تسلا مدل 3 در صدر؛ مزدا CX-30 در قعر

رضایت کم آمریکایی‌ها از خودروهای ژاپنی

4 اسفند 1399 12:55

مدتی پیش پژوهشی توسط Consumer Reports انتشار یافت که براساس آن رضایت‌بخش‌ترین برند خودرویی تسلا انتخاب شده بود و اینفینیتی در قعر جدول حضور داشت. اکنون این موسسه به سراغ بررسی جزئی‌تر رفته و فهرست خودروها با بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان را به تفکیک مدل تدوین کرده است.

کانسیومر ریپورتز اعلام کرده که مزدا CX-3 کمترین و تسلا مدل 3 بیشترین میزان رضایتمندی در میان مالکان آمریکایی را به دست آورده است.تسلا بار دیگر در رتبه اول قرار گرفته و البته دوباره شاهد حضور نام یک خودروساز ژاپنی در انتهای فهرست هستیم، البته اینفینیتی نه بلکه منظورمان مزداست.

کانسیومر ریپورتز اعلام کرده که مزدا CX-3 کمترین میزان رضایت مالکان را به دست آورده است. البته این خودرو تنها ژاپنی در انتهای جدول نیست بلکه نیسان کیکس، اینفینیتی QX60 و QX50 در بالای محصول مزدا قرار گرفته‌اند. کامل‌کننده جمع 5 خودروی انتهای فهرست، جیپ کامپس خواهد بود.

اما همانطور که اشاره شد محصولات تسلا بالاترین میزان رضایتمندی را به دست آورده‌اند که مدل 3 در بالاترین جایگاه بوده و مدل‌های S و Y در جایگاه سوم و چهارم قرار می­‌گیرند. کیا تلوراید مقام دوم و مزدا MX-5 میاتا جایگاه پنجم را به دست آورده‌اند.

خودروهایی که بین یک تا سه سال عمر داشته واجد شرایط برای حضور در این پژوهش بوده و عواملی مانند راحتی، سیستم‌های الکترونیکی و احساس رانندگی مورد بررسی قرار گرفته است.

البته امتیاز بالای یک خودرو در فهرست رضایت مالکین نمی­‌تواند به معنای قابلیت اعتماد و دوام آن باشد چراکه برندی مثل تسلا که در این فهرست صدرنشین شده، مشکلات کیفی داشته ولی مثلاً محصول باکیفیتی همچون بیوک در قعر این فهرست قرار گرفته است.

تسلا مدل 3 در زمینه تجربه رانندگی بالاترین امتیاز و در زمینه راحتی امتیاز بالای متوسط را ثبت نموده درحالی‌که ارزش آن در حد میانه ارزیابی شده است.

رضایت بالای مشتریان از تسلا مدل 3

امتیاز مزدا CX-3 در هیچکدام از این موارد بالا نبوده، هرچند در زمینه طراحی ظاهری و احساس رانندگی نمره بالاتر از استاندارد را کسب کرده است. نکته جالب اینکه علیرغم ثبت نمره کم توسط این خودرو در راحتی، ارزش مزدا CX-3 از نظر مشتریان بالاتر از تسلا مدل 3 قرار گرفته است.

سایر خودروهای حاضر در صدر جدول رضایت‌مندی مشتریان لینکلن اویتور، کرس‌ایر، تویوتا پریوس، جیپ گلادیاتور و تسلا مدل X هستند، اما در پایین‌ترین بخش جدول و پس از جیپ کامپس، نام نیسان پتفایندر، شورولت تراکس، اینفینیتی Q50، فورد اکواسپرت و تویوتا C-HR دیده می‌­شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران