خداحافظی از آمریکا

جدیدترین اطلاعات از مرسدس‌بنز EQC مدل 2022

9 اسفند 1399 13:51

مرسدس‌بنز در حال آماده‌سازی گروه بزرگی از خودروهای برقی جدید برای عرضه به بازارهای جهانی طی سال‌های آینده است. با این حال قرار نیست همه این خودروها گذرنامه آمریکا را دریافت کنند.

مرسدس‌بنز قصد ندارد نسل جدید کراس‌اور برقی EQC را به آمریکا بفرستد.چندی پیش این خودروساز اعلام کرده بود که کراس‌اور EQC پس از سدان EQS راهی بازار آمریکا خواهد شد، اما اکنون شرکت تغییر نظر داده و می‌گوید قصد ندارد حداقل به زودی محصول فوق را به دست آمریکایی‌ها برساند. البته پیش‌تر نیز چنین حرف و حدیث‌هایی مطرح می‌شد. چراکه شرکت اواخر سال 2019 اعلام کرد عرضه EQC در آمریکا را به تعویض خواهند انداخت.

حدود شش ماه بعد تصاویر جاسوسی نسل جدید EQC منتشر شد که تغییراتی عمیق را در پلتفرم آن نشان می‌داد. کارشناسان تعجب می‌کنند که چرا مرسدس قصد دارد یک کراس‌اور تمام برقی را از بازاری که عاشق خودروهای این‌چنینی هستند، محروم کند. البته دستان مرسدس چندان هم خالی نیست. این شرکت در حال آماد‌ه‌سازی یک سدان به اسم EQE و کراس‌اوری بر اساس همین مدل است. در این میان عرضه EQS نیز از پیش‌تر تضمین شده بود. درواقع سدان EQS اولین محصول برقی مرسدس‌بنز در بازار آمریکا خواهد بود.

انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده با آماده شدن شرایط به‌منظور رونمایی از مدل جدید، اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر شود. تا این لحظه می‌دانیم که نسل جدید مرسدس‌بنز EQC با یک بار شارژ می‌تواند تا 700 کیلومتر پیمایش کند. در صورتی که اطلاعات حقیقت داشته باشند، با خودروی برقی 600 اسب‌بخاری روبرو خواهیم بود.

دیدگاه کاربران