را همچنان در کورس رقابت نگه دارد.

فناوری‌های دستیار راننده در سیتروئن C3 ایرکراس به صورت استاندارد شامل خواندن تابلوی سرعت مجاز، ترمز خودکار اضطراری و نوربالای خودکار است.بیشترین تغییرات ظاهری به نمای جلو مربوط است که شامل ورودی‌های بزرگتر هوا و تغییر در طراحی بخش پایینی کاپوت می­‌شود. فرم دوتایی چراغ‌های جلو حفظ شده، اما چراغ‌های پایینی از حالت مربع قبلی به مستطیل­‌های باریک تبدیل شده و در کنار جلوپنجره جدید این خودرو قرار گرفته‌اند.

هفت رنگ جدید به طیف قابل انتخاب برای این خودرو اضافه شده تا رنگ‌های قابل انتخاب برای سقف و بدنه سیتروئن  C3 ایرکراس را به 70 ترکیب مختلف برساند. امکان انتخاب رنگ‌های متضاد برای زیرسپری، آینه‌های جانبی و گوشه شیشه‌های عقب وجود داشته و رینگ‌های 16 یا 17 اینچی خودرو را نیز می­‌توان با طرح جدیدی سفارش داد که ترکیبی از مشکی براق با طرح دیاموند کات خواهد بود.

طرح کلی فضای کابین بدون تغییر باقیمانده ولی سیتروئن برای مشتریان ساکن بریتانیا تریم جدیدی پیشنهاد کرده که ترکیبی از رنگ‌های خاکستری و گرافیت را برای پوشش‌های پارچه‌­ای و پلاستیکی داخل این خودرو ارائه می­‌کند. در تریم‌های بالاتر، پوشش پارچه به چرم تغییر خواهد کرد.

کابین سیتروئن C3 ایرکراس مدل 2022

نمایشگر مرکزی 9 اینچی لمسی به همراه مسیریاب و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو هم در تریم‌های مجهزتر سیتروئن C3 ایرکراس روی داشبورد نصب شده ضمن این‌که در کنسول مرکزی هم فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم کوچک پیش‌بینی شده است.

فناوری‌های دستیار راننده در سیتروئن C3 ایرکراس شامل خواندن تابلوی سرعت مجاز، ترمز خودکار اضطراری، نوربالای خودکار به صورت استاندارد و نمایشگر هداپ و دوربین 360 درجه کمکی پارک به صورت سفارشی هستند، ضمن این‌که خریدار می‌­تواند موارد کمکی برای آفرود همچون کنترل حرکت در سراشیبی و کنترل چسبندگی را هم سفارش دهد.

طراحی نمای عقب سیتروئن C3 ایرکراس مدل 2022

پیشرانه قابل انتخاب برای سیتروئن C3 ایرکراس در بریتانیا همچنان واحد سه سیلندر 1.2 لیتری پیورتک 110 مجهز به توربوشارژر است که 108 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌­کند.

امکان سفارش پیشرانه پیورتک 130 با 128 اسب‌بخار قدرت به همراه جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک نیز وجود دارد. خریداران کراس‌اور کوچک سیتروئن می­‌توانند دو پیشرانه دیزل به قدرت‌های 108 یا 118 اسب‌بخار را نیز سفارش دهند که به ترتیب همراه با جعبه‌دنده شش سرعته دستی و اتوماتیک عرضه می­‌شوند.

فروش سیتروئن C3 ایرکراس از ماه ژوئن سال جاری و با قیمت پایه 18 هزار پوند در بریتانیا آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران