عملکرد بد پیکاپ‌ها

بررسی ایمنی خودروها توسط موسسه IIHS

9 اسفند 1399 15:51

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) هرسال اقدام به انتشار فهرست خودروهای دارای سطح ایمنی بالا می‌­کند. خبر خوش این است که تعداد خودروهایی که برای سال 2021 موفق به دریافت رتبه‌های بالا شده‌­اند افزایش چشمگیری یافته و از 64 مدل در سال گذشته به 90 خودرو رسیده است، اما خبر بد این‌که تنها یک مدل پیکاپ توانسته نام خود را در فهرست مدل‌های ایمن ثبت کند ضمن این‌که نام هیچ یک از محصولات میتسوبیشی در نتایج دیده نمی‌­شود.

امنیت تمام خودروها به جز انواع پیکاپ، به صورت کلی افزایش یافته است.میتسوبیشی در حال حاضر تنها 4 مدل میراژ، اوتلندر، اوتلندر اسپرت و اکلیپس کراس را در ایالات متحده به فروش می‌­رساند اما به هرحال نام هیچ‌کدام از این خودروها در فهرست موسسه IIHS دیده نمی­‌شود، البته هنوز جای امیدواری برای طرفداران این برند باقی مانده چراکه این شرکت اخیراً نسل جدید اوتلندر را معرفی نموده که براساس پلتفرم و متعلقات فنی نیسان روگ تولید شده است. از آنجایی که نیسان روگ توانسته بالاترین امتیاز یعنی Top Safety Pick+ را از موسسه IIHS برای سال 2021 دریافت کند، بنابراین احتمال دارد سال آینده شاهد حضور نام اوتلندر جدید در فهرست خودروهای ایمن باشیم.

علیرغم استقبال مشتریان از خودروهای پیکاپ در بازار ایالات متحده، تنها رم 1500 Crew Cab موفق به دریافت امتیاز Top Safety شده است. بد نیست بدانید این خودرو تنها نمونه ارزیابی شده از محصولات گروه تازه تاسیس استلانتیس بوده که توسط موسسه IIHS مورد بررسی قرار گرفته است.

از میان محصولات جنرال موتورز هم تنها نام دو مدل کادیلاک XT6 و شورولت Equinox دیده می­‌شود که XT6 بالاترین امتیاز را دریافت کرده است. 17 محصول هیوندای در فهرست حضور دارند، اما بهترین نتیجه به شرکت ولوو تعلق گرفته چراکه تمامی 9 محصول این شرکت موفق به دریافت بالاترین امتیاز شده‌اند.

امتیازدهی موسسه IIHS به ایمنی خودروها ناشی از سنجش عملکرد آن‌ها در چند حوزه بوده که شامل محافظت از عابران پیاده در صورت برخورد، عملکرد چراغ‌های جلو و فناوری­‌های ایمنی قرار گرفته در خودروها می‌­شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران