رضایتمندی بالای مالکان از خرید

گسترش بازار خودروهای برقی در آمریکا

3 اسفند 1399 15:33

هرچند استقبال از خودروهای برقی در آمریکا به اندازه نروژ نبوده اما براساس اعلام موسسه IHS Markit، فروش این خودروها در آمریکا در سال گذشته رکورد تازه­‌ای را به ثبت رسانده است. فروش خودروهای برقی در ماه دسامبر 2020 به بالاترین میزان ماهانه رسیده و 2.5 درصد از کل آمار فروش را به خود اختصاص داده است.

اکثر مالکان خودروهای برقی از عملکرد خودروهای خود راضی بوده‌اند و تمایلی به استفاده مجدد از محصولات مجهز به پیشرانه درون‌سوز ندارند.هرچند سهم 1.8 درصدی خودروهای برقی از کل مدل‌های فروخته شده در بازار را نمی‌­توان رقمی چشمگیر دانست اما IHS Markit به این نکته مهم اشاره نموده که همه­‌گیری ویروس کرونا باعث کاهش آمار فروش خودروها در سراسر جهان شده، بنابراین افزایش حضور مدل‌های برقی را باید به فال نیک گرفت.

براساس اعلام این موسسه، میزان فروش خودروهای صفر کیلومتر برقی در ماه دسامبر 2020، بیش از سه برابر رقم ثبت شده در سه سال قبل از آن بوده است.

طبق نتایج پژوهش، اکثر مالکان خودروهای برقی از عملکرد خودروهای خود راضی بوده‌اند و تمایلی به استفاده مجدد از محصولات مجهز به پیشرانه درون‌سوز ندارند ضمن این‌که بیش از نیمی از این افراد، به خرید مجدد یک خودروی برقی در آینده اظهار علاقه کرده­‌اند.

IHS Markit اعتقاد دارد که استقبال از خودروهای برقی ادامه‌دار است و فروش خودروهای برقی در سال 2021 با رشد 3.5 درصدی روبرو می‌شود. این افزایش ممکن است تا سال 2025 به 10 درصد برسد.

آقای Tom Libby به عنوان دانشیار بخش تحلیل صنعتی موسسه IHS Markit معتقد است که افزایش استقبال از خودروهای برقی روندی ادامه‌دار است هرچند که در برخی مناطق ایالات متحده با وضع متفاوتی روبرو هستیم. استقبال از خودروهای برقی در ایالات میانی آمریکا با روند کندی مواجه شده هرچند افزایش جمعیت در این مناطق می­‌تواند به افزایش تقاضا منجر شود.

در میان خودروهای برقی جدید و جذابی که به تازگی معرفی شده‌اند می‌­توان به آئودی ای-ترون GT، کادیلاک لیریک، جی‌ام‌سی هامر برقی، پورشه تایکان کراس‌توریسمو و چند محصول برقی جگوار اشاره کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران